2017-06-01, 14:23
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Med vårt snabbaste leveranssätt är leveranstiden 1 vardag*. Alla beställningar som är gjorda före kl. 22:00, skickas redan samma vardag från vårt lager och levereras till dig som kund vardagen efter, undantaget hemleveranser (hempaket och pall) som tar 1-2 dagar p.g.a. Postnords avisering. Beställningar som läggs på fredagar och under helgen t.o.m. söndag kl. 22:00, skickas söndag kväll och levereras till dig som kund vardagen efter.
För dig som betalar med NetOnNet-kortet är Expressfrakten alltid kostnadsfri. Läs mer om NetOnNet-kortet här. Detta gäller endast varor som finns i vårt centrallager (Internet).

* För leveranser norr om postnummerområde 82 (Östersundsregionen), samt öar utan broförbindelse, är leveranstiden 2 dagar.
Well det kom idag.
Citera
2017-06-20, 19:05
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Halar upp den här gamla tråden... Hur funkar det att handla på deras lagershop? Har en i närheten. Måste man veta precis vad man vill ha, eller finns det kunnig personal i krokarna? Tänk på att jag är en gammal mormor med väldigt dålig koll! Älskar Kjell&Co, där finns det alltid väldigt kunnigt folk att fråga.

Halar upp min egen fråga och besvarar den... Först och främst, när man går in på hemsidan och rullar sig i alla varor man kan beställa, och sen går man till den egna butiken och inser att den bara har en bråkdel av alla varor. Nåja, jag hittade i alla fall en dator som var ungefär vad jag behövde och tackade nej till den FANTASTISKA försäkringen. Än så länge funkar allt bra...
Citera
2018-01-28, 12:16
Medlem
Megaforces avatar
Nu börjar Netonnet få problem igen. En hel del varor är restnoterade i ett flertal butiker vilket tyder på att de har svårt att få in leveranser i tid (vilket oftast beror på ekonomiska problem)
Citera
2018-01-28, 20:16
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Nu börjar Netonnet få problem igen. En hel del varor är restnoterade i ett flertal butiker vilket tyder på att de har svårt att få in leveranser i tid (vilket oftast beror på ekonomiska problem)
Ja det där brukar vara tecken på att allt inte står rätt till. Visst kan enstaka artiklar vara slut från leverantör men om det saknas många artiklar så misstänker jag ekonomiskt obestånd.
Citera
2018-02-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyOneKenoby
Irriterande bra priser?! Vad har ni för erfarenheter av NetOnNet, deras produkter (egna märken), service i lagerbutikerna samt internetorder mm. Jag upplever att de var billigare för men har smyghöjt sina priser till runt "Green-Giant's" nivå. Funderar på att köpa en rätt dyr hemmabio från dem, LCD-proj samt 7.1 ljud och då vill man ju veta att allt fungerar...

Har ni erfarenheter av andra nätbutiker?

Jag är inte intresserad av svar i stil med "dom ä la bara skit", isf motivera varför och berätta vad du råkat ut för.
svar: köpte telefon på net on net den funka men efter en månad tappa jag den i golvet och den gick sönder, jag tänkte det gör väl ingenting, jag har försäkring men jag har väntat en månad på att få den lagad. när jag va i butiken för att fråga var den är så hitta dom den inte? dom hade lovat att höra av sig men nej senast jag var i kontakt med dom så säger dom att tel är på väg till försäkringsbolaget och dom ska höra av sig?/complain
Citera
2018-07-25, 14:16
Medlem
Konceptet var ju klockrent i början. En lagerlokal med grejerna sorterade bra på hyllor med tydliga priser och lätt att söka i datorerna som stod utställda. Oftast hade man kollat upp på nätet och kunde gå direkt till hyllan och plocka, sen till kassan som gick snabbt.
Nu har de tyvärr IKEA-fierats och byggts om till labyrinter. Tiden man behöver vänta i kassan har även blivit längre. Oftast bara en kassa öppen, och något komplicerat ärende som tar lång tid.
Citera
2018-12-22, 16:29
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag var inne på Netonnet idag och skulle hämta en paxad pryl. Kungenskurva.
Medans jag köade för infodisken började en kund och en en anställd bråka. Först verbalt men det eskalerade snabbt till handgemäng. Flera andra anställda hoppade in och separerade på kombattanterna. Efter en del in och ut springande mellan dessa samt tillhörande förolämpningar så försvinner kunden. Den anställda blir helt tokig och påbörjar febril aktivitet med sin mobiltelefon och försvinner även han genom huvudingången. Några anställda följer efter honom.
Jag lyckades för övrigt inte utröna vad bråket handlade om. Köerna växte och flera av kunderna såg riktigt oroliga ut. Jag sneglade efter nödutgångar. Det var väldigt otrevligt.
Jag lät min paxade pryl ligga och tryckte på den röda/ledsna nöjd-kund-gubben vid utgången.

Jag behöver kanske inte tillägga att ingen inblandad så ut att vara anmäld till Vasaloppet.

Vi kanske får läsa om en ny skjutning i Stockholm imorgon?
Citera
2018-12-22, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag var inne på Netonnet idag och skulle hämta en paxad pryl. Kungenskurva.
Medans jag köade för infodisken började en kund och en en anställd bråka. Först verbalt men det eskalerade snabbt till handgemäng. Flera andra anställda hoppade in och separerade på kombattanterna. Efter en del in och ut springande mellan dessa samt tillhörande förolämpningar så försvinner kunden. Den anställda blir helt tokig och påbörjar febril aktivitet med sin mobiltelefon och försvinner även han genom huvudingången. Några anställda följer efter honom.
Jag lyckades för övrigt inte utröna vad bråket handlade om. Köerna växte och flera av kunderna såg riktigt oroliga ut. Jag sneglade efter nödutgångar. Det var väldigt otrevligt.
Jag lät min paxade pryl ligga och tryckte på den röda/ledsna nöjd-kund-gubben vid utgången.

Jag behöver kanske inte tillägga att ingen inblandad så ut att vara anmäld till Vasaloppet.

Vi kanske får läsa om en ny skjutning i Stockholm imorgon?
Både anställd och kund var berikare alltså. Hmm otippat.
Citera
2019-02-28, 23:05
Medlem
Grinfarbrors avatar
Det förefaller vara KK för NetOnNet inom kort.

Några indicier är att tidigare "Veckans klipp" nu har ersatts av fullständigt ointressanta "Lagerrensning" med allehanda hyllvärmare till ohemula priser.

Fas 2 av Siba-avvecklingen, verkar det som.
Citera
2019-02-28, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror

Några indicier är att tidigare "Veckans klipp" nu har ersatts av fullständigt ointressanta "Lagerrensning" med allehanda hyllvärmare till ohemula priser.

Dina indicier känns aningen tunna..

Det är ingen högmarginal branch men dom lever väl gott på sitt Resurs bank och folks eviga sug efter krediter..
Senast redigerad av skrufen 2019-03-01 kl. 00:00. Anledning: Felstavning
Citera
2019-03-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinfarbror

Lagerrensning är något NetonNet kört länge.

Tittar man på deras siffror känns konkurs ganska avlägset för NetonNet

https://www.allabolag.se/5565204137/netonnet-ab
Citera
2019-03-01, 16:15
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Lagerrensning är något NetonNet kört länge.

Tittar man på deras siffror känns konkurs ganska avlägset för NetonNet

https://www.allabolag.se/5565204137/netonnet-ab
Sant.
Senast jag var där var visserligen på Black Friday men då var det fullt på parkeringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in