2011-12-22, 18:12
Medlem
Xeeros avatar
Alltså...suck
Citera
2011-12-22, 18:45
Medlem
rojass avatar
Sen undrar man varför vissa anser att skatt är stöld.
Citera
2011-12-22, 19:19
Medlem
JamalKamals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojas
Sen undrar man varför vissa anser att skatt är stöld.
Exakt, dessa förespråkar av det statliga våldsmonopolets stöld skulle säga, "Jo, visst skulle vissa saker kunna förbättras men..." Ungefär som en misshandlad kvinna/man som hela tiden går tillbaka till sin slående partner.

Så länge staten stjäl våra pengar så kommer liknande idioti äga rum.
Citera
2011-12-22, 20:08
Medlem
Det känns som att det är en ganska liten klicka feminister som ser till att få ut sitt budskap vid media och politiker där de har oproportionerligt stort inflytande. De kan sedan profitera på att de fått feminismen accepterad mer eller mindre accepterad som statsreligion genom att jobba som genuscoacher på kommuner, genuscertifiera skolor och universitet samt att driva projekt liknande det här. På Tanjas blogg fanns ett annat inlägg om ett projekt på en förskola som kostat tiotals miljoner, när det sedan visade sig att föräldrar och personal var mycket negativa till att genuscertifiera förskolan fick de ytterligare 70 miljoner i anslag för att driva ett nytt projekt på samma förskola. Och så håller de på, tills folk tycker rätt. Eftersom det inte verkar finnas någon som håller koll på var alla skattepengar tar vägen så är det ju bara att vaska fram lite nya pengar till meningslösheter.

Nånting jag bra gärna skulle vilja se är varenda skattekrona redovisad, tänk om ett företag drevs på samma sätt år efter år, det skulle förr snarare än senare gå i putten. Fast skatten går ju alltid att höja, vilket den också gjorts rätt rejält sen 1960...
Citera
2011-12-22, 21:03
Medlem
Stiffnippless avatar
Dags att staten inför drogtest över hela linjen. Någon har uppenbarligen rökt crack på arbetstid. Någon som vet hur mycket av de 145 miljonerna spenderades på narkotika?
Citera
2011-12-23, 00:11
Medlem
Germanofils avatar
Ha ha. Vilket jävla Pajasprojekt!

Löjligt minst sagt.
Citera
2011-12-23, 00:36
Medlem
narlysimpeltons avatar
Kanske får något canserbarn äta sin sista måltid med kunskapen om bestickens kön i stället för att pengarna lades på canserforskning. Detta sinnesjuka land
Citera
2011-12-23, 01:28
Medlem
fattsos avatar
fyfan vad jag hoppas att det jag precis läste bara är en feberyra (har 40grader feber )

ont: inte så jävla konstigt att sverige är helt åt helvete när man ger 145mkr till ett gäng kompletta idioter som ska ta fram vilket bestick som är maskulint/feminint. fanimej dags för en striktare regering som inte lallar med såna här kötthuvud och ger dom pengar till sånt här trams
Citera
2011-12-23, 01:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Kanske får något canserbarn äta sin sista måltid med kunskapen om bestickens kön i stället för att pengarna lades på canserforskning. Detta sinnesjuka land
Nu var det ju inte så att de forskade om bestickens kön.

Utan motsvarigheten är;
Ett äpple plus ett äpple.

De försökte synliggöra något - visa något konkret.
Citera
2011-12-23, 03:33
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nu var det ju inte så att de forskade om bestickens kön.

Utan motsvarigheten är;
Ett äpple plus ett äpple.

De försökte synliggöra något - visa något konkret.
Fast vore det inte bättre om pengarna gick till exempelvis Barncancerfonden? Ska jag vara ärlig så tror jag att de gör mer nytta där.
Citera
2011-12-23, 07:26
Medlem
Jag förstår poängen med sådan forskning, varför ser vi vissa objekt som manliga och andra som kvinnliga? När det till och med handlar om så simpelt utformade objekt som bestick.
Intressant faktiskt.

Men att sådana uppenbara genusfantaster som lider av totala avsaknad av verklighetsförankring
ska sponsras med dessa enorma summor pengar som till råga på allt ska tas från skattebetalarna är helt sjukt.

Har man en mental fattningsförmåga som kan llikställas med med en tioåring så ska man heller inte få hantera sådana summor.

Om hela genusbiten inte tagits på allvar som riktig vetenskap utan snarare som någon sorts hobby för sinnesförvirrade borderlinetanter så hade jag inte haft något alls emot att sponsra detta med mina hårt förvärvade skattepengar. Om en vuxen människa översåg det hela så klart.

Lika lite emot det som att mina skattepengar också går till psykvården.
Citera
2011-12-23, 08:53
Medlem
Rifter666s avatar
Känns bra att man är med och sponsrar dessa projekt

Visst ska folk ha rätt att bedriva vilken forskning dom vill men det ska inte bekostas av staten! Vill dom forska om sånt här jävla svammel får dom hosta fram egna pengar. Vad är det för idioter som beviljar detta? Avsätt dom, och fort ska det gå!

Det är så förbannat att absurt att staten kan kasta pengar på detta när det finns folk som är hemlösa, vården är under all kritik, skolan liknar med fritids än nåt annat. Och listan kan fortsätta i all oändlighet.

Vilken prioritering, när fan ska detta vansinne vända?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in