Citat:
Ursprungligen postat av Pinkman
lskar den trngsynta dubbelmoralen hos 95% av dem medverkande i trden.
Och med detta menas...vad? Att folk, helt naturligt, blir j*kligt upprrda nr ett oskyldigt djur lider och drfr klcker ur sig saker som att TS borde misshandlas och plgas? Jag r stor djurvn och blir alltid lika f*rbannad ver dessa trdar, ven om de r trolltrdar. Att ngon plgar ett djur R fel, ett djur r INTE bara en godel, till dr fr att vi ska behandla dem som sk*t.
Jag skulle inte vilja misshandla
TS, eller ngon av alla sumpskallar som hver ur sig "klyftiga" saker som "
hh, hugg huvet av katten" eller annat "tufft". Men jag tycker
TS r en sk*t, oavsett om han tvingade i katten medlet eller ej.
En katt r, som ngon skrev, som ett barn, nyfiken som f. Str det ett glas med ngot, i dess gon, spnnande i, s smakar den p det. Och vet ni, fr oss mnniskor kanske smaken av alprazolam vedervrdig (har aldrig smakat) men katter kanske tycker det r smaskens, vad vet ni om det?
Och allt prat om att rttor och en erfaren knarkare tl si och s mycket kan ni stoppa upp ngonstans. En knarkare oavsett vikt dr inte av en Alvedon. Det gr en katt. Frstr ni vart jag vill komma?
EDIT: Nej, det gr ni nog inte. Katter och hundar dr av paracetamol. De tl allts inte alla mediciner som vi tl. De kan d av choklad, till och med. Ja, en hund eller en katt kan f benso utskrivet av en veterinr, men de fr nog inte den allra starkaste tillgngliga, och knappast i "mnskliga missbrukardoser".
Och att kalla djurvnner nazister r ju bara fnigt, fr att inte tala om hur
historielst det r att yttra sig s. Nazisterna ville utplna vissa mnniskor. Djurvnner vill skydda de som inte kan tala fr sig sjlva. Ser ni skillnaden?
Jag hoppas det, fr nu orkar jag inte skriva fler edits. Har bttre saker fr mig n att frska frklara saker fr sumpkallar.
Helt
OT-frga: Varfr brjar folk alltid surra om alkohol s fort narkotika omtalas i negativa ordalag? Om ert bsta argument r
alkohol r ju nnu farligare br ni nog fundera ut ett bttre.