Resultat: Vilket band/vilken artist är mest white trash?
AC/DC
1,84%
4 röster
All That Remains
0%
0 röster
Asking Alexandria
0,92%
2 röster
Bring Me The Horizon
0%
0 röster
Brokencyde
0,46%
1 röster
Corroded
0,46%
1 röster
Creedence Clearwater Revival
0%
0 röster
Cunthunt 777
0%
0 röster
Dead by April
1,38%
3 röster
Devildriver
0%
0 röster
Disturbed
0%
0 röster
DJ Cammy
0%
0 röster
Eddie Meduza
19,82%
43 röster
Elvis Presley
1,38%
3 röster
Eminem
3,23%
7 röster
E-Rotic
0,46%
1 röster
Five Finger Death Punch
0,92%
2 röster
H.I.M.
0%
0 röster
In Flames
1,38%
3 röster
Insane Clown Posse
0,46%
1 röster
Iron Maiden
1,38%
3 röster
Jerry Williams
0,46%
1 röster
Jimmy Eat World
0%
0 röster
Joddla med Siv
1,84%
4 röster
John Mayer
0%
0 röster
Kobojsarna
2,30%
5 röster
Lamb of God
0%
0 röster
Lynyrd Skynyrd
0,92%
2 röster
Metallica
2,30%
5 röster
Mudvayne
0%
0 röster
Mötley Crüe
0%
0 röster
Nickelback
1,84%
4 röster
Nightwish
1,38%
3 röster
Nomy
2,30%
5 röster
Nordman
1,84%
4 röster
Pantera
0,46%
1 röster
Raubtier
1,84%
4 röster
Rose Tattoo
0%
0 röster
Scorpions
0%
0 röster
Skrillex
3,23%
7 röster
Slipknot
1,38%
3 röster
Sonic Syndicate
0%
0 röster
Steel Panther
0,92%
2 röster
Suicide Silence
0%
0 röster
Takida
20,74%
45 röster
Tenacious D
0,46%
1 röster
Trivium
0,92%
2 röster
Ultima Thule
11,52%
25 röster
Volbeat
7,83%
17 röster
Whitesnake
1,38%
3 röster
2011-12-27, 15:16
  #1
Medlem
Ja, vad definierar ni själv som WT? Själv använder jag termen i nedsättande syfte och för att irritera folk. Detta är en tråd som jag tänker titta tillbaks på i rent vredesmod.

Men i alla fall, vad tycker ni är typisk WT-musik? Det får gärna vara mer avancerat än gemene WT, något slags WT-extraordinär får gärna förekomma.

Själv tycker jag att detta kvalificerar under termen:
Mudvayne - Dig
Volbeat - I only wanna be with you
Volbeat - 16 Dollars
Five Finger Death Punch - Under and over it

Vill gärna utvidga musikbiblioteket någon gång då jag känner mig extra WT eller bara vill gråta över något.
Citera
2011-12-27, 15:22
  #2
Medlem
Lysande tråd. Kan bara hålla med om Volbeat skulle även vilja säga att takida för mig ÄR WT musik.
Citera
2011-12-27, 15:25
  #3
Medlem
Harpys avatar
Du har nog rätt i det där med Volbeat och five finger death punch. Kan väl inte vara ett slumpmässigt sammanträffande att i princip alla WT på facebook har banden som favoriter?
I amerikat så är väl den gamla bilden av WT-musik allt från banjospel på verandan till country, undrar vad deras lite mer moderna trash lyssnar på?
edit: kanske borde ge fan i att kapa din tråd med egna frågor Slänger in Nomy på listan också efter en grundlig* research på facebook.
*ytlig
__________________
Senast redigerad av Harpy 2011-12-27 kl. 15:32.
Citera
2011-12-27, 15:31
  #4
Medlem
Jag gjorde "djup" research över facebook och såg genast ett samband. ett band/artist som dök ett flertal gånger var nomy
Citera
2011-12-27, 15:31
  #5
Medlem
lingonsoppas avatar
Iron Maiden, Metallica och liknande är tvättäkta WT-musik.
Citera
2011-12-27, 15:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Du har nog rätt i det där med Volbeat och five finger death punch. Kan väl inte vara ett sammanträffande att i princip alla WT på facebook har banden som favoriter?
I amerikat så är väl den gamla bilden av WT-musik allt från banjospel på verandan till country, undrar vad deras lite mer moderna trash lyssnar på?

