2020-01-12, 18:59
Medlem
Harry får 20 miljoner i apanage varje år.han kan använda pengarna att hjälpa hemlösa i London
Citera
2020-01-12, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassiehof
Det ryktas nu om att vistelsen i Kanada beror på att Meghan fick en nervous breakdown. Varför gjorde de inte som det svenska kungahuset gjorde med Chris, Madeleines otrogna husband, som aldrig fick nån kunglig titel? På hans egen begäran om jag minns rätt.
Madde.chris har väl aldrig varit otrogen ...
Citera
2020-01-12, 19:12
Medlem
Snapcounts avatar
Det jag finner intressant med Meghan, är ju att ingen verkar ha något gott att säga om henne..
Citera
2020-01-12, 19:23
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Brittiska pressen har Meghan blivit noggrant förberedd på, det är naturligtvis en viktig del av den utbildning hon fick i sin framtida roll som prinsessa innan det gick vidare till giftermål. Kungahuset har naturligtvis sett till att hon blev en del av denna. Meghan tog alltför hårt på det och valde att fega ur istället för att bära huvudet högt och värdigt som en prinsessa ska göra. Hon blev säkert trött på alltihop. Inget hon ska ha credit för tycker jag.
Är inte så särskilt insatt i allt rojalistiskt men tänkte ungefär som du, att hon säkert blev både ordentligt förberedd och upplärd om den hemska brittiska populärpressen innan giftermålet, så varför klaga nu? Antagligen ännu värre än hon kunnat tänka sig men ändå. Kan vara något annat som hänt också.
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Megan är väl inte barskrapad hon heller?
Nä inte direkt. Hon har väl en 500 miljoner sådär, minst.
Citera
2020-01-12, 19:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Harry får 20 miljoner i apanage varje år.han kan använda pengarna att hjälpa hemlösa i London
Han vill ju avsäga sig apanaget.
Citera
2020-01-12, 19:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det där tänket hör till svunna tider. Prins Bertil är ett ytterligare exempel. Förr var det arrangerade äktenskap mellan kungligheter. Numera är det inte det. Victoria tog sin Daniel som exempel. Förr skulle hon tvingats gifta sig med någon utländsk prins. Vare sig hon ville det eller ej.

Harry och Meghan verkar ju på riktigt älska varann. Harry är ju född och uppväxt som prins så tror inte han är någon toffel. Han vet att säga ifrån och han gör just detta nu ihop med sin kärlek.

Hela systemet med monarki hör till svunna tider. Men så länge som man har kvar det, så måste ju de kungliga följa de gamla reglerna. De kan inte båda ha kvar kakan - ha alla dessa privilegier, anses ha blått blod, vara av Gud tillsatta o.s.v.. Och äta den - gifta sig och skaffa arvingar med nakenmodeller, porrstjärnor, dokusåpabrudar, skådespelerskor, negresser, personer som uttalat starka politiska åsikter (här syftar jag t.ex. på Meghans hackande på President Trump i TV medan hon var skådespelerska - sedan vågade hon inte träffa honom när han kom på statsbesök till England när hon var officiell representant för sitt nya land. Det funkar ju inte).

Prins Daniel hade väl inget emot sig..? Bara dom värsta royalisterna kan hacka på hans brist på anor - han hade inte i sig själv gjort något smutsigt.

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag begriper inte vad du har emot Sofia?? Boo fucking hoo, hon var med i en dokusåpa för massor med år sedan när hon var ung och naiv Vem bryr sig? Hon är en fin tjej, vacker och ödmjuk, och hon är en bra tjej, bra för Carl Philip. (Vem skulle han annars ihop med? Sin livvakt eller?)

Jag kan hålla med om att Mette-Marit inte är något bra prinsess-ämne. Hon har alldeles för mycket i bagaget för att någonsin kunde vara det! Hon är ingen kunglighet i mina ögon, hon är en Rimi-kassörska eller av liknande standard.

Dokusåpan var en av S' MINSTA fadäser. Du kan t.ex. googla på "Sofia Hellqvist nude". DET har Meghan åtminstone inte gjort - vikt ut sig helt naken. Jag har inte sett de produktioner som hon spelat i, men jag utgår ifrån att hon inte deltagit i alltför avklädda scener eller alltför explicita sexscener - för då skulle det garanterat ha exploderat på nätet. Så SÅ mycket vett har hon i alla fall haft. Det är tydligt att Meghan är intelligent, och det är inte Sofia (eller Mette-Marit).

C P kunde väl ha valt någon frisk och sund flicka, från rejäl svensk bondestam, på den där lantbruksskolan där han gick? Om de europeiska prinsessorna i hans generation inte passade.

