Jag befinner mig just nu på Sardinien i medelhavet och undrar hur jag ska gå tillväga för att få fisk. Om någon vänlig själ skulle kunna ge mig tips på bete och "hotspots" skulle jag bli överlycklig
Jag befinner mig just nu på Sardinien i medelhavet och undrar hur jag ska gå tillväga för att få fisk. Om någon vänlig själ skulle kunna ge mig tips på bete och "hotspots" skulle jag bli överlycklig
hade jag varit dig, hade jag gått till fiskhandlaren, köpt mig lite calamares som kanske närmar sig sitt bäst-före datum, sen hade jag agnat med dessa och kört bottenmete samt pilkat på olika djup. Sen får det visa sig vilka bestar som nappar...
Medelhavet är onekligen ett dött hav.. Bottenmetat i hamnen (resulterade i 3 små färglada fiskar på ca 10gramm)
Vad jag nött mest så är det pilkning på olika djup, kan tänka mig att de ligger på runt 30 meter djup. Jag har prövat att sätta på en liten bläckfisk på kroken när jag pilkat utan resultat.. Har en 15cm lång pilk, borde inte vara för stort.. De går helt enkelt trögt..