• 2
  • 3
2012-01-07, 22:36
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Kringelkuken
Så där håller min katt också på och jag tror att hon har en vinterdeppresion eller något liknande.
Hennes beteende blir knäppare och knäppare. Hon springer som en gasell när jag kommer och hon kloar på soffan och tittar på mig och när jag säger åt henne så springer hon iväg som ini helvete.
Detta beteende blir värre för varje vinter och nu funderar jag på att mörda henne på något sätt..

Jag har läst och kommenterat dina "mördarplaner" i en annan tråd. Förstår du att veterinärer avlivar djur på ett snabbt och smärtfritt sätt??? Att skjuta katten med ditt luftgevär funkar inte.
Har du inte pengar att lägga ut så låna utav någon, katten ska fan inte lida en plågsam död för att du är snål. Det funkar inte med att bygga någon fälla med giljotin som du svammlade om i förra tråden.
Citera
2012-01-07, 22:45
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sana
Fullständigt normal katt.
Japp, helt normal.
Citera
2012-01-08, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalrosZ
[frågan]

Och ibland när bara klappar den ''lite grann'' i hallen när jag kommit hem blir den förbannad och springer framför mina fötter och jamar högt, jag har nästan råkat trampa på henne flera gånger.

... ibland får hon flippen och springer runt i hela lägenheten och river runt mattor, rafsar sönder trägolvet (det är helt repigt). hon vägrar gå ut på vintrarna, då sover hon typ 23,5 timmar om dygnet tills sommaren då har hon sprungit bort och varit borta 1-3 dagar.

bör tilläggas att hon var en hemlös katt som jag tog hand om

Katten är inte förbannnad utan ensam och understimulerad när du kommer hem. Iofs kan du likna den vid hur din flickvän reagerar när du ej hört av dej på ett tag: förbannad på att du ej hört av dej men glad att du lever.

Gosa och lek med den en stund så den lugnar ned sig. Ge den inte mat direkt när du kommer hem för då kopplas det med ihop med en övergivenhetskänsla. Speciellt om den varit hemlös, din frånvaro ska ju ej tolkas som att nu kanske jag måste svälta igen oxå.

Låt mej gissa att hon springer runt ca halvnio-tiotiden på kvällen? Fixa klöspelare och lek med katten. Skosnöre funkar bra

Eventuellt blir hon lugnare om hon kastreras senare. Men heeelt normal katt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in