Sedan,
Jag kan inte finna att det diskuteras något i tråden, eller vad som jag tycker är än mer anmärkningsvärt, att PN och EV inte även blev åtalade för förberedelse till mord. På både AÅ och MD!
Det är den naturliga följden av deras plan. Jag förutsätter att det går att finna kopplingar här, i FUP:en eller i slasken.
Alex och MD brinner inne i huset som brinner ner; därför är det också viktigt att _inte_ Elias eller PN finns på köpekontrakt för huset eller bilen, eller hyrbilen.
Polisen ska hitta AÅ och MD i resterna av huset och endast kunna koppla MD samman med brottet, som ensam gärningsman, eventuellt med kopplingar till HA (vill jag minnas) som nämns i Elias förhör.
Inga kopplingar till Fekalius, inga misstankar mot Parasiten.
Jag har sett att någon varit inne på frågeställningen när man kopplade "bensin" till tanken att de skulle ha tänt eld på huset med AÅ som offer, och det är ju så det är, men fakta ger ju också den grymma avslutning jag beskriver ovan och en åklagare borde nog kunnat leda det till bevis.
Till sist: Vilka klåpare de är!

(och tur är väl det för AÅ)
De kidnappar en person och beger sig till Norrland, utan kläder och utan mat, men framförallt utan någon uppvärmning i bostaden!? Tänk om kylan slagit till! (det kan lätt bli -30 där). De hade inte behövt märka att de frös ihjäl i sömnen. Sicka idioter!
Och Karl-helv*tet kan ju inte ens köra bil! 2-3 ggr i diket, enkelväg

Sann humor ifall det inte vore så allvarligt.
Ja, riktiga klåpare är de och då utelämnar jag resten av misstagen som gett mig många skratt när jag läst mig igenom tråden. Jag stödjer verkligen bokidén