Spelar mest offline läget så skriver bara utifrån offline-spellägena.
-BE A GM För europeiska ligorna också, kan ju inte vara allt för svårt att fixa. Räcker egentligen bara med att man kopierar BE A GM läget för NHL utan draft och rättigheter som de har i Amerika.
-Allmänt bättre på landslagsfronten. Fyfan vad EA har varit lata här. Samma landslagsformat och tröjor sedan NHL 05, de enda det egentligen fixar här är trupperna. Vet inte hur mycket det kostar att fixa licensen för att skaffa de riktiga tröjorna, men med tanke på hur de stoltserar med att de är det bästa sportspelet varje år så borde det vara överkomligt.
-BE A PRO var mycket bättre iår men en stor bugg som finns är att när man spelar så får man väldigt mycket istid oavsett om man spelar första, andra eller tredjekedjan (vet inte hur det är med fjärdekedjan för har aldrig spelat där

). Sen händer det nästintill inget alls när min gubbe inte är på planen. Under en säsong så är jag inne på nästan alla mål framåt och bakåt. Skulle nog säga att om man tar bort min gubbes byten under en hel säsong skulle matcherna sluta 1-0, 1-1, 2-1 ungefär. Grymt irriterande då man kanske vill ha lite realism framför att man ska få spela i alla lägen. Har juckat med alla sliders men blir inte riktigt nöjd. Spelar jag i tredje/fjärdekedjan i NHL borde min istid vara ungefär 10-12 min och inte 25, ett till exempel är under min första säsong i OHL så hade jag efter 40 matcher cirka 45 poäng som powerforward, spelade i tredje/andra kedjan i Sarnia Sting där även Yakupov spelar, vid det här laget borde Yakupov ha 50-65 poäng minst, men han hade bara mäktat med hela 12 poäng i konsekvens av att min gubbe och han nästan aldrig varit inne tillsammans. Stor bugg enligt mig om man är ute efter realism.
-Bättre scoutning och grafik på spelarna. Verkar som de insöade Kanadickerna bara gör mugshots (spelarbilder) till NHL/AHL/CHL. Starfaces verkar bara göras till de bästa spelarna i varje NHL lag samt de som gick 1-5 i draften. För att jag ska vara nöjd så ska i alla fall hela första rundan i draften få ett starface och de som de inte orkar göra kan de iaf ge ett realistiskt uttryck på t ex så sist jag såg Calle Järnkrok såg han inte ut som en crossover mellan Lebron James och en grottmänniska

. Hur svårt kan det vara att pricka in hud- ögon och hårfärg. Och scoutingen är katastrof på vissa spelare, slumpade värden istället för att ta 1 min för att gå in på eliteprospects.com och läsa en kort recension om spelarens styrkor och svagheter, uruselt egentligen då de har ett jävla år mellan spelens realesedatum.
-AIn är rätt tråkig och snäll. Borde finnas fler saker att åka ut på. Har man en spelare med lågt på Diciplin så borde han "råka" göra headshots när han ska tackla. Helt otroligt egentligen med sliders på fullt i Aggresivitet och Datorutvisningar så får AIn ungefär 1-2 två minutare per match! Mycket realistiskt

. Kanske införa Personality + som på FIFA för att hotta till AIn lite. skulle inte skada i vilket fall.
-Landslagsuppdrag i BE A PRO, kanske den svåraste av mina punkter men det hade varit underbart med WJC, Olympics och WC som man kan tacka ja eller nej till beroende på om man orkar spela. Som någon redan sagt också BE A PRO och starta i Europa.
I överlag så känns det som att både NHL 11 och 12 blev besvikelser för mig. Ett par ljusglimtar med CHL och Goalie interaction, men annars knappt så dom rört spelet mer än ändrat musiken och menyerna. Samt Winter Classic som jag spelat en gång och tyckte var värdelöst, ungefär som att byta skrivbordsunderlägg på datorn.

. Summa summarum är väl egentligen ett bra spel men känns som EA är väldigt slarviga och skiter fullständigt i att BETA testa sina spellägen. Huvudsaken är att Onlinelägena fungerar för där kan man tjäna ytterligare pengar

.