2012-09-07, 16:33
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discojonte
Hej alla trådmänniskor!

Jag håller på att brevväxla med Parastou så ofta vi hinner.

Någon som är intresserad av att veta vad hon skriver/tänker ?
För min del är jag inte intresserad. Det är ju synd att förstöra en i övrigt trevlig tråd
Citera
2012-09-07, 18:40
Medlem
Bohlwinkels avatar
Citat:
Hej alla trådmänniskor!

Om du nu är i skrivartagen tycker jag att du ska ta tillfället i akt att meddela Parastou vad tråddeltagarnas tankar är i saken.
Citera
2012-09-08, 08:20
Medlem
funderar starkt på att hälsa på fekalius i häktet .. skulle inte ha några problem med att få till ett besök, problemet skulle isf vara att få tummen ur o åka dit, vart det nu är han sitter ... jag har lite unfinished busniess med honom ...

nån som vet hur rutiner o så ser ut .. blir jag visiterad? får jag ta med köttfärspaj till han?
Citera
2012-09-08, 10:12
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Hej alla trådmänniskor!

Du kan väl ta upp de frågor du lämnade obesvarade i vintras?

9/1 -12
Citat:
FRÅN MINA PM PÅ FACEBOOK!

24/1 -12
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Skrev hon inte i Fb att hon blivit osams med en "rik djävul" eller ngt liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det har ingen annan lyckats läsa utom ett enda fb-konto, som blivit ganska ifrågasatt pga sitt trådbeteende.
Försök reda ut vad du (eller PN) menade med "osams med en jävla rik idiot".
  • Vilket datum är det skrivet?
  • Varför kallades han för jävla idiot?
    - För att han störde planen att bli förförd?
    - För att han störde planen att bli kidnappad?
    - För att PN hade andra skäl att bo där när hon inte var på cykelstöldturné?
    - Någon annan anledning?
Citera
2012-09-08, 11:08
Medlem
ZuzziLulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel666
funderar starkt på att hälsa på fekalius i häktet .. skulle inte ha några problem med att få till ett besök, problemet skulle isf vara att få tummen ur o åka dit, vart det nu är han sitter ... jag har lite unfinished busniess med honom ...

nån som vet hur rutiner o så ser ut .. blir jag visiterad? får jag ta med köttfärspaj till han?

Dessvärre får du som besökare inte ta med någon mat till internerna men om du har tur kan du bli bjuden på något hembakat som Herr Fekalius har vispat ihop i köket. Nu tror jag knappast att EV har tillgång till sömnmedel på häktet (skulle han ha det så bjussar han nog inte) men det verkar dumt att ens chansa. Du kommer inte heller få ta in Sprite, Vicks blå, Earl Grey, Nappar cola etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Du kan väl ta upp de frågor du lämnade obesvarade i vintras?

9/1 -12

24/1 -12

Försök reda ut vad du (eller PN) menade med "osams med en jävla rik idiot".
  • Vilket datum är det skrivet?
  • Varför kallades han för jävla idiot?
    - För att han störde planen att bli förförd?
    - För att han störde planen att bli kidnappad?
    - För att PN hade andra skäl att bo där när hon inte var på cykelstöldturné?
    - Någon annan anledning?

Tack, de där frågorna ser jag framemot att få svar på. Gissningsvis funderar P på hur deras storvulna planer kunde gå så snett, efter månader av planering och det är smått fascinerande, att de inte lyckades få till en enda sak enligt planerna, att allt de företog sig gick fel. Lyckligtvis, för AÅ´s del är bäst att tillägga.

Men när man läser tidsplanen, om att flytta till Uppsala, ha minimal kontakt (P och E emellan) alltifrån det till googling av pajrecept och sedan inte ens få till en hemlagad paj utan istället skrynkla till en från ICA. Att åka upp till Västerbotten mitt i vintern iklädd lågskor, till ett hus som saknar både värme och vatten (något som jag tror att de inte förstått), att helt enkelt inte få till en enda detalj i sin planering något som måste bero på att de klev in i benzo-dimmorna sommaren 2011 och sedan aldrig klev ur.

