Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-28, 19:13
Medlem
Tjena!

Har tänkt göra plankstek hemma på nyårsafton och har försökt leta efter butiker som säljer planksteksbrädor. Är det någon som har ett tips om var man köpa såna?
Citera
2011-12-28, 19:24
Medlem
Mr.Kallestropps avatar
Tillverka egna! Kan inte vara svårt. Gött med plankstek förresten, längesedan jag avnjöt det.
Citera
2011-12-28, 19:45
Medlem
aoos avatar
Såg att de hade på city gross här iaf, de var i ek och jag tror att de kostade 279:- för 4 st.
Citera
2011-12-28, 20:03
Medlem
hej
kolla på Pricerunner ( http://www.pricerunner.se/sp/planksteksbr%C3%A4da.html )

OBS !! Då du köpt ek plankorna LÄS bruksanvisningen. du MÅSTE bränna ur plankorna förta gången i ugnen innan du använder dom. Innan du "bränner" ur dom MÅSTE du olja in dom

Läs bruksanvisningen det är viktigt, annars får du trä smak i maten. och den smakar BRÄND trä..

Mikkis
Citera
2011-12-28, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aoo
Såg att de hade på city gross här iaf, de var i ek och jag tror att de kostade 279:- för 4 st.

tack för svaren !

279 kr för 4 st låter som ett bra pris var de city gross i sthlm som hade de?
Citera
2011-12-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikkis
hej
kolla på Pricerunner ( http://www.pricerunner.se/sp/planksteksbr%C3%A4da.html )

OBS !! Då du köpt ek plankorna LÄS bruksanvisningen. du MÅSTE bränna ur plankorna förta gången i ugnen innan du använder dom. Innan du "bränner" ur dom MÅSTE du olja in dom

Läs bruksanvisningen det är viktigt, annars får du trä smak i maten. och den smakar BRÄND trä..

Mikkis

Är de någon speciell olja man ska smörja in dem med då??
Citera
2011-12-28, 20:20
Medlem
Napis avatar
Finns 4pack på clas ohlsson. Du ska bränna dom i ugnen före insmorda i matolja. eventuellt ta ut dom hälla på mer o bränna lite till. Du får info om det när du köper.
Citera
2011-12-28, 21:29
Medlem
Cervera har från Anders Petter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här