2011-12-31, 22:22
Medlem
drugstyles avatar
En jvla farbror barbro mentalitet i denna trden!! Lt katten droga fr fan!!!
2011-12-31, 23:14
Medlem
Har inte lst precis varje svar i trden, men r det bara jag som reagera p TS titel "Gav katten 30mg alprazolam".....?
2012-01-01, 00:38
Medlem
Ja, han vill skapa debatt.
2012-01-01, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D1drift
Denna trd r polisanmld!
Detta r djurplgeri utan dess lika som kan ge fngelse ffs, TS Har du ngra hjrnceller kvar i din snderknarkade hjrna? Det finns jour vetrinrer!

TS ip adress har lmnats till polisen!

kolla detta bara , han fick 1 rs fngelse! Visserligen plgade han ihjl sin hund men detta r ocks

http://swedenconfidential.wordpress....l-av-hundvalp/

GROVT djurplgeri!
Hela trden r rapporterad till polisen!
Och att idioten skriver "men den kostade bara 100 kr............om man redan r du i hela skallen s ska man inte knarka .......
ven om detta troligen var trams kvarstr dock att du likstller oaktsamhet med verlagd misshandel, smintressant i sammanhanget katten hade vl nd knappast mirakulst tillfrisknat om polisen ryckt ut med blljus och batonger.. Betvivlar att du varit lika empatisk ifall det handlade om det varit nn drogdelen som verdoserat nnting av misstag..
2012-01-01, 13:40
Medlem
biffstekarNs avatar
Tvivlar p att flashback ger ut IP till polisen... eller?
2012-01-01, 13:55
Medlem
parkrttas avatar
Citat:
Denna trd r polisanmld!
Detta r djurplgeri utan dess lika som kan ge fngelse ffs, TS Har du ngra hjrnceller kvar i din snderknarkade hjrna? Det finns jour vetrinrer!

kolla detta bara , han fick 1 rs fngelse! Visserligen plgade han ihjl sin hund men detta r ocks

http://swedenconfidential.wordpress....l-av-hundvalp/

GROVT djurplgeri!
Hela trden r rapporterad till polisen!
Och att idioten skriver "men den kostade bara 100 kr............om man redan r du i hela skallen s ska man inte knarka .......
din jvla golbg. g nn annantans och var en fitta.
2012-01-01, 20:00
Medlem
EADGBes avatar
Nej, Flashback har inte gtt ut med IP adressen till Polisen tidigare. I fallet med LurifaxFlux var det streaming sidan polisen fick tag p IPn via.
2012-01-01, 20:33
Medlem
idiamin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisa-steel
Det r ingen som tagit upp kattens ansvar.
Skall man gardera sig mot allt en katt kan tnkas gra i en bostad s fr man ingen annan ro.
Nu har katten lrt sig att man ska ge fan i andras saker.

en katt e som en 3 ring springer runt verallt hoppar upp oner psaker o behver koll hela tiden d e e nyfikna av sig som fan min ter allt den hittar p golvet som den nosar upp o tuggar p plastgran var ovarannan dag men vist har man ansvar o se till att den inte lider men den gillade kanske efekten vad vet jag elelr var den ovanligt trstig s den drak oavsett smak p vtskanmen jag lskar katter ver allt annat s man ska inte ha frmande freml framme mi pnnar skps drrarna i kket med tassen s ja fr stlla ntt tungt i vgen katter hittar alltid ntt nytt hemma hos en oav sett vad man gr det e deras natur ovara nyfikna o tur katten klarade sig
Senast redigerad av idiamin2 2012-01-01 kl. 20:51. Anledning: blev fel formulering
2012-01-02, 16:02
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
lskar den trngsynta dubbelmoralen hos 95% av dem medverkande i trden.

Och med detta menas...vad? Att folk, helt naturligt, blir j*kligt upprrda nr ett oskyldigt djur lider och drfr klcker ur sig saker som att TS borde misshandlas och plgas? Jag r stor djurvn och blir alltid lika f*rbannad ver dessa trdar, ven om de r trolltrdar. Att ngon plgar ett djur R fel, ett djur r INTE bara en godel, till dr fr att vi ska behandla dem som sk*t.