OT:
Det här att brevväxla med grova brottslingar, det tycks främst vara ett kvinnligt beteende men nu visar discojonte (jag utgår ifrån att det är en man) att även män hemfaller åt sådant trams. Och som jag ser det så rör det sig om personer som är i total avsaknad av självkänsla, det handlar inte om att "rädda" den kriminella utan mer om att vara 100% säker på att objektet ifråga inte kommer att hitta någon annan, man har full kontroll (eller Kriminalvården har det) på personen ifråga. Oerhört tragiska typer, dessa som kärar ner sig i Englamördare, Knutbypastorer och Pajbagerskor.
Citera
2012-09-09, 14:43
Medlem
wilmerxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingwayne

Polisen stoppade alltså Elias och Parastou när de körde i bil på E4:an utanför Uppsala, på grund av att polisen pejlat Alexanders mobiltelefon, som låg i de skyldigas bil. MEN hur kunde polisen sen så snabbt göra kopplingen till det öde huset (f.d. skolan) i norra Norrland (Robertsfors)? Från att ha fångat Elias och Parastou i Uppsala-trakten, till att också finna platsen där Alexander hölls fången typ 100 mil därifrån... det är ett ganska långt steg.

Elias och Parastou erkände ju inte att de hade Alexander i förvar i Robertsfors, så hur kom polisen så snabbt på att det var där Alexander befann sig, tillsammans med fångvaktaren?

Till att börja med så tackar jag för många FB:ares grävande och uppoffrande, samt inlägg som bidragit till trådens trevliga läsning och många skratt.
Nu anlände jag sent in i handlingen och har bara fuskat mig igenom de 1000 sidorna. Även FUP:en har jag lämnat därhän, därför kan jag ligga fel i vissa sakfrågor.

Med det sagt så; har AÅ:s Ipone varit i Älglund så kan de se i telefonens "logg" vart den varit och när.
Var telefonen med Parasiten under dessa dagar, har ju polisen ändå, nu efter gripandet av de två, tillgång till Fekalius telefon där de givetvis sökte den telefontrafiken och "datalogg". (Ju "smartare" telefon han hade desto precisare placeringsbeskrivning kan polisen hitta).
Citera
2012-09-09, 15:38
Medlem
wilmerxys avatar
Sedan,
Jag kan inte finna att det diskuteras något i tråden, eller vad som jag tycker är än mer anmärkningsvärt, att PN och EV inte även blev åtalade för förberedelse till mord. På både AÅ och MD!
Det är den naturliga följden av deras plan. Jag förutsätter att det går att finna kopplingar här, i FUP:en eller i slasken.

Alex och MD brinner inne i huset som brinner ner; därför är det också viktigt att _inte_ Elias eller PN finns på köpekontrakt för huset eller bilen, eller hyrbilen.
Polisen ska hitta AÅ och MD i resterna av huset och endast kunna koppla MD samman med brottet, som ensam gärningsman, eventuellt med kopplingar till HA (vill jag minnas) som nämns i Elias förhör.
Inga kopplingar till Fekalius, inga misstankar mot Parasiten.

Jag har sett att någon varit inne på frågeställningen när man kopplade "bensin" till tanken att de skulle ha tänt eld på huset med AÅ som offer, och det är ju så det är, men fakta ger ju också den grymma avslutning jag beskriver ovan och en åklagare borde nog kunnat leda det till bevis.

Till sist: Vilka klåpare de är! (och tur är väl det för AÅ)
De kidnappar en person och beger sig till Norrland, utan kläder och utan mat, men framförallt utan någon uppvärmning i bostaden!? Tänk om kylan slagit till! (det kan lätt bli -30 där). De hade inte behövt märka att de frös ihjäl i sömnen. Sicka idioter!

Och Karl-helv*tet kan ju inte ens köra bil! 2-3 ggr i diket, enkelväg Sann humor ifall det inte vore så allvarligt.

