En märkvärdig och lite smålustig tråd detta.
För det första så kan man med rätta säga att den här Flashbackmedlemmen
lämnade Flashback redan för över tre månader sedan – då hon själv bad om
permanent avstängning.
A-K Granberg skriver själv i
den bloggning som den här tråden utgår ifrån:
Citat:
När denna tråd startade hade jag själv varit inaktiv, bara läst, under en tid men den blev orsaken till att jag lät stänga mitt konto och tog min Berengar ur skolan.
(Tråden hon nämner är alltså
Filipstadstråden.)
Den permanenta avstängningen bad hon om den 21 september 2011 och lite dryt fem timmar senare skrev hon så sitt sista inlägg (och hon står alltså administrerad såsom
avstängd nu).
Tre månader och tio dagar senare talas det i termer av att hon väljer att lämna ...
Det hon skriver den 28 dec. (med ett tillägg den 30 dec.) handlar ju i huvudsak om ett slags ifrågasättande av
NKMR:s ideologiska struktur etcetera.
-----------
Annars är det intressant att läsa hur den här ord- och textanspråksdemagogen alltså ger uttryck för att Flashback skulle vara:
Citat:
korrumperat och infiltrerat av krafter som vill åka snålskjuts på forumets stora inflytande.
Va!? Hur fan då – om jag får fråga?
Sedan rodnar inte Granberg av att ändå vurma något för Flashbacks existens.
I tillägget två dagar senare, den 30 december (precis under huvudbloggningen den 28 december), skriver hon:
Citat:
Uppdatering 30/12:
En sak ska vara fullständigt klar: Jag vill INTE att Flashback ska försvinna. Det behövs, men dess fel och brister ska kunna diskuteras och förbättras. Mitt val att lämna är ett personligt val som endast har med ovannämnda tråd att göra, och den handlingen innebär för mig att jag ställer mig med båda fötterna på den förtalade och smutskastade personens sida (och i förlängningen även alla de övriga uthängdas).
(Min fetning i citatet sist här.)