Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Du jobbar alltså på MM?
I ditt ställe skulle iaf inte jag garva åt det. Det är i mitt tycke ett tydligt tecken på en sjuk affärsidé som mer förr än senare innebär att du blir arbetslös.
Jag förstår att lockvaror säljs till underpris, och tanken är säkert att merförsäljning (tillbehör?) ska generera pengarna, men det känns ändå som ett högt spel.
Jobbar för en konkurrent!
Det handlar som sagt att ta marknadsandelar. Jag tror inte det kommer sluta med att jag blir arbetslös då företaget jag jobbar för är det enda av företagen som inte går helt åt helvete

.
Men det är en sjuk marknad och det sjuka är människorna som blir som djur. De som förväntar sig att få rabatt på allt de säljer i en marknad där priserna redan är pressade.
Men som jag brukar säga till folk, vill folk fortsätta ha den här marknaden så ska folk sluta handla på Media Markt!
För MM kommer aldrig ge upp Sverige, de kommer kötta på här för alltid. Genom att handla på Elgiganten så kommer de att hålla sig kvar.
Jag tror att om 3 år så kommer endast Elgiganten och Media Markt vara kvar på marknaden och även om Elgiganten inte är lika starka som Media Markt så tror jag att det ska mycket till innan de ger upp.
Och ja, jag jobbar för elgiganten!