Flashback bygger pepparkakshus!
  • 8
  • 9
2011-12-27, 19:15
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellpan
Offtopic:

Myt tråden No.1 !

Flashbacks medlemsantal uppgår nu till 607110 medlemmar, utslaget utgör detta 20% av den vuxna befolkningen i det här landet... Oavsett IQ kan man ju anta att en hel del av dessa medlemmar nått rätt högt i inkomstligan och därför skriver i just denna tråden... Är du inte en av oss? Trist för dig...
Citera
2011-12-27, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogbergs
Har haft mycket pengar i fyra omgångar av mitt liv hittils.

Startade eget företag när jag var 16 år, två konsultjobb och ett innovatörsjobb gav mig 217 000:-. Jag skickade fakturorna när jag var 17 år och hade pengarna på mitt konto i några veckor innan jag hade investerat i systemkameror, appledatorer och annat skoj. Det kändes skönt att ha tjänat 217 000:- under 3 månader medans jag gick i gymnasiet.

Andra omgången var när jag var 19 år och hade en lön som var omöjlig att spendera. Hade då som mest 109 000:- på kontot.

Tredje omgången var när jag var 22 år. 88 000:- aktier, Tvåa på Östermalm med belåningsgrad 25% och lön på ca 30 000:- netto i månaden.

Idag har jag kvar min lägenhet som är på samma belåningsgrad (om inte lite lägre för försäljningspriset på den är högre idag) har 19 000 AU dollar sparat och tjänar 7 600 au dollar i månaden och då ingår tjänstebil och hus som jag inte betalar för att använda.

Kommer till 1 juli 2012 att ha sparat ihop 55 000 au dollar genom arbete, bonus och försäljning av aktier. Ska sedan använda pengarna för att åka jorden runt i en Land rover Defender.

Sedan var man tillbaka på noll!

Spännande!

Får man fråga vad du jobbar inom?
Citera
2011-12-27, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kastfallarn
Inte för att va sån men det är mitt barnbidrag under 19 år som är investerade under de åren. Fick dem när jag blev 18 så försöker förvalta dem nu i 5 år så jag kan köpa mig en lägenhet på någon ort där jag ska börja jobba

Rent tekniskt sett blir det väl dina päron som sparat pengarna då...?
Citera
2011-12-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotoped
Jag har då alltid varit dålig på att spara Jag inspireras av min son som är som är tretton år, han har lyckats spara 47 tusen kronor genom att göra jobb på gården. Te.x måla huset, klippa gräs och buskar osv osv. Han kanske låter lite bortskämd, men han får inte mer en 50 kronor i timmen. Så han har jobbat hårt

Han har då alltså vid 13års ålder jobbat i över 40 dygn, om detta är sant så är han flitig!
Citera
2011-12-28, 01:22
Medlem
Brukar spara ihop ca 50k - 70k varje år, men hittar alltid nödvändiga saker att göra av dem på. T.ex. insats till hus eller del av kostnaden för bil. På väg upp nu igen och lär göra av med pengarna ganska snabbt på nästa projekt (= unge). Vid 18 års ålder hade jag ca 120k sparat, men de festade jag upp
Citera
2011-12-28, 01:26
Medlem
deyys avatar
Var grymt bra på att spara när jag var mindre. Fick ihop en 30k när jag var runt 12år.
Nu får jag knappt en krona över när månaden är slut. Men ser ingen mening att spara småsummor när jag studerar och får det mesta betalt av föräldrar.
Citera
2011-12-28, 10:17
Medlem
skogbergss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4b501u73
Spännande!

Får man fråga vad du jobbar inom?

Jag är bonde, eller så kallad farm manager. Styr en farm som är 9500 hektar åkermark.
Citera
2011-12-28, 13:59
Medlem
safadinhos avatar
≈4.3 miljoner med dagens växelkurs
Citera
2011-12-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogbergs
Har haft mycket pengar i fyra omgångar av mitt liv hittils.

Startade eget företag när jag var 16 år, två konsultjobb och ett innovatörsjobb gav mig 217 000:-. Jag skickade fakturorna när jag var 17 år och hade pengarna på mitt konto i några veckor innan jag hade investerat i systemkameror, appledatorer och annat skoj. Det kändes skönt att ha tjänat 217 000:- under 3 månader medans jag gick i gymnasiet.

Andra omgången var när jag var 19 år och hade en lön som var omöjlig att spendera. Hade då som mest 109 000:- på kontot.

Tredje omgången var när jag var 22 år. 88 000:- aktier, Tvåa på Östermalm med belåningsgrad 25% och lön på ca 30 000:- netto i månaden.

Idag har jag kvar min lägenhet som är på samma belåningsgrad (om inte lite lägre för försäljningspriset på den är högre idag) har 19 000 AU dollar sparat och tjänar 7 600 au dollar i månaden och då ingår tjänstebil och hus som jag inte betalar för att använda.

Kommer till 1 juli 2012 att ha sparat ihop 55 000 au dollar genom arbete, bonus och försäljning av aktier. Ska sedan använda pengarna för att åka jorden runt i en Land rover Defender.

Sedan var man tillbaka på noll!

Gött att du har mer än 17% högre lön än de som har högst inrapporterade lön med samma titel som du.

http://www.payscale.com/research/AU/Job=Farm_Manager/Salary

Hur lång avskrivningstid hade du på datorer och systemkameror som du brände 200k+ på som 17-åring? Var det problem att få godkännande från en överförmyndare för att få bedriva näringsverksamhet som minderårig?
Citera
2011-12-29, 09:55
Medlem
Småbarnsförälder...

50 000 så vi klarar oss i tre månader utan jobb.

Sen lever vi på resten, sparar om vi har något att spara till.
Eller jo, barnbidraget går inte på ett fondkonto som ska användas till körkort och sånt kul till lillskiten när han blir äldre.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in