2011-12-29, 19:47
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Din dator kan göra återställningspunkter nu, men det hjälper dig inte alls då du vill återställa den till en tidigare datum än 28:e December.
Precis.

Men om jag kommer åt den andra användarens filer som du prata om innnan då, vad kan/ska jag göra då?
Citera
2011-12-29, 19:58
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Precis.

Men om jag kommer åt den andra användarens filer som du prata om innnan då, vad kan/ska jag göra då?
Ja, säkerhetskopiera dem och formatera om allt borde väl lösa alla problem? Annars kan du ju Googla på ev. felmeddelanden och även virussöka skiten.
Citera
2011-12-29, 19:58
Medlem
Pumpa F8 när datorn startar. Om du har Win 7 kan du ha möjlighet att systemåterställa redan här. Minns inte exakt vad det står. Annars får du istället välja att starta datorn i felsäkert läge och se om du hittar systemåterställningen i Windows istället.

Du kan alltid ta ut hårddisken och koppla den i en annan dator som en lagrings hårddisk. Kopierar det du vill ha kvar.
Senast redigerad av panpo98 2011-12-29 kl. 20:02.
Citera
2011-12-29, 20:04
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Pumpa F8 när datorn startar. Om du har Win 7 kan du ha möjlighet att systemåterställa redan här. Minns inte exakt vad det står. Annars får du istället välja att starta datorn i felsäkert läge och se om du hittar systemåterställningen i Windows istället.

Du kan alltid ta ut hårddisken och koppla den i en annan dator som en lagrings hårddisk. Kopierar det du vill ha kvar.
TS kan fabriksåterställa, ja. Men jag tror inte att det var det TS ville.
Citera
2011-12-29, 20:42
Medlem
Citat:
TS kan fabriksåterställa, ja. Men jag tror inte att det var det TS ville.
Det finns 2 st systemåterställningar om det är en märkesdator du pratar om.

Dator tillverkarens. Den du menar.
Windows egna. Den jag menar.

Jag menar Win 7 egna systemåterställning som alltid är F8. Samma för att få upp menyn för att starta i felsäkert läge. Tror att det står reparera och sen kan man välja systemåteranställning men jag har bara testa det 1 gång på en Win 7 dator.

Dator tillverkarens fabriksåterställning är alltid en helt annan F-knapp. Om man inte har en märkes dator så finns det bara Windows egna man kan använda så det finns då noll chans att ta fel.
Citera
2011-12-29, 21:51
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:

Jag menar Win 7 egna systemåterställning som alltid är F8. Samma för att få upp menyn för att starta i felsäkert läge. Tror att det står reparera och sen kan man välja systemåteranställning men jag har bara testa det 1 gång på en Win 7 dator.

Dator tillverkarens fabriksåterställning är alltid en helt annan F-knapp. Om man inte har en märkes dator så finns det bara Windows egna man kan använda så det finns då noll chans att ta fel.
Windows egna, ja. Det är bara för TS att testa och återkomma med en rapport om resultatet.
Citera
2011-12-30, 06:37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shariqdupont
Nu verkar jag ha det iaf, men då räknas det från och med den 28e december?

ja eftersom funktionen inte varit igång tidigare finns inget äldre sparat
tänk på sen att du kan rensa punkter utom den senaste om du har installerat och vet att du inte skulle vilja kunna gå tillbaka
(under systemverktug->diskrensing) eller så brukar det ligga om du klickar runt iaf under XP
Antar det ligger liknande om du har Vista eller 7 (ska kolla det på 7an sen nu när jag har ett par andra datorer med det i)
7an är windows 7
Citera
2012-01-08, 02:22
Medlem
shariqduponts avatar
Citat:
Ja, säkerhetskopiera dem och formatera om allt borde väl lösa alla problem? Annars kan du ju Googla på ev. felmeddelanden och även virussöka skiten.

Citat:

Blev så trött på skiten att jag inte orkade ta tag i det men lika bra att få det överstökat nu när jag har tid. Som sagt är jag riktigt jävla usel på hur datorer funkar osv, men vilken av dessa 2 bör jag prova? Den där systemåterställningen när man trycker på f8 verkar ju lite lättare än att behöva säkerhetskopiera alla filer?

Eller som det sista inlägget med killen som skriver diskrensning, kan det vara något? Det var/är ju det som var/är problemet från början.

OBS. Jag har Windows Vista!
Citera
2012-01-09, 01:47
Medlem
shariqduponts avatar
Börjar bli desperat, vad ska jag göra!?
Citera
2012-01-09, 07:53
Medlem
Vi har redan skrivit vad du ska göra. Följer råden vi redan givit dig och berättar hur det gick.
Citera
2012-01-22, 23:13
Medlem
shariqduponts avatar
Har försökt det mesta nu, systemåterställning (funka ej), starta datorn i felsäkert läge och plockat bort lite program, diskrensning osv..

Sen när jag starta datorn för ett tag sen blev det en till sån här diskbehandling som jag nämnde tidigare.

"En av diskarna inkonsekvens kontrolleras...
Kontrollerar filsystemet på C:
Filsystemet är av typ NTFS..
Tar bort indexposten vsstrace.dll.mui index $130 i filen 6146.
Återställer filen vsstrace........"

Detta var en del av det som kom upp, var en massa filer som togs bort och återställdes men ändå funkade inte datorn som den skulle efter. Jag kunde fortfarande inte logga in på min windowsanvändare.

Sedan har jag fått problem med "windows live communications platform" den har slutat fungera från ingenstans. Jag kan inte logga in på msn längre men programmet finns kvar.

Det enda alternativet som är kvar verkar väl vara att säkerhetskopiera alla filer från min gamla användare och sen göra någon slags återställning på hela datorn?
Citera
2012-01-22, 23:38
Medlem
TorrentLovers avatar
Japp, formatera om skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in