2011-12-30, 22:17
Medlem
I går kände jag att jag började bli lite smått snorig, i dag kände jag att jag började bli ännu mer snorig, och nu har jag aningar om att jag kommer få feber om en stund då det känns konstigt i hela huvudet.

Det känns som att detta kommer att bli det bästa nyåret i mitt liv... Finns det något sätt att snabba upp förkylningsprocessen så att jag är i skick att gå ut imorgon kväll?

Vad anser ni om personer som är ute och dricker (med risk för att smitta andra) när dom är förkylda?
Citera
2011-12-30, 22:23
Medlem
Ät 1-2 klyftor vitlök. Det har jag gjort när jag fått känningar i halsen och sedan vaknat upp utan någon som helst oro. Annat du kan göra är väl att äta frukt och dricka vatten.
Citera
2011-12-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggman
Ät 1-2 klyftor vitlök. Det har jag gjort när jag fått känningar i halsen och sedan vaknat upp utan någon som helst oro. Annat du kan göra är väl att äta frukt och dricka vatten.

Jag har druckit ca 0.5 L vatten och ska snart dricka lika mycket till. Någon vitlök har jag tyvärr inte tillgång till. Jag skulle uppskatta om ni kom med källor på era påståenden, men det är inte ett måste.
Citera
2011-12-30, 22:27
Medlem
Finans.killens avatar
Samma problem här, men jag tror nog att jag lever nästa nyår OCKSÅ så jag får väl helt enkelt vara tråkig och stanna hemma i år.
Citera
2011-12-30, 22:28
Medlem
Ät nyttigt, typ drick mjölk som har mycket skit man behöver, c-vitamin osv.
Citera
2011-12-30, 22:28
Medlem
youaresosilents avatar
Drick Kan Jang till frukost imorgon, svälj vitpepparkorn och ta ipren.
Citera
2011-12-30, 22:30
Medlem
kirrem4ns avatar
Jag känner mig också lite krasslig, men för mig spelar det ingen roll om jag råkar vara hemma imorgon.
Nytt år och nya möjligheter räcker för mig!
Citera
2011-12-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Samma problem här, men jag tror nog att jag lever nästa nyår OCKSÅ så jag får väl helt enkelt vara tråkig och stanna hemma i år.

Okej, men mitt nyår ser lite annorlunda ut eftersom jag är på en utlandsresa i Spanien.

Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Ät nyttigt, typ drick mjölk som har mycket skit man behöver, c-vitamin osv.

Är det ens möjligt att påskynda förkylningsprocessen? Man kan säga att den "börjar" nu, eftersom jag börjar få symptom som konstig hals, snorig och en konstig känsla i huvudet som förmodligen snart kommer att utvecklas till feber.

Citat:
Ursprungligen postat av youaresosilent
Drick Kan Jang till frukost imorgon, svälj vitpepparkorn och ta ipren.

Har inte tillgång till varken Kan Jang, vitpepparkorn eller ipren. Jag är som sagt på en utlandsresa och har endast lätt mat på hotellrummet.

Men vad tycker ni om folk som är ute samtidigt som de är förkylda? Håller ni avstånd från dem? Tycker ni att de borde stanna hemma så att de inte smittar er?
Citera
2011-12-30, 22:43
Medlem
JoliQuZs avatar
Känner samma sak också, börjar känna mig varm också! Helvete
Citera
2011-12-30, 22:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Ta en alvedon innan du går och lägger dig och hoppas på det bästa.. Ta en innan du börjar dricka också så behöver du inte dricka så mycket heller!
Citera
2011-12-30, 22:48
Medlem
Om du inte har tillgång till något av ovanstående är det väl bara att meditera eller nått För övrigt tycker jag att du helt klart ska dra ut bara du inte får hög feber. Lite krasslig får man vara.
Citera
2011-12-30, 23:07
Medlem
Tegelpannans avatar
Finns det inte någon droghandel eller liknande där du befinner dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in