• 1
  • 2
2012-01-09, 19:35
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ashkan87
Så bara för utredningsinspektören säger "nej men vi tror inte på detta köpet" så får jag inte ersättning då?

Det kan ju vara så att de numera alltid kräver ett besök hos utredare när det gäller rån + stöld av dyrbar egendom. Bolagen vet naturligtvis om att många av de anmälda skadorna, t ex Iphone-stölder, är bedrägerier. Tala bara om vad som skedde utan att veckla in dig i några motstridiga uppgifter så ska det nog gå bra. Många av utredarna är f d poliser och är duktiga på att hitta luckor/motsägelser i en redogörelse.
Citera
2012-01-09, 19:53
Medlem
Nihilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Det kan ju vara så att de numera alltid kräver ett besök hos utredare när det gäller rån + stöld av dyrbar egendom. Bolagen vet naturligtvis om att många av de anmälda skadorna, t ex Iphone-stölder, är bedrägerier. Tala bara om vad som skedde utan att veckla in dig i några motstridiga uppgifter så ska det nog gå bra. Många av utredarna är f d poliser och är duktiga på att hitta luckor/motsägelser i en redogörelse.

Ja, men kan TS uppvisa det som krävs för att få ersättning spelar det ingen roll om
de tror på honom eller inte. Bevisbördan ligger på dem
Citera
2012-01-11, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ashkan87
så du menar att det är vanligt att man ska få prata med en utredningsinspektör innan för ut någon ersättning när det gäller alla föremål?

Förstår inte, finns inte mycket mer att säga? Jag har blivit rånad på min dator har kvitto/faktura på köpet.

Detta har varit ett ärligt köp.

men jag tänkte mer på vad Messerschmitt kommenterade:
"Om Folksam vill att du träffar en utredare betyder det de misstänker att allt inte står riktigt rätt till med dina ersättningsanspråk (påhittat rån, påhittad egendom o s v...)."

Så bara för utredningsinspektören säger "nej men vi tror inte på detta köpet" så får jag inte ersättning då?

som jag sa så har jag kvitto osv på köpet, har säkerligen någon bild där jag ligger i soffan med macbooken också. Men kartong osv slänger jag, inget skit jag sparar, då jag aldrig säljer vidare mina privata prylar.

Nu när man ringer in är personen på semster och återkommer inte förens den 18:e ber om en annan utredningsinspektör men tydligen måste jag vänta tills den 18:e vilket jag tycker är löjligt.

Ska iallafall på en ny utpekning på torsdag hoppas att jag kan hitta dom jävlarna på bild.
Har du ett kvitto så har du det, inget mer med det! Utredarna vill väl kontrollera trovärdigheten i ditt påstådda rån.. De blev väl även misstänksamma när de såg ditt namn Fanns det inga kameror på tågstationen?
Citera
2012-01-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepparkake
Har du ett kvitto så har du det, inget mer med det! Utredarna vill väl kontrollera trovärdigheten i ditt påstådda rån.. De blev väl även misstänksamma när de såg ditt namn Fanns det inga kameror på tågstationen?

Nej det fanns inga kameror på tågstationen

tror säkert det har med namnet att göra, eller så har dom snokat här på Fb och sett inlägget. Kommer ju gå dit och säga läs rapporten så ser du vad somhar hänt. inte mär än så då! tack för alla svar! som jag sa så har jag kvitto - faktura på hämtning av leveransen av personen jag köpte datorn ifrån
Citera
2012-03-02, 11:20
Medlem
Hej!

Försäkringsbolagen betalar ut över 10 miljarder kr per år i bedrägerier och saltade kvitton. Dom är ganska trött på att ersätta fejkade skador. Därför vill dem vara säker på att din historia stämmer.

Får jag fråga hur man blir rånad på en dator förresten? Kan ju förstå en pensionär som blir av med sin väska, men vad är du? 25 år? Springer man inte efter? Eller blir man helt enkelt så chockad att man bara står och gapar?

Har aldrig varit med om det själv och förstår att det är en otäck upplevelse. Speciellt om dem är flera stycken och hotar med vapen eller dyligt. Att sedan behöva bevisa händelsen för polis och försäkringsbolag och dessutom bli misstrodd på köpet kan ju inte vara någon höjadare heller...

Kan du inte beskriva hur det gick till?

/Nyfiken
Citera
2014-12-22, 15:32
Medlem
Har samma fråga fast nu gäller de ej polisanmälan utan endast spill skador. Har folksam och hanns att de skulle ta 2-3 dagar fast dem skickar via swedbank . Kunde registrera mitt nordea konto på swedbank sidan fast ska ta upp mot 14 dagar för att få godkänt. Frågan är när kommer pengarna kommer ja få ett avi?
Citera
2014-12-23, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Har samma fråga fast nu gäller de ej polisanmälan utan endast spill skador. Har folksam och hanns att de skulle ta 2-3 dagar fast dem skickar via swedbank . Kunde registrera mitt nordea konto på swedbank sidan fast ska ta upp mot 14 dagar för att få godkänt. Frågan är när kommer pengarna kommer ja få ett avi?

När de gör utbetalningen via sus, sparbankernas utbetalningssystem, hittar de konto via ditt personnummer.OM du inte har konto får du en avi och oavsett vilket brukar de ta max fem bankdagar, oftast mindre...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in