2011-12-27, 23:40
Medlem
Har varit en flitig anvndare av Notepad++ p Windows fr att koda HTML/CSS/JS/PHP.
Skulle nu dock vilja ha ett liknande program fr Mac, har testat Textwrangler men gillar de inte lika mycket som NP++.

Har ni ngra frslag? Helst ngot gratis alternativ eller mjligtvis ngot man kan lna ifrn Piratebay.
Citera
2011-12-28, 01:48
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Byggde alltid PHP-sajter i Smultron p min Mac och det var smidigt tyckte jag!

Det finns att kpa i Mac App Store sen en tid tillbaka men den sista versionen som slpptes gratis finns fortfarande fr nerladdning (se lnk).
Citera
2011-12-28, 15:20
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limero
Har varit en flitig anvndare av Notepad++ p Windows fr att koda HTML/CSS/JS/PHP.
Skulle nu dock vilja ha ett liknande program fr Mac, har testat Textwrangler men gillar de inte lika mycket som NP++.

Har ni ngra frslag? Helst ngot gratis alternativ eller mjligtvis ngot man kan lna ifrn Piratebay.

"Coda" r min rekommendation. Kostar en del, men r klart vrt pengarna. Det bsta programmet jag sett p lnge i kategorin.
Gr ocks att "lna" som du sa, frn ngon piratbukt.
Citera
2011-12-28, 19:21
Medlem
systems avatar
Jag fulkodar lite ibland och har drfr inte kommit lngre n gratisalternativet Smultron, som tidigare nmnts. Vad Coda kan vet jag inte, men jag vet att mnga kodslavar p jobbet anvnder det (men vi fr ju andra sidan allt vi vill ).
Citera
2011-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Vad Coda kan vet jag inte, men jag vet att mnga kodslavar p jobbet anvnder det (men vi fr ju andra sidan allt vi vill ).

Testade trialen p Coda och har brjat gilla det.
Ang. "men vi fr ju andra sidan allt vi vill ", kan inte du lna hem en licens och dela med dig?
Citera
2011-12-28, 21:44
Medlem
systems avatar
Det vore ngot, va?
Citera
2011-12-29, 02:59
Medlem
Durkslags avatar
Programmerar rtt mycket i PHP och andra sprk och har nog testat alla de populra programmen skulle jag tro.

Anvnde Coda rtt mycket innan men p senare tid fr Coda se sig omsprunget, rejlt, av Sublime Text 2. Har allt man kan nska sig med flera plugins och en community som utvecklar och frbttrar hela tiden. r i princip helt gratis fr tillfllet.

S kortfattat enligt mig, vill du ha det enkelt och kra p direkt anvnda Coda. Vill du dremot tweaka sjlv och inte behver ha allt i GUI s kr ST2.

TextMate 2 r p gng nu ocks men antagligen r det redan fr sent d Sublime Text blir allt mer populrt.

http://cl.ly/2F03053C1X1O0l3H2i45
Senast redigerad av Durkslag 2011-12-29 kl. 03:04.
Citera
2011-12-29, 15:34
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Programmerar rtt mycket i PHP och andra sprk och har nog testat alla de populra programmen skulle jag tro.

Anvnde Coda rtt mycket innan men p senare tid fr Coda se sig omsprunget, rejlt, av Sublime Text 2. Har allt man kan nska sig med flera plugins och en community som utvecklar och frbttrar hela tiden. r i princip helt gratis fr tillfllet.

S kortfattat enligt mig, vill du ha det enkelt och kra p direkt anvnda Coda. Vill du dremot tweaka sjlv och inte behver ha allt i GUI s kr ST2.

TextMate 2 r p gng nu ocks men antagligen r det redan fr sent d Sublime Text blir allt mer populrt.

http://cl.ly/2F03053C1X1O0l3H2i45
Har fr mig att Coda ocks r p g att frschas upp s om man vill kpa det kanske det kan vara en id att vnta lite.

Om du piratar Coda s uppdatera inte fr dom har brjat blocka sna serials.

Annars finns ju netbeans och allt vad det r ocks men det blir fr mycket krafs fr min del ^^
Citera
2011-12-29, 15:45
Medlem
DigGaNs avatar
Sublime Text 2 r en kanonbra redigerare som fungerar fr Windows, Mac och Linux. Dock inte helt frdigutvecklad och ett FTP-plugin som r gratis fattas. Annars r det nog bsta redigeraren jag anvnt p ett tag.

http://www.sublimetext.com/2
Citera
2011-12-29, 23:36
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Annars finns ju netbeans och allt vad det r ocks men det blir fr mycket krafs fr min del ^^

Hller med. Just NetBeans knns som en hel programsvit. Fint att skriva Java i men vad ska man med ett s tungt program till bara fr lite PHP? Alltid gillat lttviktiga program fr detta ndaml...

Men det r vl en smaksak.
Citera
2011-12-30, 00:26
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledighetsmaskinen
Hller med. Just NetBeans knns som en hel programsvit. Fint att skriva Java i men vad ska man med ett s tungt program till bara fr lite PHP? Alltid gillat lttviktiga program fr detta ndaml...

Men det r vl en smaksak.
Ja s lnge man fr lite glada frger p koden s r jag njd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in