• 1
  • 2
2011-12-26, 08:54
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarligaHans
Stjäl något? Sälj dig? Ta ett till sms-lån? Gå till pantbaken/sälj ngt? Eller så kan du leva loppan tills inbetalningsdagen för att sedan vänta in kronofogden och skriva en snyftare till aftonbladet?

Att sälja prylar som ej behövs eller pantsätta saker för att betala bort skulderna är en bra ide däremot är det ren idioti att ta nya smslån och skuldsätta sig mer, likaså att skita i att ta kontakt med de bolag han redan har skulder hos.

Likaså är det allt annat än begåvat att låta skulderna gå till kronofogden då det innebär att han inte kommer kunna få ta ens ett abonnemang för en mobiltelefon och än mindre ett hyreskontrakt för en lägenhet när han ska flytta så hos kronofogden vill han definitivt inte hamna.
Citera
2011-12-26, 09:08
Medlem
HarligaHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Att sälja prylar som ej behövs eller pantsätta saker för att betala bort skulderna är en bra ide däremot är det ren idioti att ta nya smslån och skuldsätta sig mer, likaså att skita i att ta kontakt med de bolag han redan har skulder hos.

Likaså är det allt annat än begåvat att låta skulderna gå till kronofogden då det innebär att han inte kommer kunna få ta ens ett abonnemang för en mobiltelefon och än mindre ett hyreskontrakt för en lägenhet när han ska flytta så hos kronofogden vill han definitivt inte hamna.

Jag är fortfarande ganska full efter kvällens bravader. De flesta av mina !tips" var skämt. GFoGNY.
Citera
2011-12-26, 09:43
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarligaHans
Jag är fortfarande ganska full efter kvällens bravader. De flesta av mina !tips" var skämt. GFoGNY.

Det kan vara svårt att se skillnad mellan skämt, ironi och seriöst menade inlägg om man inte använder smilys som visar var man står så att säga
Citera
2011-12-26, 09:46
Medlem
SparkMans avatar
Finns säkert behov av tillfällig arbetskraft under mellandagarna och nyår. Bara jobba 12 timmar om dagen och få lönen i förskott så är du nog i hamn.
Citera
2011-12-26, 13:58
Medlem
3 smslån,hur mkt pengar är det? 3000kr eller 15-20tkr?
Du kan ju alltid låta det gå till inkasso och göra upp en avbetalningsplan med dom.
Men räkna inte med några 500kr/mån om det är ett större belopp.
Citera
2011-12-26, 14:19
Medlem
Marphiuss avatar
Försök att komma över så mycket pengar du bara kan, ta ifrån barn om du måste. Köp kokain och kräng iväg det till vänner och bekanta. Behöver inte vara kokain något som ger en stor vinst och snabbt ska det gå.

Du borde ju ge oss detaljer också, ju mer vi vet, ju bättre svar kommer du att få.
Senast redigerad av Marphius 2011-12-26 kl. 14:23.
Citera
2011-12-26, 14:27
Medlem
Ta ett nytt lån och satsa allt på svart. Om du vinner har du ett lån mindre om du förlorar är du ändå körd
Citera
2011-12-28, 20:07
Medlem
varberg123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marphius
Försök att komma över så mycket pengar du bara kan, ta ifrån barn om du måste. Köp kokain och kräng iväg det till vänner och bekanta. Behöver inte vara kokain något som ger en stor vinst och snabbt ska det gå.

Du borde ju ge oss detaljer också, ju mer vi vet, ju bättre svar kommer du att få.

4000 kr är dom på sammanlagt har även andra räkningar på runt 1100 som ska vara betalda nu, vet inte vart jag ska ta vägen.. finns ingen som kan hjälpa mig med pengar just nu... ger fan upp snart
Citera
2011-12-28, 22:55
Medlem
Marphiuss avatar
Så 5100kr totalt? Det var verkligen inte mycket, eller inte vad jag hade förväntat mig iallafall!

Det borde du ju kunna skrapa ihop, du har 5 dagar på dig.

Kräng dina gamla prylar på blocket, möbler, elektronik.

Rota verkligen igenom allt som du kan få något för! Gamla mobiler, gamla konsoler.
Citera
2011-12-28, 23:02
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varberg123
4000 kr är dom på sammanlagt har även andra räkningar på runt 1100 som ska vara betalda nu, vet inte vart jag ska ta vägen.. finns ingen som kan hjälpa mig med pengar just nu... ger fan upp snart

Med så stora skulder är det bara att du går och hänger dig, finns ju ändå inget att leva för längre...
Citera
2011-12-28, 23:04
Medlem
GLHFJKURBADs avatar
Sälj alla din grejer till vänner/pantbank om det nu inte handlar om särskilt stora skulder (relativt).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in