Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-28, 12:52
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mujaheed
men black betyder ju OCKSÅ svart.

det kanske är någon som fått 23lax tvättade och det är detta kodspråk dom använder så snutarna ska tro det är bolaget....
nej. om du bemödar dig mig att söka på nätet så är det flera personer som har råkat ut för detta "skämt".
Citera
2011-12-28, 13:39
Medlem
PsycholicRaves avatar
Antagligen ett scam-försök. Har fått flera liknande sms själv på min gamla Sony Ericsson-telefon, fast från "netonnet" och "cdon". Är helt säker på att de inte var skämt från polare eftersom de kom till mitt då helt nya nummer som jag inte hade hunnit berätta om för en själ. Skaffade nytt kontantkort och samma kväll fick jag ett sådant sms. Men bara ignorera det så händer det ingenting
Citera
2011-12-28, 13:53
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Det är en skämt sak. det finns en hemsida där man kan skicka sms liknande dessa till folk, en kompis till mig skickade exakt så där, de är en mall som man kan använda på brist på fantasi
Citera
2011-12-28, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Det är en skämt sak. det finns en hemsida där man kan skicka sms liknande dessa till folk, en kompis till mig skickade exakt så där, de är en mall som man kan använda på brist på fantasi

Va, är detta sant? Goddag yxskaft! Läs igenom tråden så ser du att detta redan är bekräftat och att smset troligtvis är skickat ifrån "smsping.se".

Även om det finns många andra som inte kan lära sig att läsa igenom trådens få sidor, så föll du offer eftersom ditt inlägg var det senaste.
Citera
2011-12-28, 18:29
Medlem
fenylalanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulano
Fick ett sms från "Systembolag" med numret 79783626524 där det stod:

"Godkväll!
Din flaska med Casho Blakk Champagne från 1937 har kommit. Vi har debiterat ditt konto med 27 323 kronor.
Ha en fortsatt trevlig kväll (mitt namn)."

Det låter mest som ett skämt men googlade på det och hittade inget om det och det som gör mig misstänksam är det konstiga numret. Är det fler som har råkat ut för detta? Kan det ha något att göra med att min dator fick virus för en vecka sen, trojaner kanske, och kontaktuppgifter läckt ut?

Tacksam för svar.

Garanterat scam då en Champagne från 1937 inte bara köps in av systemet så där utan de säljs på auktion. Har beställt från systemet några gånger och de har aldrig dragit från kontot utan de har alltid velat att man betalar de på plats.
Citera
2011-12-28, 18:42
Medlem
brutefishs avatar
men herregud. är folk så jävla dumma i huvudet att de inte klarar av att läsa någonting alls innan de öppnar limpkrossen? lås tråden innan det kommer ytterligare 713 personer som tror att detta kan vara någon sorts "scam".
Citera
2011-12-28, 19:53
Medlem
fractionss avatar
avsändare; Taxi
"Vi påminner om din beställning av jet-taxi i morgon. Du hämtas klockan 6.30 på din adress för transport till månen."

HAHA

edit; http://smsping.se/
Citera
2011-12-28, 20:05
Medlem
dags att stänga ämnet då svaret finns på sidan 1?
Citera
2011-12-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av publicmenace
dags att stänga ämnet då svaret finns på sidan 1?

nä för fan vi kan väl räkna idioter ett tag
Citera
2011-12-28, 21:35
Medlem
Jag fick ett konstigt sms idag; kan det också komma från någon "skämtfirma"? Såhär såg det ut:

Citat:
Ord 4451[1] den 29/12 16:00,05 överförning 50,000 + 2043:- till 8404097461 godkänn på våran hemsida.com

Stavnings- och grammatikfelen är original. Skickades från ett telefonnummer som var samma som mitt eget, sånär som på en utbytt siffra.
Citera
2011-12-28, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fractions
avsändare; Taxi
"Vi påminner om din beställning av jet-taxi i morgon. Du hämtas klockan 6.30 på din adress för transport till månen."

HAHA

edit; http://smsping.se/
Ja en bedrövligt sida och dom har mage till att ta betalt för skiten också 9kr herregud
Citera
2011-12-28, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
men herregud. är folk så jävla dumma i huvudet att de inte klarar av att läsa någonting alls innan de öppnar limpkrossen? lås tråden innan det kommer ytterligare 713 personer som tror att detta kan vara någon sorts "scam".

Någon sorts scam? Det kommer ju uppenbarligen från en skämtsida som hete smsping
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in