2005-01-14, 18:46
Medlem
Cradleoffilths avatar
Revisionism förekom ju inte i någon högre grad efter kriget.
De flesta länkar etc verkar leda till folk som lever nu.
Är det inte konstigt *om* det skulle ligga något i dessa teorier?
Jag menar, hade det inte varit naturligt för folk i tex Tyskland att ha vägrat gå med på den nuvaranda historieskrivningen redan på 50-60 talet då många av dem som var med under andra världskriget fortfarande levde och hade chansen att tala ut? Verkar rätt otroligt......
Citera
2005-01-14, 19:00
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Jag menar, hade det inte varit naturligt för folk i tex Tyskland att ha vägrat gå med på den nuvaranda historieskrivningen redan på 50-60 talet då många av dem som var med under andra världskriget fortfarande levde och hade chansen att tala ut? Verkar rätt otroligt......

Varför göra ännu en tråd om förintelsen. Det ligger redan 9 aktuella.
Citera
2005-01-14, 19:21
Medlem
Cradleoffilths avatar
Befogad fråga.

Därför att jag inte hittade en diskussion som avhandlade just denna aspekt.
Har du någon kommentar angående sakinnehållet?
Citera
2005-01-14, 19:35
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Därför att jag inte hittade en diskussion som avhandlade just denna aspekt.
Har du någon kommentar angående sakinnehållet?

Vad jag förstår var väl Paul Rassinier tidigt ute.
Men dåtidens revisionister sysslade väl med första världskriget vid den tiden. Det tar väl lite tid av eftertanke och studier innan man publicerar sig.
Citera
2005-01-14, 20:04
Medlem
Cradleoffilths avatar
Paul Rassinier.

Var en man med mycket stora svårigheter när det gällde faktahantering.
Dock medgav han att koncentrationsläger fanns, att gaskamrar användes etc etc. Det han vände sig mot var antalet offer. Han hävdade att över 1 million judar utvandrat till USA och Palestina före krigets utbrott.
Detta stämmer inte med de data som brittiska och amerikanska myndigheter registrerade *före* krigsutbrottet. Dessa data ger ett maximalt antal på 225000 emigranter. Att Rassinier använde en matematisk modell som sträckte sig fram till år 1962 för att få fram sina siffror gör honom inte mer trovärdig.
Ändå vänligt av dig att ge mig en källa som har litet mer anknytning till den aktuella tidsperioden.
Citera
2005-01-14, 20:24
Medlem
Citat:
Om du läser i en massa andra trådar här så upptäcker du att somliga betraktar detta som ett plus snarare än minus, som att förneka massgasningen av judar trots mängder med vittnen och filmade intervjuer och planering med dokumentation...
Citera
2005-01-14, 20:25
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Dock medgav han att koncentrationsläger fanns, att gaskamrar användes etc etc. Det han vände sig mot var antalet offer. Han hävdade att över 1 million judar utvandrat till USA och Palestina före krigets utbrott.
Detta stämmer inte med de data som brittiska och amerikanska myndigheter registrerade *före* krigsutbrottet. Dessa data ger ett maximalt antal på 225000 emigranter. Att Rassinier använde en matematisk modell som sträckte sig fram till år 1962 för att få fram sina siffror gör honom inte mer trovärdig.
Ändå vänligt av dig att ge mig en källa som har litet mer anknytning till den aktuella tidsperioden.

Men nu är vi väl inne på något som talas om i otaliga trådar.
Läs ex-vis BlizzardKings inlägg ifrågan:

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=175181
Citera
2005-01-14, 20:29
Medlem
Cradleoffilths avatar
Jo

Det verkar inte bättre.
Ibland undrar jag om vänster/högerextremister är det som ersatt den renläriga kristendommen. Det verkar som om en viss andel av mänskligheten bara *måste* tro på strunt.
Att en av deras "teoretiker" var en person som körde med logik av typen
"offren överdriver alltid" säger väl allt. Bla bla som livsval
Citera
2005-01-14, 20:40
Medlem
Cradleoffilths avatar
sant

Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Men nu är vi väl inne på något som talas om i otaliga trådar.
Läs ex-vis BlizzardKings inlägg ifrågan:

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=175181
Jo detta verkar ha debatterats.
Citera
2005-01-14, 21:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Och jag som faktiskt hade tänkt starta ännu en tråd här, enbart vigd åt "Obesvarade frågor", sådant jag inte sett något försök till ärligt eller redligt svar på från de "Förintelsetroende"! Så småningom blir det nog helt nödvändigt, det är så många frågor som bekvämt nog "glöms bort" eller helt sonika vägras svara på, och inga svar finns att hämta från Nizkor, Shoah eller Yad Vashem heller...

Trådstartaren vill alltså veta varför "revisionismen" i frågor som rör andra världskriget blir starkare, mer mångfögrenad och allt bättre vetenskapligt underbyggd med ökat tidsavstånd? En parallell kan faktiskt iakttas med en annan form av "revisionism" (se denna tråd, http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=163491, där det också tog ungefär fyra decennier och bättre forskningsunderlag genom frisläppta arkiv och en något mindre emotionellt överhettad och förbjudande mental atmosfär för att mer objektiv och verklighetsförankrad historieskrivning skulle vara möjlig).

Sedan har vi ju också i vårt specifika fall om judeförföljelserna och deras heligförklarade offer (och de enorma överdrifter i fråga om numerär på dessa offer, en numerär som vidmakthålls genom auktoritära dekret och någon sorts talmudisk aritmetik) det märkliga faktum att den giriga och hatpropagandistiska "Holocaustindustrin" dröjde omkring 25 år innan den verkligen satte fart, i ett egenartat samspel med staten Israels och de sionistiska amerikanska organisationernas öden och intressen, något Norman Finkelstein, vars föräldrar överlevde Buchenwald, skrivit om och uttryckt sin vrede och sitt förakt gentemot:

http://www.fpp.co.uk/Auschwitz/Finkelstein/

http://www.normanfinkelstein.com/

Enkelt uttryckt: Holocaustindustrin förvägrar alltså judeförföljelserna att inta en historiskt begriplig och jämförbar plats bland andra beklagansvärda övergrepp och folkmordsliknande processer, den exploaterar och mytologiserar det faktiska skeendet och tycks fast besluten att med Hollywoods och domstolarnas hjälp fortsätta göra detta till den nya surrogatmysteriereligionen som ska prackas på godtrogna och förvirrade icke-judar som genom moralisk utpressning, den gamla judiskt-prästerliga skam-och skuld-och fördömelsedynamiken, förbjuds att använda sitt förnuft och ställa obekväma frågor om dessa masskolporterade martyrlegenders och demonfantasiers historievetenskapliga trovärdighet och bärkraft.

Ju mer dokument som blivit tillgängliga (särskilt efter kommunistväldenas sammanbrott), och ju fler vetenskapliga undersökningar som kunnat göras av dokument och de platser och byggnader där detta massmord påstås ha ägt rum, desto mer trängda blir de som bundit upp sig vid dogmer om det icke bevisade: en plan att utrota alla judar och industriell massgasning av judar.
Därför har fördämningarna brustit, och den repressiva lagstiftningen mot ställandet av vetenskapliga frågor om just detta specifika ämne är det erbarmliga svar fienderna till det fria ordet har att ge...de är på defensiven, de ljuger, de har redan tvingats ge sig på många punkter, nu är det bara en tidsfråga tills hela det statligt sanktionerade lögnmaskineriet om denna fråga helt förlorat all trovärdighet. Det är en pseudokyrka, denna Holocaustkult, och ingen historiskt vetenskaplig förklaringsmodell.
Citera
2005-01-14, 22:17
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Douglas Reed framförde redan 1951 det befängda i 6 miljoner dödade. Se följande inlägg:

http://forum.flashback.info/scandina...15#post1727315

Jag undrar bara om han var först? Vet Ezzelino det möjligen? Rassinier kom väl inte förrän i början av sextiotalet om jag minns rätt och ordet revisionist kom väl först med honom tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in