Har fått en tusenlapp av en privatperson, dock har den ingen fin "silverremsa" på sig som hundra- och femhundralapparna har. Vill bara säkerhetskolla med er, är den giltig? Har bara hittat trådar och kommentarer från 2009 där den tydligen var giltig både med och utan silverremsan, men det var ju ett tag sedan och jag vill veta om jag måste kontakta banken eller inte om detta (alternativt ringa upp privatpersonen och vara lite arg). Den har vattenstämpel på sig och ser väldigt fin ut i övrigt, så tror inte på att den är fake utan bara gammal.
Jag fick en gammal 500 och 100 lapp förra året. Jag gick ner till banken med dom och frågade om det var giltigt att handla med.
Banktanten tog emot lapparna och gav mig splitternya.
Jag fick en gammal 500 och 100 lapp förra året. Jag gick ner till banken med dom och frågade om det var giltigt att handla med.
Banktanten tog emot lapparna och gav mig splitternya.
Så.. gå ner till banken och fråga.
Tack grabbar, såg att de inte behövde ha silverremsan på sig för att vara giltiga. Gott nytt år på er!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!