• 1
  • 2
2012-07-02, 15:04
Medlem
Jag förstår inte hur det kan ha blivit så här!

http://postimage.org/image/ui2vi8v2l/
Citera
2012-07-02, 21:17
Medlem
GalFisks avatar
Har du råkat ändra nån inställning till 16 bitar färg? Eller skruvat ner nån inställning för alpha- eller texturkvalitet eller -upplösning?
Citera
2012-07-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Har du råkat ändra nån inställning till 16 bitar färg? Eller skruvat ner nån inställning för alpha- eller texturkvalitet eller -upplösning?
Kollade igenom det och jag hade inställt på högsta (32bit)
Citera
2012-07-03, 12:02
Medlem
x12s avatar
Kolla alla inställningar både i spelet och på grafikkontrollpanelen.
Vadän det här är så är det knappast ett elektriskt fel på kortet.

Då den första bilden är en skärmdump som ser hyggligt bra ut(men defekterna syns), och den andra bilden är ett foto av skärmen där det ser riktigt dåligt ut, undrar jag över möjligheten att det du ser är ett litet inställningsproblem som sedan förstärks av ett skärmproblem.

Vilket fabrikat och modell är det på denna skärm? analogt eller digitalt kopplad?

Jag skulle inte bli ett enda dugg förvånad om skärmen ifråga har TN-panel, vilket innebär 6-bitar per kanal, därtill ställd med ljus och kontrast på max, för fotot är riktigt ljust, och då kan man förvänta sig pixliga färgskiftningar under vissa omständigheter. Fullt så dåligt som det ser ut på fotot bör det dock inte behöva bli.
Citera
2012-07-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Kolla alla inställningar både i spelet och på grafikkontrollpanelen.
Vadän det här är så är det knappast ett elektriskt fel på kortet.

Då den första bilden är en skärmdump som ser hyggligt bra ut(men defekterna syns), och den andra bilden är ett foto av skärmen där det ser riktigt dåligt ut, undrar jag över möjligheten att det du ser är ett litet inställningsproblem som sedan förstärks av ett skärmproblem.

Vilket fabrikat och modell är det på denna skärm? analogt eller digitalt kopplad?

Jag skulle inte bli ett enda dugg förvånad om skärmen ifråga har TN-panel, vilket innebär 6-bitar per kanal, därtill ställd med ljus och kontrast på max, för fotot är riktigt ljust, och då kan man förvänta sig pixliga färgskiftningar under vissa omständigheter. Fullt så dåligt som det ser ut på fotot bör det dock inte behöva bli.
Jag har testat använda min skärm på en annan dator och då uppstår inte samma problem, jag har även testat använda en annan skärm till min dator men då kvarstår problemet. Jag har kollat i Nvidia Controlpanel men hittills inte hittat någon lösning...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in