Dock förstår jag inte, vad du menar med att det skulle vara fel att sitta i kassan i en butik? Det är ett hederligt arbete - inget skamligt i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Harry har nog aldrig trivts i sin roll. Säkert svårt märkt av kungahusets avigsidor, som ledde till hans mammas förtida död. Nu när han skapat sig en egen unit med fru och barn går beskyddarinstinkten igång. Han vill inte att Archie ska bli ett nytt offer att slaktas inför offentligheten.
Jag tror att detta är början på nåt nytt, som kommer att sprida sig till de andra kungahusen. Det har redan skett i vårt till viss del. Och se även vad som hände i Norge, Aris självmord kommer att skapa efterdyningar på nästa generation som ska ta över.
Avskaffa monarkin, det är inte rätt att barn tvingas in i ett ofritt liv, inlåsta i en guldbur under ständig övervakning. Så medeltid! Idag har barn helt andra rättigheter att få välja vad de vill göra med sina liv. När arvsprinsessan Estelle föddes kände jag en sorg när jag såg hennes framtid framför mig. Snacka om en sofistikerad form av barnmisshandel!

Ja, det verkar faktiskt vara en sådan rörelse på gång nu. Både de kungliga själva och folket i de få västländer där monarkin är kvar, börjar fatta att det inte GÅR längre. Det hör hemma i en annan tid...
Citera
2020-01-12, 19:38
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hela systemet med monarki hör till svunna tider. Men så länge som man har kvar det, så måste ju de kungliga följa de gamla reglerna. De kan inte båda ha kvar kakan - ha alla dessa privilegier, anses ha blått blod, vara av Gud tillsatta o.s.v.. Och äta den - gifta sig och skaffa arvingar med nakenmodeller, porrstjärnor, dokusåpabrudar, skådespelerskor, negresser, personer som uttalat starka politiska åsikter (här syftar jag t.ex. på Meghans hackande på President Trump i TV medan hon var skådespelerska - sedan vågade hon inte träffa honom när han kom på statsbesök till England när hon var officiell representant för sitt nya land. Det funkar ju inte).

Prins Daniel hade väl inget emot sig..? Bara dom värsta royalisterna kan hacka på hans brist på anor - han hade inte i sig själv gjort något smutsigt.

Dokusåpan var en av S' MINSTA fadäser. Du kan t.ex. googla på "Sofia Hellqvist nude". DET har Meghan åtminstone inte gjort - vikt ut sig helt naken. Jag har inte sett de produktioner som hon spelat i, men jag utgår ifrån att hon inte deltagit i alltför avklädda scener eller alltför explicita sexscener - för då skulle det garanterat ha exploderat på nätet. Så SÅ mycket vett har hon i alla fall haft. Det är tydligt att Meghan är intelligent, och det är inte Sofia (eller Mette-Marit).

C P kunde väl ha valt någon frisk och sund flicka, från rejäl svensk bondestam, på den där lantbruksskolan där han gick? Om de europeiska prinsessorna i hans generation inte passade.

Dock förstår jag inte, vad du menar med att det skulle vara fel att sitta i kassan i en butik? Det är ett hederligt arbete - inget skamligt i det.

Ja, det verkar faktiskt vara en sådan rörelse på gång nu. Både de kungliga själva och folket i de få västländer där monarkin är kvar, börjar fatta att det inte GÅR längre. Det hör hemma i en annan tid...
Meghan Markle hade en framträdande och väldigt sympatisk roll i "Suits", en långkörare om en advokatbyrå.

Håller med om att monarkier känns rätt kört numera. Det funkar inte längre.
Citera
2020-01-12, 21:12
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det jag finner intressant med Meghan, är ju att ingen verkar ha något gott att säga om henne..
Intrigmakerska och inget annat tyvärr!
Tvivlar det håller så mycket länge till misstänker att det lär ställas på sin spets för Harry ett val mellan plikterna som kunglig prins eller lämna hovet för Magen utan veta hur länge det håller!
Citera
2020-01-12, 22:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tvivlar det håller så mycket länge till misstänker att det lär ställas på sin spets för Harry ett val mellan plikterna som kunglig prins eller lämna hovet för Magen utan veta hur länge det håller!

Jo, men hon har knutit upp honom med ett barn - det såg hon till att göra direkt efter vigseln. Så de kan hur eller hur inte bo på olika kontinenter de närmaste 10-12 åren i alla fall... När barnen blir så stora, kan man (i sådana fall) låta barnet bo hos den ena till vardags och tillbringa alla lov hos den andra. Och Harry verkar vara en modern ung man, jag tror inte att han skulle överge sin bebis faktiskt, och låta den växa upp helt utanför hans kontroll i en annan världsdel.
Citera
2020-01-13, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Men prinsen har ju pratat långt innan Meghans inträde att han inte vill jobba som prins. Det känns lite dumt att mena att han skulle vara så velig att han väljer en kvinna som vill något som han inte vill. De talade ju redan under graviditeten att de vill flytta till Afrika efter att barnet var fött.

