• 1
  • 2
2012-07-02, 15:04
Medlem
Jag frstr inte hur det kan ha blivit s hr!

http://postimage.org/image/ui2vi8v2l/
Citera
2012-07-02, 21:17
Medlem
GalFisks avatar
Har du rkat ndra nn instllning till 16 bitar frg? Eller skruvat ner nn instllning fr alpha- eller texturkvalitet eller -upplsning?
Citera
2012-07-03, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Har du rkat ndra nn instllning till 16 bitar frg? Eller skruvat ner nn instllning fr alpha- eller texturkvalitet eller -upplsning?
Kollade igenom det och jag hade instllt p hgsta (32bit)
Citera
2012-07-03, 12:02
Medlem
x12s avatar
Kolla alla instllningar bde i spelet och p grafikkontrollpanelen.
Vadn det hr r s r det knappast ett elektriskt fel p kortet.

D den frsta bilden r en skrmdump som ser hyggligt bra ut(men defekterna syns), och den andra bilden r ett foto av skrmen dr det ser riktigt dligt ut, undrar jag ver mjligheten att det du ser r ett litet instllningsproblem som sedan frstrks av ett skrmproblem.

Vilket fabrikat och modell r det p denna skrm? analogt eller digitalt kopplad?

Jag skulle inte bli ett enda dugg frvnad om skrmen ifrga har TN-panel, vilket innebr 6-bitar per kanal, drtill stlld med ljus och kontrast p max, fr fotot r riktigt ljust, och d kan man frvnta sig pixliga frgskiftningar under vissa omstndigheter. Fullt s dligt som det ser ut p fotot br det dock inte behva bli.
Citera
2012-07-03, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x12
Kolla alla instllningar bde i spelet och p grafikkontrollpanelen.
Vadn det hr r s r det knappast ett elektriskt fel p kortet.

D den frsta bilden r en skrmdump som ser hyggligt bra ut(men defekterna syns), och den andra bilden r ett foto av skrmen dr det ser riktigt dligt ut, undrar jag ver mjligheten att det du ser r ett litet instllningsproblem som sedan frstrks av ett skrmproblem.

Vilket fabrikat och modell r det p denna skrm? analogt eller digitalt kopplad?

Jag skulle inte bli ett enda dugg frvnad om skrmen ifrga har TN-panel, vilket innebr 6-bitar per kanal, drtill stlld med ljus och kontrast p max, fr fotot r riktigt ljust, och d kan man frvnta sig pixliga frgskiftningar under vissa omstndigheter. Fullt s dligt som det ser ut p fotot br det dock inte behva bli.
Jag har testat anvnda min skrm p en annan dator och d uppstr inte samma problem, jag har ven testat anvnda en annan skrm till min dator men d kvarstr problemet. Jag har kollat i Nvidia Controlpanel men hittills inte hittat ngon lsning...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in