Citat:
Ursprungligen postat av
patajavel
Tycker man ser överallt att det inte ger ett skit att träna ifall man är bakis/full. Nu undrar jag hur man gör ifall man inte vill sluta dricka mer eller mindre dagligen och samtidigt inte bli fet? Man ser ju ofta "fyllon" som inte är tjocka. Finns det verkligen RIKTIG fakta på att det är meningslöst att träna med alkohol i blodet, eller är det en del utav PK-propagandan?
När jag var ung så kunde vi till och med köra ett pass under förfyllan. Galet, men så levde jag för träningen också och struntade helt i vad som var rätt eller fel. All träning var bra träning. Tränade under bakfyllorna också.
Idag är man ju mycket äldre och har en mer sundare inställning till träningen. För mig kan det vara att kasta tärning om hur jag mår dagen efter en fylla. Vissa gånger kan jag vara helt utslagen, andra så känner jag knappt av någon bakfylla och då blir det ett pass. Dock aldrig lika hårt som ett normalt pass, men mår jag bra så varför inte dra av ett pass.
Håller man sig borta från alkohol större delen av året, sköter sin kost och träning, så brukar i alla fall jag slippa den jobbiga bakfyllan de få gånger jag super till.