Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Ska jag röka brass med indianer i Amazonas, eller bli heroinist på heltid? Eller ska jag kanske försöka få en stabil utbildning och ett jobb att leva av?
Jag antar att du försöker missförstå mig med flit för att göra någon form av komisk poäng? För även du förstår väl att bara för att man inte blickar framåt eller blickar bakåt så betyder inte det att du måste injicera något i armen?
Tvärt om så är jag övertygad om att droger är en genväg vi tar till lycka, o jag har testat en hel del så jag vet vad jag pratar om.
Nej, lycka ligger inte i droger, eller datorspel, eller arbete eller pengar. Allt det är kulturella uppfinningar. Det är genvägar till att bli lycklig. Allt detta är dock enbart kortvarig lycka som går över med tiden.
Med detta sagt betyder det inte att du inte kan fixa en utbildning, eller arbete. Att vara fokuserad på nuet är kanske ditt bästa tips för övrigt för att lyckas bra med studier eller en arbetsuppgift. Det kallas för att vara närvarande, det är då du utnyttjar din hjärnkapacitet till max.