2011-12-22, 16:04
Medlem
TheloniousMonks avatar
Har letat runt lite i de väldigt obskyra chokladcigarettstrådarna här på fb, och har så en fråga i dessa juletider: Säljs fortfarande chokladcigaretter? Och vet någon om det isåfall möjligtvis finns någonstans att köpa sådana i Stockholm?
Citera
2011-12-22, 16:24
Medlem
psyDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheloniousMonk
Har letat runt lite i de väldigt obskyra chokladcigarettstrådarna här på fb, och har så en fråga i dessa juletider: Säljs fortfarande chokladcigaretter? Och vet någon om det isåfall möjligtvis finns någonstans att köpa sådana i Stockholm?

Chokladcigaretter har jag inte sett sen många år. Men för ett par månader sen hittade jag tugummi-cigaretter på en kiosk i centrala uppsala, förpackningen hade tysk text. Blev positivt överraskad och köpte ett par paket. Dock blev jag inte lika positivt överraskad när jag märkte att tugummina var hårda som sten och bäst före datumet hade paserat sen ett år tillbaka.
Citera
2011-12-22, 16:31
Medlem
Ridgebacks avatar
Det lär inte vara många som säljer dessa längre. Har det inte varit massa liv om att förbjuda chokladciggen?
Bara beställa på nätet annars http://www.roligaprylar.se/Chokladcigaretter.html
Citera
2011-12-22, 16:36
Medlem
31415s avatar
Finns i en "kiosk" i Tyresö utanför Stockholm vad jag vet
Citera
2011-12-22, 17:07
Medlem
Captchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Det lär inte vara många som säljer dessa längre. Har det inte varit massa liv om att förbjuda chokladciggen?
Bara beställa på nätet annars http://www.roligaprylar.se/Chokladcigaretter.html

Citat:
Tyvärr. Denna produkt har utgått ur vårt sortiment och går ej att beställa längre.

Ont: Finns lite varstans, har köpt både choklad och tuggummi-cigaretter på senare tid.

De riktiga guldkornen är de där förpackningarna är imitationer av riktiga cigarettmärken. Köpte en Pall Mall-kopia som påminde om denna på möllan här om veckan. Tyvärr kan jag inte tipsa om några direkta ställen i stockholm då jag själv bor i södern, men håll utkik runt turkkiosker så kommer du med all säkerhet snart finna vad du söker.
Senast redigerad av Captcha 2011-12-22 kl. 17:23.
Citera
2011-12-26, 02:55
Medlem
TheloniousMonks avatar
Jag hittade en konfektyrbutik nära Hötorget som åtminstone hade tuggummicigaretter i fina små paket. De fick göra jobbet den här gången!
Citera
2012-01-29, 16:30
Medlem
Sardinbruss avatar
Godisbutiken i Farsta centrum har chokladcigaretter.
Citera
2012-02-01, 13:34
Medlem
Skulle tro att dom inte är så uppskattade av småbarns föräldrar som inte vill träna sina barn att röka cigg.
Jag är själv mot godis som liknar knark. Men det kanske är för att jag vet vad som händer med kroppen av rökning. Nu ska jag gå och ta en cigg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in