• 1
  • 2
2011-12-29, 16:27
Medlem
KaptenStenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuriaz
Är inte Fred Perry väldigt populärt bland sk originalskins? Har för mig att jag sett såna ha pikéskjortor på sig med det märket, men det kan ju handla om något liknande märke, tänkte mest på kransen.

Känns lite som att fred perry-jackor blev ganska poppis bland ungdomar i framförallt götet efter att de där huliganfilmerna(green street hooligans m.m) kom ut för några år sedan, eller är jag ute och cyklar igen?

Citat:
Ursprungligen postat av Git7
Fred Perry användes till en början av huliganer och skinheads. Den klassiska pikén är faktiskt äldre än vad ni tror. Den har en ganska cool historia bakom sig.

Hursomhelst så har MQ köpt in Fred Perry nu på senare år och det har gjort att folk köper det för att de tror att det är "inne". Folk tror att det är bra grejer för att det är dyrt. Ska du köpa Fred Perry så är det här det rätta. Aldrig att du ska köpa en t-shirt där det står "FRED PERRY SINCE 1957" eller vad det nu kan tänkas stå. Det utstrålar bara fail. Du kan köpa så mycket snyggare och framförallt bättre jackor för det priset (gissar på att det kostar 1200 spänn?). Fred Perry är bara ett varumärke numera och är så mainstream det bara går. Skjortan var designlös och primitiv, absolut inte värt pengarna. De har bara gjort en vanlig skjorta, för de vet att det lilla märket på vänstersidan gör att folk köper det, hur det än ser ut.

Köp det om du verkligen vill se ut som en som inte bryr sig om kläder men köper det som är stort på prislappen.

Tror ni blandar ihop Fred Perry med Henry Loyd som är ett "huligan-märke" Båda har en form av krans på loggan.
Citera
2011-12-29, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenStenad
Tror ni blandar ihop Fred Perry med Henry Loyd som är ett "huligan-märke" Båda har en form av krans på loggan.

Nej, jag kan mina märken. Det är kanske möjligt att just huliganer inte använde sig av Fred Perry, men skinheads iallafall.
Citera
2011-12-30, 21:31
Medlem
Misunderstuds avatar
Jag kom ihåg nu att alla i Göteborg heter Glenn och är efterblivna fiskare så du kommer nog se " hipp " ut .

Lycka till med shoppingen Glenn
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in