Jag skulle inte vilja misshandla TS, eller ngon av alla sumpskallar som hver ur sig "klyftiga" saker som "hh, hugg huvet av katten" eller annat "tufft". Men jag tycker TS r en sk*t, oavsett om han tvingade i katten medlet eller ej.

En katt r, som ngon skrev, som ett barn, nyfiken som f. Str det ett glas med ngot, i dess gon, spnnande i, s smakar den p det. Och vet ni, fr oss mnniskor kanske smaken av alprazolam vedervrdig (har aldrig smakat) men katter kanske tycker det r smaskens, vad vet ni om det?

Och allt prat om att rttor och en erfaren knarkare tl si och s mycket kan ni stoppa upp ngonstans. En knarkare oavsett vikt dr inte av en Alvedon. Det gr en katt. Frstr ni vart jag vill komma?

EDIT: Nej, det gr ni nog inte. Katter och hundar dr av paracetamol. De tl allts inte alla mediciner som vi tl. De kan d av choklad, till och med. Ja, en hund eller en katt kan f benso utskrivet av en veterinr, men de fr nog inte den allra starkaste tillgngliga, och knappast i "mnskliga missbrukardoser".

Och att kalla djurvnner nazister r ju bara fnigt, fr att inte tala om hur historielst det r att yttra sig s. Nazisterna ville utplna vissa mnniskor. Djurvnner vill skydda de som inte kan tala fr sig sjlva. Ser ni skillnaden?

Jag hoppas det, fr nu orkar jag inte skriva fler edits. Har bttre saker fr mig n att frska frklara saker fr sumpkallar.

Helt OT-frga: Varfr brjar folk alltid surra om alkohol s fort narkotika omtalas i negativa ordalag? Om ert bsta argument r alkohol r ju nnu farligare br ni nog fundera ut ett bttre.
Senast redigerad av Charmaine 2012-01-02 kl. 16:17.
2012-01-02, 16:16
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drugstyle
En jvla farbror barbro mentalitet i denna trden!! Lt katten droga fr fan!!!

Ja, fr trden handlade ju om att en katt ville ta droger. Ljushuvud.
2012-01-02, 16:59
Medlem
HertigTorulf.s avatar
Citat:
Denna trd r polisanmld!

Lycka till, du lr behva det d flashback aldrig lmnat ut ipadresser samt s kommer detta inte bli ngra pfljder fr TS r min gissning. Katten klarade sig vl till och med?

Katten drack vattnet ur sklen av misstag, TS matade den inte med alprazolam precis... Som att du har en vodkaspetsad bl hemma som katten srplar i sig...

Tycker frvrigt att det r helt sjukt att folk tycker att TS ska avrttas fr att hans katt rkade srpla i sig hans medicin/droger som han hade p bordet... Tycker man att katter r s mycket mer vrda att man hellre rddar en katt n en god mnniska i en ndsituation r man fan sjuk i huvudet

Skulle vilja se dig ha s mycket rg i ryggen att du kan titta p en mnniska som dr medan din katt blir rddad.. Nr du kunde rddat vice versa, och nej du behver inte ta ngra lngskta exempel om att mnniskan som dr kanske r ondskan himself.

Bttre att kra rattfull till en veterinr fr att de ska avliva katten p ett "humant" stt och riskera mnga fler mnniskoliv..? De lr ju knappast magpumpa katten.

Vad r s himla ohumant med att nacka den med ett tillhygge, har man ju fan gjort i tusentals r.. Elektriska stolen anvnds ju fortfarande p mnniskor...

TS kunde ju ha slagit en pling till veterinren och hrt vad de kan gra, sjlv tror jag inte det r ngon strre fara utan att katten bara kommer sova som en stock ett bra tag.
Senast redigerad av HertigTorulf. 2012-01-02 kl. 17:09.
2012-01-02, 17:24
Medlem
Mescalitos avatar
Som van kattmnniska har jag ytterst svrt att tnka mig att en katt skulle lapa i sig 30mg alprazolam. S mycket, i lite vatten bara, r ju sjukt beskt. Katter brukar ju till och med kunna rata ost, kattmat, leverpastej m.m bara fr att det inte r rtt mrke.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in