2011-12-23, 03:08
Medlem
Bakgrunden är att jag under det senaste ett och ett halv året haft kroniskt tonsillit som började efter en ett segdraget fall av körtelfeber. Jag har under denna tiden behandlats med penicillinkur efter penicillinkur, jag har ätit mig igenom; kåvepenin, cefadroxil,clindamycin och ery-max, ingen utav dom har lyckats få bort streptokockerna permanent. Den sortens antibiotika jag framförallt tagit är som rubriken föreslår kåvepenin (cirka 12 kurer a 30 tabletter) då denna form av antibiotika är i särklass snällast mot magen. Jag undrar nu om någon vet något om vad som kan hända i kroppen eller i värsta fall med psyket vid sån här långtidsbehandling med penicillin, om någon kanske själv behandlats på detta sätt? Min läkare visste inget om saken då han aldrig gett någon penicillin på en sån här långvarig basis, men så vitt han visste skulle det inte vara någon fara och det är tydligen viktigt att man alltid behandlar mot streptokockerna då man annars kan få diverse följdsjukdomar. Enligt min erfarenhet har alla läkemedel dock någon form av biverkning. Några insikter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in