Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-27, 23:40
Medlem
Har varit en flitig användare av Notepad++ på Windows för att koda HTML/CSS/JS/PHP.
Skulle nu dock vilja ha ett liknande program för Mac, har testat Textwrangler men gillar de inte lika mycket som NP++.

Har ni några förslag? Helst något gratis alternativ eller möjligtvis något man kan låna ifrån Piratebay.
Citera
2011-12-28, 01:48
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Byggde alltid PHP-sajter i Smultron på min Mac och det var smidigt tyckte jag!

Det finns att köpa i Mac App Store sen en tid tillbaka men den sista versionen som släpptes gratis finns fortfarande för nerladdning (se länk).
Citera
2011-12-28, 15:20
Medlem
ei96byods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limero
Har varit en flitig användare av Notepad++ på Windows för att koda HTML/CSS/JS/PHP.
Skulle nu dock vilja ha ett liknande program för Mac, har testat Textwrangler men gillar de inte lika mycket som NP++.

Har ni några förslag? Helst något gratis alternativ eller möjligtvis något man kan låna ifrån Piratebay.

"Coda" är min rekommendation. Kostar en del, men är klart värt pengarna. Det bästa programmet jag sett på länge i kategorin.
Går också att "låna" som du sa, från någon piratbukt.
Citera
2011-12-28, 19:21
Medlem
systems avatar
Jag fulkodar lite ibland och har därför inte kommit längre än gratisalternativet Smultron, som tidigare nämnts. Vad Coda kan vet jag inte, men jag vet att många kodslavar på jobbet använder det (men vi får ju å andra sidan allt vi vill ).
Citera
2011-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Vad Coda kan vet jag inte, men jag vet att många kodslavar på jobbet använder det (men vi får ju å andra sidan allt vi vill ).

Testade trialen på Coda och har börjat gilla det.
Ang. "men vi får ju å andra sidan allt vi vill ", kan inte du låna hem en licens och dela med dig?
Citera
2011-12-28, 21:44
Medlem
systems avatar
Det vore något, va?
Citera
2011-12-29, 02:59
Medlem
Durkslags avatar
Programmerar rätt mycket i PHP och andra språk och har nog testat alla de populära programmen skulle jag tro.

Använde Coda rätt mycket innan men på senare tid får Coda se sig omsprunget, rejält, av Sublime Text 2. Har allt man kan önska sig med flera plugins och en community som utvecklar och förbättrar hela tiden. Är i princip helt gratis för tillfället.

Så kortfattat enligt mig, vill du ha det enkelt och köra på direkt använda Coda. Vill du däremot tweaka själv och inte behöver ha allt i GUI så kör ST2.

TextMate 2 är på gång nu också men antagligen är det redan för sent då Sublime Text blir allt mer populärt.

http://cl.ly/2F03053C1X1O0l3H2i45
Senast redigerad av Durkslag 2011-12-29 kl. 03:04.
Citera
2011-12-29, 15:34
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
Programmerar rätt mycket i PHP och andra språk och har nog testat alla de populära programmen skulle jag tro.

Använde Coda rätt mycket innan men på senare tid får Coda se sig omsprunget, rejält, av Sublime Text 2. Har allt man kan önska sig med flera plugins och en community som utvecklar och förbättrar hela tiden. Är i princip helt gratis för tillfället.

Så kortfattat enligt mig, vill du ha det enkelt och köra på direkt använda Coda. Vill du däremot tweaka själv och inte behöver ha allt i GUI så kör ST2.

TextMate 2 är på gång nu också men antagligen är det redan för sent då Sublime Text blir allt mer populärt.

http://cl.ly/2F03053C1X1O0l3H2i45
Har för mig att Coda också är på g att fräschas upp så om man vill köpa det kanske det kan vara en idé att vänta lite.

Om du piratar Coda så uppdatera inte för dom har börjat blocka såna serials.

Annars finns ju netbeans och allt vad det är också men det blir för mycket krafs för min del ^^
Citera
2011-12-29, 15:45
Medlem
DigGaNs avatar
Sublime Text 2 är en kanonbra redigerare som fungerar för Windows, Mac och Linux. Dock inte helt färdigutvecklad och ett FTP-plugin som är gratis fattas. Annars är det nog bästa redigeraren jag använt på ett tag.

http://www.sublimetext.com/2
Citera
2011-12-29, 23:36
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Annars finns ju netbeans och allt vad det är också men det blir för mycket krafs för min del ^^

Håller med. Just NetBeans känns som en hel programsvit. Fint att skriva Java i men vad ska man med ett så tungt program till bara för lite PHP? Alltid gillat lättviktiga program för detta ändamål...

Men det är väl en smaksak.
Citera
2011-12-30, 00:26
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledighetsmaskinen
Håller med. Just NetBeans känns som en hel programsvit. Fint att skriva Java i men vad ska man med ett så tungt program till bara för lite PHP? Alltid gillat lättviktiga program för detta ändamål...

Men det är väl en smaksak.
Ja så länge man får lite glada färger på koden så är jag nöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in