Citat:
Ursprungligen postat av jenzza
Sttte p ett annat problem...
Nr jag testade att starta datorn frn DVD:n vill den endast installera om hela OSX, vilket jag inte vill! Vill bara kunna defragmentera min HDD! Googlat som tusan men hittar inte ngot till min hjlp, bara frldrade program som CDMaker till guider till hur man startar frn installation...
Ngon som kan hjlpa?
Har du en extern hrddisk?
Om du har en utan viktig information s kan du formatera den, och installera operativet dr (om du hittar originalskivan) samt iDefrag. Alternativt kan du duplicera ditt operativsystem dit med hjlp av Carbon Copy Cloner, och boota frn den disken.
Sedan kan du kra iDefrag drifrn.
Ett annat alternativ r att, efter att du bootat frn den externa disken, formatera din interna hrddisk och sedan blsa tillbaka systemet frn externa hrddisken igen (om du nu kopierat hela ditt operativsystem) med Carbon Copy Cloner, s fr du automatiskt en total defragmentering.
iDefrag gr nog snabbare dock.
Ett tips r att fr framtiden kpa en 32GB (eller strre) USB-sticka och installera hela operativsystemet dr, samt eventuella systemprogram, typ "iDefrag", "Carbon Copy Cloner", "Data rescue" m.m.
D kan du i framtiden boota frn det, och kra allt systemunderhll drifrn om det skulle behvas.
Jag har ven partitionerat min usb-sticka och lagt installationsdisken fr operativsystemet (Lion) p den andra partitionen, s att jag har allt i ett smidigt paket.