Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-12-23, 17:28
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmhatt
Varför är det en motsägelse egentligen? Sakerna har ju faktiskt inget med varandra att göra. Om du bestämmer dig för att döda honom 5 år senare så ändrar ju inte det hur du kände dig i det förflutna när du lovade att inte göra det. Frågan är väl snarare om det faktiskt är möjligt att ge ett ärligt ja- svar.
Att man ändrar sig i efterhand är en annan sak än att bestämma sig för att ändra sig i efterhand. Är det senare ens möjligt? Vad jag uppfattar det som så bestämmer man sig för sin åsikt innan man ska svara på frågan. Då kan du ju omöjligt svara ja helt ärligt ja om du samtidigt tänker sätta dit honom.
Citera
2011-12-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Sista frågan är ju en total motsägelse och logisk absurditet. Hur kan man tala sanning om att man inte ska sätta dit.honom och sen göra det ändå?
Man kan ju i stunden övertyga sig själv om att man ska lyda honom. "okej jag ska inte gå till polisen. men vi får se hur jag mår senare. Nu vill jag bara hem och dricka choklad".
Citera
2011-12-23, 23:53
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zandalor
Man kan ju i stunden övertyga sig själv om att man ska lyda honom. "okej jag ska inte gå till polisen. men vi får se hur jag mår senare. Nu vill jag bara hem och dricka choklad".
Precis. Men trådstarten är väl ganska tydlig med att "tvekar du dö du". Att ändra sig i efterhand är inte samma som att lämna det öppet eller att "bestämma sig för att ändra sig senare". Om det senare ens är möjligt. Vid svarstillfället får man som jag tolkar det inte ha minsta tvivel om att följa instruktionerna om man ska överleva. Eller hur tolkar ni det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in