Jag tippar att de hela tiden har haft som dröm om att göra något annat än vara kungliga boendes i London. En av de saker som band dem samman var välgörenhetsarbete. Så det här är ju något som funnits med dem innan de gifte sig.

Att en del drar upp Paret Windsors liv är lite lustigt. Wallis fick vara den som förvred kungens huvud fast det snarare var tvärtom. På den tiden så hade prinsar och kungar ofta gift älskarinnor. Det var en fördel för den "bedragne" maken som fick draghjälp i karriären. Så ofta ett arrangemang som gladde männen åtminstone.

Eftersom Edward blev förälskad så ville han ha Wallis så mycket att han vill avgå om han inte fick gifta sig med henne. Hon hade vid det laget inget val. Det finns brev som visar att hon inte ville gifta sig med Edward. Och ville absolut inte att han skulle avgå. Men när han gjorde det var ju hon extremt hatad och Edward var den enda som kunde försvara henne mot alla attacker. Utan honom skulle hon ha gått under. Hon skulle inte haft ett liv. Så hon fick så ut att vara scapegoat.

Det är det som blir lite samma nu med Meghan. De talade om allt detta innan de förlovade sig. De hade samma mål med livet och nu vill de genomföra det. Oj så jobbigt för alla andra människor då. I vissa andra europeiska kungahus så satsar man allt på tronföljaren och de andra får ha kvar sina titlar men förväntas inte jobba så mycket och deras barn får inga HKH-titlar.

Och sen att media i UK alltid varit kritiska till Meghan för att det är ett narrativ som är roligt för dem är ju tragiskt i sig. Och det är kvinnan, den onda, som förstör.
Citera
2020-01-13, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo, men hon har knutit upp honom med ett barn - det såg hon till att göra direkt efter vigseln. Så de kan hur eller hur inte bo på olika kontinenter de närmaste 10-12 åren i alla fall... När barnen blir så stora, kan man (i sådana fall) låta barnet bo hos den ena till vardags och tillbringa alla lov hos den andra. Och Harry verkar vara en modern ung man, jag tror inte att han skulle överge sin bebis faktiskt, och låta den växa upp helt utanför hans kontroll i en annan världsdel.

Jag tror nog att prinsen ville ha barn och hade velat länge. Tror inte alls att han blev lurad att göra henne gravid.
Citera
2020-01-13, 04:12
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det är säkert så, men de har väl ärvt Diana ? Dessutom är väl dianas släkt rätt täta

Sedan är väl England så att Harry skulle kunna dra in en hel deg på skvallerpress om han så önskar

Ja, Harry har ärvt pengar från sin mamma. Men även från drottningmodern.

Med tanke på hur mycket Harry avskyr skvallerpressen, så tror jag knappast att han vill försöka tjäna pengar den vägen. Bland annat med tanke på hur det gick för hans mamma, samtidigt som både Harry och Meghan tycker att media/skvallerpressen har behandlat paret illa. Särskilt Meghan har varit den som har råkat illa ut. Så inte troligt att de försöker tjäna en hacka den vägen. Annars skulle han säkert kunnat ha tjänat en del pengar på exklusiva bilder och liknande (ungefär som när kusinen Peter Phillips fick en halv miljon pund från Hello! när han gifte sig med sin fru), betalda intervjuer etc. Men Harry och Meghan kommer knappast gå den här vägen, som sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Megan är väl inte barskrapad hon heller?

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nä inte direkt. Hon har väl en 500 miljoner sådär, minst.

Nu vet jag inte varför Gusselby nämner 500 miljoner, minst. Enligt brittisk media, så har Meghan en privat förmögenhet på 4 miljoner pund. Vilket är långt ifrån 500 svenska miljoner. Har sett lite olika inkomstuppgifter från hennes tid i Suits. Möjligt att det inte stämmer, eller att hennes inkomst varierade beroende på vilket år/säsong som vi pratar om. Har sett summorna £37,000 samt £50,000 per avsnitt (och hon spelade in över 100 avsnitt). Plus andra inkomster vid sidan av. Samt att hon tjänade pengar på skådespeleriet utöver Suits. Oklart hur mycket hon har sparat av dessa inkomster.

Så nej, Meghan är inte direkt barskrapad. Men hon är inte riktigt så rik som Gusselby får det att låta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in