2011-12-27, 11:52
Medlem
datajesuss avatar
Sedan urminnes tider körde jag med loopia, men dom blev otrevliga och jag tröttnade. Bytte till Binero eftersom flera rekommenderade dom. Nu är det samma visa med Binero, som dessutom måste ha världens sämsta support och kontrollpanel. Det är .com/net/org/eu/se/ som används.

Med fördel får som vara billiga och inte alls mig emot om dom är utomlands, men bör vara inom eu.
Citera
2011-12-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
Sedan urminnes tider körde jag med loopia, men dom blev otrevliga och jag tröttnade. Bytte till Binero eftersom flera rekommenderade dom. Nu är det samma visa med Binero, som dessutom måste ha världens sämsta support och kontrollpanel. Det är .com/net/org/eu/se/ som används.

Med fördel får som vara billiga och inte alls mig emot om dom är utomlands, men bör vara inom eu.

Jag använder mig av HostGator.com, inte inom eu kanske, men väldigt nöjd med dom. C-Panel har dom, bra support med chatfunktion. Hade ett problem med timthumb vilket dom löste på under 30 minuter, och samtidigt löste dom även saker som egentligen inte var deras ansvar.
Citera
2011-12-27, 12:40
Bannlyst
Det är så när företagen blir för stora , binero har ökat sin omsättning med 10 miljoner på 1 år.. Dock börja det som webhotell bli riktiga dåliga.

Försök och hitta ett webhotell som har Cpanel som kontrollpanel, den är riktigt trevlig.
Citera
2011-12-27, 15:29
Medlem
Protons avatar
Webutveckling -> Webhotell&webserver /Mod
Citera
2011-12-27, 15:30
Medlem
datajesuss avatar
Aj aj, helt mitt fel. Tack mod för tillrättavisande!
Citera
2011-12-27, 23:51
Medlem
carass avatar
Citat:

Kan rekommendera Manufrog (manufrog.com)
Svenskt webbhotell med servrar i USA och UK. Alltid blixtsnabb, mycket kunnig och trevlig support, cPanel och det mesta som man kan kräva ingår. Priser från 150:-/år (även för företagspaketen).

Binero rekommenderar jag inte alls! Deras support är långsam (kan ta 2-7 dagar att få mejlsvar) och många gånger framstår support svaren komma från medelmåttiga datakunniga, att använda Binero garanterar ofta sega webbsidor som laddar långsamt (för de som använder php) - eftersom Bineros php-inställningar är alldeles för begränsade. Exempelvis skulle webbsidor som exempelvis Eniro och SJ krascha ifall de använde Binero.
Citera
2011-12-28, 00:27
Medlem
datajesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Svenskt webbhotell med servrar i USA och UK. Alltid blixtsnabb, mycket kunnig och trevlig support, cPanel och det mesta som man kan kräva ingår. Priser från 150:-/år (även för företagspaketen).

Binero rekommenderar jag inte alls! Deras support är långsam (kan ta 2-7 dagar att få mejlsvar) och många gånger framstår support svaren komma från medelmåttiga datakunniga, att använda Binero garanterar ofta sega webbsidor som laddar långsamt (för de som använder php) - eftersom Bineros php-inställningar är alldeles för begränsade. Exempelvis skulle webbsidor som exempelvis Eniro och SJ krascha ifall de använde Binero.

Jag skulle vilja säga att binero är bra osv, men det är ingenting som är bra alls med dom längre så det är helt omöjligt. Ska genast kolla in manufrog.com och se vad dom har att erbjuda! Tack för tips!
Citera
2011-12-28, 15:14
Medlem
Forgs avatar
Det enda dåliga med binero är deras svarstider från databasen och buggiga kontrollpanel.
Citera
2011-12-28, 16:08
Medlem
datajesuss avatar
Jag ser väldigt många andra problem, men jag skulle gärna säga dom är bra, men det är dom inte alls. Har börjat överväga att dumpa mina domäner istället och sälja av alltihopa. Vi får se hur det går.
Citera
2014-01-27, 23:17
Medlem
kinesarsles avatar
Bump!

Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Jag använder mig av HostGator.com, inte inom eu kanske, men väldigt nöjd med dom. C-Panel har dom, bra support med chatfunktion. Hade ett problem med timthumb vilket dom löste på under 30 minuter, och samtidigt löste dom även saker som egentligen inte var deras ansvar.
Vad har du att säga om HostGator idag?

Citat:
Ursprungligen postat av caras
Vad har du att säga om Manufrog idag?

Citat:
Jag skulle vilja säga att binero är bra osv, men det är ingenting som är bra alls med dom längre så det är helt omöjligt. Ska genast kolla in manufrog.com och se vad dom har att erbjuda! Tack för tips!
Blev du nöjd?

Citat:
Ursprungligen postat av Forg
Ping.
Citera
2014-01-27, 23:46
Medlem
godaddy.com
Citera
2014-01-28, 03:17
Medlem
kostograms avatar
Citynetwork är klockrena. Har en kampanj nu också, första året kostar webbhotellet bara 10 SEK / månad. Supporten är dock sisådär, ofta det slinker iväg till 2nd line och inte alltid problem kan direktlösas. Men jag diggar deras kontrollpanel, hyffsade uptime samt lättsamhet när det kommer till att säga upp abonnemang osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in