Ja, jag vet inte vad som triggar dom. Är det på grund av att de vill känna sig hårda? Har de stannat i utvecklingen? Har de helt enkelt ingen smak? Många frågor men få svar.

Det har förmodligen utvecklat sig lite, nu handlar det om saker såsom brostep:
Skrillex - Scary monsters and nice sprites

Fast frågan är om deras definition inte skiljer sig ganska radikalt? Mig veterligen har de nog en högre tolerans för WT och således har WTn fått utveckla sig i helt fel riktning. Vi har inte lika stor tolerans för WTn här i Sverige. Kan det kanske stämma?

Insane Clown Posse är dock obönhörligt populär hos WT-publiken i USA. De är nog lite mer intresserade av hip-hop och rap än vad WT är här i Sverige:
Insane Clown Posse - Miracles
Insane Clown Posse - Juggalos
Insane Clown Posse - Fonz Pond

Deras fans kallas för "jugalos" och "jugalettes", tror jag. Det Sverige delar med USA är förmodligen fäblessen för metalcore och dylikt. Det känns ganska WT. Fast lite på gränsen egentligen.
Citera
2011-12-27, 15:37
  #7
Medlem
Fejsarns avatar
Iron Maiden och liknande musik tycker jag i allmänt är väldigt wt.
Citera
2011-12-27, 15:47
  #8
Medlem
Nemesis1s avatar
Lynyrd Skynyrd är väl så white trash som musik kan vara... De har en låt som heter Sweet Home Alabama och många av deras medlemmar dog i en bisarr husvagnsolycka då deras trailer home störtade ner från luften, antagligen för att piloten hade druckit hembränd moonshinewhiskey...
Citera
2011-12-27, 15:48
  #9
Medlem
fritjofkonkass avatar
All typ av vit makt-musik, samt liknande.
Citera
2011-12-27, 15:50
  #10
Medlem
PreaCs avatar
Bara jag som tycker Jerry Williams och dylika artister skriker White-Trash?

http://www.youtube.com/watch?v=7OxwhClCx0o
Citera
2011-12-27, 15:52
  #11
Medlem
mirror-saws avatar
Utökar listan med lite WT-metal:

Trivium
Lamb of God
Pantera
In Flames
Dead By April
Sonic Syndicate
Disturbed
Raubtier

Det som ofta genomsyrar är det tillrättalagda, låtsashårda soundet. Och ja, jag vet att exempelvis Pantera har massvis med "cred" inom hårdrocken. Sedan så är jag säkert ett jättestort WT själv, men det är bortom intresse så länge jag åtminstone lyckas hålla mig undan de allra värsta musikaliska spyorna.
Citera
2011-12-27, 15:59
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirror-saw
Det som ofta genomsyrar är det tillrättalagda, låtsashårda soundet. Och ja, jag vet att exempelvis Pantera har massvis med "cred" inom hårdrocken. Sedan så är jag säkert ett jättestort WT själv, men det är bortom intresse så länge jag åtminstone lyckas hålla mig undan de allra värsta musikaliska spyorna.

Jo, det är detta som genomsyrar WT-metal.

Men vad är egentligen det "låtsashårda" soundet? Är det för att tillfredsställa den inre icke-existerande själen som vill känna sig hård, samma machokomplex som majoriteten av männen inom WT-klanen verkar lida av?

Vi kan ta ett exempel:
Raubtier - Världsherravälde

Om vi analyserar musikvideon så tycker jag att de fått ut ett genomtänkt koncept. Det slog mig första gången jag såg det, om man undantar musiken som med enkla riff och "hårdhet" andas just WT-metal. Samt sångarens röst. När man hör pianospelandet, som med en klassisk gotisk melodiös tendens, ändå får ut någon form av andlighet.

Men sedan så utforskar vi mer. Vi ser att de har ett klart budskap, bort med MTV och ZTV. Om man sedan observerar vem som är involverad så får man en tankeställare: "Directed by: Bingo Rimér"

Här har vi en potentiell låtsashårdhet som skulle kunnat vara annat om musiken varit annorlunda. När de samtidigt vill distansera sig från det kommersiella, så är de inkluderade i det själva genom Bingo Rimér och company. Vilket gör det hela än mer löjeväckande.

Dessutom är de sponsrade av Jägermeister. Och de är signade på ett major bolag: http://www.bdpop.se/

Vilka försöker man locka egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in