Ja, riktiga klåpare är de och då utelämnar jag resten av misstagen som gett mig många skratt när jag läst mig igenom tråden. Jag stödjer verkligen bokidén
Citera
2012-09-09, 15:52
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
Sedan,
Jag kan inte finna att det diskuteras något i tråden, eller vad som jag tycker är än mer anmärkningsvärt, att PN och EV inte även blev åtalade för förberedelse till mord. På både AÅ och MD!
Det är den naturliga följden av deras plan. Jag förutsätter att det går att finna kopplingar här, i FUP:en eller i slasken.

Alex och MD brinner inne i huset som brinner ner; därför är det också viktigt att _inte_ Elias eller PN finns på köpekontrakt för huset eller bilen, eller hyrbilen.
Polisen ska hitta AÅ och MD i resterna av huset och endast kunna koppla MD samman med brottet, som ensam gärningsman, eventuellt med kopplingar till HA (vill jag minnas) som nämns i Elias förhör.

Jag har sett att någon varit inne på frågeställningen när man kopplade "bensin" till tanken att de skulle ha tänt eld på huset med AÅ som offer, och det är ju så det är, men fakta ger ju också den grymma avslutning jag beskriver ovan och en åklagare borde nog kunnat leda det till bevis.

De kidnappar en person och beger sig till Norrland, utan kläder och utan mat, men framförallt utan någon uppvärmning i bostaden!? Tänk om kylan slagit till! (det kan lätt bli -30 där). De hade inte behövt märka att de frös ihjäl i sömnen. Sicka idioter!

Och Karl-helv*tet kan ju inte ens köra bil! 2-3 ggr i diket, enkelväg Sann humor ifall det inte vore så allvarligt.

Ja, riktiga klåpare är de och då utelämnar jag resten av misstagen som gett mig många skratt när jag läst mig igenom tråden. Jag stödjer verkligen bokidén

Det fetade:
Det anser jag också vara den enda logiska avslutningen av det hela.
Hur skulle de annars ta sej ur detta utan att nåt pekade på dom?
Att leda i bevis kanske är svårt?
Men att pressa dom hårdare på den punkten tycker jag man borde ha gjort.
La grande finale löstes upp i dimma på nåt vis.
Citera
2012-09-09, 21:03
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilmerxy
Sedan,

Jag tror att Arto Paasilinna skulle kunna skriva boken. Det påminner mycket om hans teman
Citera
2012-09-11, 17:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Dömd för kidnappning - hon överklagar till HD

Parastou Namdar, 23, dömdes för kidnappningen av den 25-årige Uppsalastudenten till tio års fängelse av hovrätten. I överklagan skriver hennes advokat Leif Silbersky att hon "känner sig utnyttjad och vilseförd" och påstår sig inte ha insett att det var frågan om en "brottslig gärning gentemot målsägande".
http://www.expressen.se/nyheter/domd...lagar-till-hd/

Snacka om prejudikat det skulle bli...
Citera
2012-09-11, 17:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
http://www.expressen.se/nyheter/domd...lagar-till-hd/

Snacka om prejudikat det skulle bli...

Patetiskt. Jag bedömer det som extremt osannolikt att HD gör annat än "sortering enligt diagonalmetoden" med ansökan. Alltså: Tvärs över skrivbordet ner i papperskorgen
Citera
2012-09-11, 18:06
Medlem
Spy-Xs avatar
Jag håller helt med de som är övertygade om mordbrandsscenariot där AÅ och Magnus Dahlskog skulle brinna inne och Elias och Parastou sticka med pengarna. Däremot förstår jag varför åklagaren aldrig åtalade för det, det finns inga övertygande bevis för det och att ta upp det i rättegången behövdes uppenbarligen inte, dom fick ju tio år vardera och mer än så får man i princip inte för kidnappning av den här sorten.

Elias och Magnus Lundberg kommer hamna ungefär samtidigt på samma anstaltsavdelning, riksmottagningen i Kumla. De kan nog komma att ha mycket intressanta diskussioner och framtidsplaner tillsammans!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in