2011-12-30, 00:37
Medlem
SoTireds avatar
En liten sexårig kille från Norge som fått flytta hem till pappa i Libyen.
Den här historian har vi sett liknande varianter av tidigare.
Finns det några kopplingar till pappan i Sverige?

Citat:
Help us find Lucas a 6 years old boy from Narvik, Norway. We think his father has taken him to Libya. Have you seen him, or know something: Call the Police!

http://www.facebook.com/pages/Hjelp-...85255194859489
Senast redigerad av SoTired 2011-12-30 kl. 01:34. Anledning: Satfel på Liben.
Citera
2011-12-30, 00:46
Medlem
Fittigs avatar
Farsan har väl lika mycket rätt till sitt barn som modern? Det är hans tur nu, hon kan hämta tillbaka sonen på dennes tolv årsdag.
Citera
2011-12-30, 01:04
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittig
Farsan har väl lika mycket rätt till sitt barn som modern? Det är hans tur nu, hon kan hämta tillbaka sonen på dennes tolv årsdag.
Inte alla hästar i stallet?

Har man separerat så har man troligtvis ett vårdnadsschema när man har barnet etc.
Att bara dra iväg över landets gränser är i mina ögon kidnappning, oavsett anledning!
Citera
2011-12-30, 01:10
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Inte alla hästar i stallet?

Har man separerat så har man troligtvis ett vårdnadsschema när man har barnet etc.
Att bara dra iväg över landets gränser är i mina ögon kidnappning, oavsett anledning!
Jag tror att du är dum i huvudet, i alla fall om du tror att man kan ha ett fungerande vårdnadsschema där barnet åker mellan Libyen och Norge. Varannan helg spenderar sonen hos farsan i Libyen då eller? Ja det låter ekonomiskt hållbart.
Citera
2011-12-30, 01:32
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Jag tror att du är dum i huvudet, i alla fall om du tror att man kan ha ett fungerande vårdnadsschema där barnet åker mellan Libyen och Norge. Varannan helg spenderar sonen hos farsan i Libyen då eller? Ja det låter ekonomiskt hållbart.

Grabben lär ju vara skriven i Norge och född där så Norsk medborgare är han säkert. Han är bortförd från landet. Klart som fan att pappan har begått ett brott som tagit grabben till Libyen.
Eller har du kebabsås i skallen?
Citera
2011-12-30, 01:36
Medlem
H.E.L.s avatar
Så går det!
Hemskt för mamman men bra för Norge.
Citera
2011-12-30, 01:51
Medlem
Fittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired
Grabben lär ju vara skriven i Norge och född där så Norsk medborgare är han säkert. Han är bortförd från landet. Klart som fan att pappan har begått ett brott som tagit grabben till Libyen.
Okej, säger lagen att det är brottsligt så innebär det per automatik att fadern har fel, och att han helt enkelt får klara sig utan sin son. Han är ju inte en människa med känslor som troligtvis saknar sin avkomma?

Nej jag har en hjärna innanför pannbenet, som jag använder. Till skillnad från dig som tar för givet att det här är en svartvit historia mellan gott och ont. Att reflektera över saken är jobbigt, bättre att ha en åsikt utan att tänka.
Citera
2011-12-30, 13:06
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
Okej, säger lagen att det är brottsligt så innebär det per automatik att fadern har fel, och att han helt enkelt får klara sig utan sin son. Han är ju inte en människa med känslor som troligtvis saknar sin avkomma?

Nej jag har en hjärna innanför pannbenet, som jag använder. Till skillnad från dig som tar för givet att det här är en svartvit historia mellan gott och ont. Att reflektera över saken är jobbigt, bättre att ha en åsikt utan att tänka.

Ja, med tanke ditt specialintresse för I&I så förstår jag vad du menar.
Annars är det väl lugnt. https://www.flashback.org/sp29000928
Citera
2011-12-30, 19:48
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Men herregud människa, är du på riktigt?

Barnet lär ha varit född i Norge och levde tillsammans med sina föräldrar, sedan separerade dem och för att få behålla barnet för sig själv så tog farsan barnet till Libyen.

Jag råder dig att har du ingen somhelst erfarenhet av svensk lag, vårdnadstvister, religion eller vanligt folkvett så blanda dig inte i diskussioner som du inte kan argumentera i utan att framstå som en idiot.
Dock misstänker jag att du trollar för med vilken logik kan man säga "det är pappans tur nu och mamman kan hämta barnet på hans tolvårsdag"?
Vidareutveckla gärna.
Eller allra helst, svara inte alls utan lämna plats i tråden till de som faktiskt vill diskutera något!
Senast redigerad av Zelogath 2011-12-30 kl. 19:53.
Citera
2011-12-31, 00:51
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoTired

Mm kebabsås. I sak håller jag med dig men jag tror att mannen och sonen istället för att ha flytt till Libyen i detta fallet råkar finnas kvar i Norge, närmare bestämt ca 12-13 mil nordost om Tromsø, uppåt Bergsfjord till. Det är min runda gissning.
Senast redigerad av Mandelbrot 2011-12-31 kl. 00:57. Anledning: stavar som en kratta
Citera
2011-12-31, 05:21
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Mm kebabsås. I sak håller jag med dig men jag tror att mannen och sonen istället för att ha flytt till Libyen i detta fallet råkar finnas kvar i Norge, närmare bestämt ca 12-13 mil nordost om Tromsø, uppåt Bergsfjord till. Det är min runda gissning.
Och det gissade du bara på?
Vore intressant att höra varför du gissade just där!
Oavsett så kan man inte bara dra med ett barn så förhoppningsvis så kommer pojken tillrätta
Citera
2011-12-31, 14:39
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Och det gissade du bara på?
Vore intressant att höra varför du gissade just där!
Oavsett så kan man inte bara dra med ett barn så förhoppningsvis så kommer pojken tillrätta

Oops! Jag hade nog lite fel där. Antagligen befinner de sig närmare Tromsø än så men jag tror inte att de har lämnat landet ännu. Detta antagande baserar jag på tidigare uppnådda resultat med likvärdig metodik av någon sorts inre spaning i några dussin olika försvinnandefall, i vilka personerna har påträffats på kända platser. Det handlar alls ej om några hårda fakta i just detta fallet.

Oavsett var de befinner sig, så anser jag det vara ett veritabelt oskick att kidnappa barn, nästan oavsett vilket eget skäl man än påstår sig ha till det, möjligen upprepad misshandel undantagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in