Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Jo men det där tänket hör till svunna tider. Prins Bertil är ett ytterligare exempel. Förr var det arrangerade äktenskap mellan kungligheter. Numera är det inte det. Victoria tog sin Daniel som exempel. Förr skulle hon tvingats gifta sig med någon utländsk prins. Vare sig hon ville det eller ej.
Harry och Meghan verkar ju på riktigt älska varann. Harry är ju född och uppväxt som prins så tror inte han är någon toffel. Han vet att säga ifrån och han gör just detta nu ihop med sin kärlek.
Hela systemet med monarki hör till svunna tider. Men så länge som man har kvar det, så måste ju de kungliga följa de gamla reglerna. De kan inte båda ha kvar kakan - ha alla dessa privilegier, anses ha blått blod, vara av Gud tillsatta o.s.v.. Och äta den - gifta sig och skaffa arvingar med nakenmodeller, porrstjärnor, dokusåpabrudar, skådespelerskor, negresser, personer som uttalat starka politiska åsikter (här syftar jag t.ex. på Meghans hackande på President Trump i TV medan hon var skådespelerska - sedan vågade hon inte träffa honom när han kom på statsbesök till England när hon var officiell representant för sitt nya land. Det funkar ju inte).
Prins Daniel hade väl inget emot sig..? Bara dom värsta royalisterna kan hacka på hans brist på anor - han hade inte i sig själv gjort något smutsigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Jag begriper inte vad du har emot Sofia?? Boo fucking hoo, hon var med i en dokusåpa för massor med år sedan när hon var ung och naiv Vem bryr sig? Hon är en fin tjej, vacker och ödmjuk, och hon är en bra tjej, bra för Carl Philip. (Vem skulle han annars ihop med? Sin livvakt eller?)
Jag kan hålla med om att Mette-Marit inte är något bra prinsess-ämne. Hon har alldeles för mycket i bagaget för att någonsin kunde vara det! Hon är ingen kunglighet i mina ögon, hon är en Rimi-kassörska eller av liknande standard.
Dokusåpan var en av S' MINSTA fadäser. Du kan t.ex. googla på "Sofia Hellqvist nude". DET har Meghan åtminstone inte gjort - vikt ut sig helt naken. Jag har inte sett de produktioner som hon spelat i, men jag utgår ifrån att hon inte deltagit i alltför avklädda scener eller alltför explicita sexscener - för då skulle det garanterat ha exploderat på nätet. Så SÅ mycket vett har hon i alla fall haft. Det är tydligt att Meghan är intelligent, och det är inte Sofia (eller Mette-Marit).
C P kunde väl ha valt någon frisk och sund flicka, från rejäl svensk bondestam, på den där lantbruksskolan där han gick? Om de europeiska prinsessorna i hans generation inte passade.
Dock förstår jag inte, vad du menar med att det skulle vara fel att sitta i kassan i en butik? Det är ett hederligt arbete - inget skamligt i det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Artefakta
Harry har nog aldrig trivts i sin roll. Säkert svårt märkt av kungahusets avigsidor, som ledde till hans mammas förtida död. Nu när han skapat sig en egen unit med fru och barn går beskyddarinstinkten igång. Han vill inte att Archie ska bli ett nytt offer att slaktas inför offentligheten.
Jag tror att detta är början på nåt nytt, som kommer att sprida sig till de andra kungahusen. Det har redan skett i vårt till viss del. Och se även vad som hände i Norge, Aris självmord kommer att skapa efterdyningar på nästa generation som ska ta över.
Avskaffa monarkin, det är inte rätt att barn tvingas in i ett ofritt liv, inlåsta i en guldbur under ständig övervakning. Så medeltid! Idag har barn helt andra rättigheter att få välja vad de vill göra med sina liv. När arvsprinsessan Estelle föddes kände jag en sorg när jag såg hennes framtid framför mig. Snacka om en sofistikerad form av barnmisshandel!
Ja, det verkar faktiskt vara en sådan rörelse på gång nu. Både de kungliga själva och folket i de få västländer där monarkin är kvar, börjar fatta att det inte GÅR längre. Det hör hemma i en annan tid...