2011-12-28, 01:19
Medlem
Som rubriken lyder, när jag försöker spela minecraft på min MBP (in browser) så laddar den java, jag accepterar massa fönster som poppar upp och ber om tillträde, sedan händer ingenting . Skärmen där spelet ska var är helt svart och ibland fastnar muspekaren mitt i.

Har undersökt och sökt överallt för att hitta en lösning, det verkar vara ett vanligt problem, men ingen verkar ha hittat en lösning. Tror att det har något att göra med OpenGL, inte säker. Vänder mig därför till er på flashback för att hjälpa mig!

Är verkligen sugen på att testa minecraft!
Senast redigerad av artikulera 2011-12-28 kl. 01:23.
Citera
2011-12-28, 01:40
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Hade samma problem med min förra dator, också en MBP. Detta både i Snow Leopard och Lion.

Kan dock säga att spelet funkar ypperligt i sin vanliga Mac-form. Det finns andra ställen du kan hitta det och se hur det flyter om du letar lite.
Citera
2011-12-28, 14:14
Medlem
Testa en annan webbläsare eller tanka desktop klienten
Citera
2011-12-29, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledighetsmaskinen
Hade samma problem med min förra dator, också en MBP. Detta både i Snow Leopard och Lion.

Kan dock säga att spelet funkar ypperligt i sin vanliga Mac-form. Det finns andra ställen du kan hitta det och se hur det flyter om du letar lite.

var ska jag leta? piratversion?

Citat:
Ursprungligen postat av Limero
Testa en annan webbläsare eller tanka desktop klienten

Har testat bl.a. Chrome och firefox utan framgång. Har försökt att ladda ner clienten från deras hemsida, men måste köpa spelet vilket inte heller verkar fungera så bra om man betalar med bankkort. Vill testa "outdated but free" versionen som bara går att spela in browser vad jag förstått.
Citera
2011-12-29, 23:39
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artikulera
var ska jag leta? piratversion?

Japp. Drar du hem en sån slipper du krångla med Java/webbläsarproblemet och bara prova det istället.

Köpte själv spelet tidigt i betastadiet, för typ 90 kronor. Ett av de spel jag fått mest valuta och glädje ur!
Citera
2011-12-30, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledighetsmaskinen
Japp. Drar du hem en sån slipper du krångla med Java/webbläsarproblemet och bara prova det istället.

Köpte själv spelet tidigt i betastadiet, för typ 90 kronor. Ett av de spel jag fått mest valuta och glädje ur!

Handlar inte om att man är snål på 90 kronor, har försökt köpa det, lyckas dock inte betala! Av någon anledning var man tvungen att bekräfta köpet via banken osv. osv. blir galen på hur krångligt det ska vara att betala 200 sek för ett spel via datorn. Förr kunde man ju bara skriva in siffrorna på kortet så var allt betalt. Ska dock försöka igen med bankdosa och hela paketet. En jävla procedur för att köpa ett spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in