• 3
  • 4
2011-12-27, 02:17
Medlem
HerrSprawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurynomos
Herrn vill alltså upplösa rättsstaten?
Herrn vill att rättsstaten hänger med i samhällets utveckling. Jag kastar gärna första stenen
Citera
2011-12-29, 13:28
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gegage
ja han är zigenare, och har alltid haft problem! men detta är inte pga att han är zigenare, han tar droger dag in dag ut, det är dessa som har påverkad honom

tycker synd om hans föräldrar, vet vilka det är och deras son går inte att kontrollera!!

Instämmer i detta med droger, men det finns stor påverkan här från föräldrar som inte har tagit barnens uppfostran på allvar ! Inte är dessa föräldrar änglar precis !
Finns flera i den familjen som knarkar och håller på.....
Dom har inte fått den kontroll och uppfostran som var nödvändigt. Men synd givetvis att det aldrig tar slut för denna familj !
Citera
2011-12-29, 13:42
Medlem
platyzmas avatar
Är det ziggisarna från lövgärdet vi snackar om?
Citera
2011-12-29, 21:57
Medlem
X-limers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Beklagligt att polismannen inte fick in en träff som omgående satte stopp för ekipaget. I den här situationen fanns en mycket stor risk att GM skulle ha kört över och dödat oskyldiga. Alla medel måste självklart sättas in för att snabbt stoppa bilen genom att oskadliggöra dåren. Bilen med denne förare är liktydigt med dödligt vapen, därför rätt att bekämpa med eldkraft. Colt 45 Magnum vore ett lämpligare handeldvapen för svensk polis.

Vad fan är .45 Magnum för kaliber? Den finns iofs men inte till någon modern Colt, inte heller 1911 som jag tror du syftar på.

Varför inte utrusta dem med Glock 20 när vi ändå är i farten? 10mm>.45ACP (vilket är kalibern jag tror du menade)

Tycker helt klart att alldeles för många kriminella tillåts bevandra våra gator, sådant här händer numera alltför ofta...
Citera
2011-12-31, 12:30
Medlem
Storstadskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Är det ziggisarna från lövgärdet vi snackar om?
Ja !
Citera
2011-12-31, 18:12
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storstadskatt
Ja !

Ok, tillåt mig då ändra ståndpunkt något.

BRA JOBBAT POLISEN! Mer sånt! Gott nytt också.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in