2011-12-25, 16:11
Medlem
Tjenare FB.
Det är så att jag har tänkt att köpa lite saker ifrån USA, eftersom att grejerna där är mycket billigare än i sverige, men sist jag köpte ifrån hemsidan jag tänkt beställa ifrån nu så fick jag betala cirka 500 kronor tror jag att det var i tullen...
Någon som kan säga mig hur man kan tänka ut hur mycket man får betala? så att man vet om det är värt det eller inte, grejerna finns ju i sverige, men kostar i alla fall 200 kr mera per grej.

tack på förhand och god jul & gott nytt år!
Citera
2011-12-25, 16:26
Medlem
gambiafarfars avatar
Ganska säker på att de lägger på 25% på priset på din vara. Har också för mig att det är 5% av prisets vara i tullavgifter. Men osäker. Någon bekräfta?
Citera
2011-12-25, 17:03
Medlem
Uigeadails avatar
Japp. Totalt ca 30%. och givetvis + frakt och ev försäkring. Beställde en gitarr förra året. Ganska irriterande att det ska kosta 30% mer att vara musiker i Sverige än US. Men vi har ju så bra sjukvård...
Citera
2011-12-26, 14:59
Medlem
fhoshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gambiafarfar
Ganska säker på att de lägger på 25% på priset på din vara. Har också för mig att det är 5% av prisets vara i tullavgifter. Men osäker. Någon bekräfta?

30% ifrån det man har betalat för varorna eller vad det är värt i Sverige?
Citera
2011-12-26, 16:05
Medlem
Happymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fhosho
30% ifrån det man har betalat för varorna eller vad det är värt i Sverige?

30% på det man betalt för varan + tjänster såsom transport till Eu-land, försäkring och dylikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in