Citat:
Ursprungligen postat av WalrosZ
[frågan]
Och ibland när bara klappar den ''lite grann'' i hallen när jag kommit hem blir den förbannad och springer framför mina fötter och jamar högt, jag har nästan råkat trampa på henne flera gånger.
... ibland får hon flippen och springer runt i hela lägenheten och river runt mattor, rafsar sönder trägolvet (det är helt repigt). hon vägrar gå ut på vintrarna, då sover hon typ 23,5 timmar om dygnet tills sommaren då har hon sprungit bort och varit borta 1-3 dagar.
bör tilläggas att hon var en hemlös katt som jag tog hand om
Katten är inte förbannnad utan ensam och understimulerad när du kommer hem. Iofs kan du likna den vid hur din flickvän reagerar när du ej hört av dej på ett tag: förbannad på att du ej hört av dej men glad att du lever.
Gosa och lek med den en stund så den lugnar ned sig. Ge den inte mat direkt när du kommer hem för då kopplas det med ihop med en övergivenhetskänsla. Speciellt om den varit hemlös, din frånvaro ska ju ej tolkas som att nu kanske jag måste svälta igen oxå.
Låt mej gissa att hon springer runt ca halvnio-tiotiden på kvällen? Fixa klöspelare och lek med katten. Skosnöre funkar bra
Eventuellt blir hon lugnare om hon kastreras senare. Men heeelt normal katt.