• 1
  • 2
2011-12-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sister.focka
Hur vet du att hon har varit hemma från jobbet och gråtit? Har ni fortfarande kontakt? I såna fall gör du bäst i att bryta den. Sorry, men du kan inte gå vidare annars. Det ena behöver inte utesluta det andra, hon kan må dåligt både på grund av att hon betett sig som ett svin men också för att hon svikit sig själv. Det är dock inte ditt problem utan enbart hennes. Bara det att hon inte bett om ursäkt ännu är ytterligare ett bevis på att hon inte är något att ha. Hon respekterar dig inte och förlåter du henne/har kontakt med henne så har du ingen självrespekt heller.
vi har gemensamma polare så sett på facebook att hon skrivit på facebook under tiden hon jobbar, vilket hon inte har möjlighet till annars. sen visste hon hur dåligt jag mådde så hon hörde av sig för o se om det fanns något hon kunde göra för att få det o bli bättre. Grejen är att hon har bett om "ursäkt", men jag anser inte att en ursäkt är att skriva det på sms/facebook. Hon har försökt som fan i 3 dagar, men kommer aldrig förlåta henne innan hon ens försöker göra det face to face. Och saken är den att så fort jag berättar det så kommer hon komma hit och be om ursäkt direkt. Men jag tänker inte vägleda henne genom en ursäkt, för om hon nu verkligen vill be mig om ursäkt och sen se vart det leder, så får hon göra det helhjärtat på ett sätt hon själv väljer. annars har hon inget här att hämta. Vi har knappt kontakt, den kontakten vi har är typ hennes förlåt sms, och jag som ville få reda på om det fanns någon anledning till varför hon behandlade mig så. sen smsade hon mig även idag för att såklart så är hon på samma buss till stan som jag, första gången jag träffade henne sen då. hoppade av bussen tidigare för att slippa gå av samtidigt som henne för jag ville inte träffa henne, och enligt henne så började hon gråta när hon såg det. but what do i know.
Citat:
Men du behöver inte ge upp för det, det är svårt att hitta jobb överhuvudtaget när man är ung, försök annars att komma in på någon rolig utbildning?
jag studerar just nu, men är inte supernöjd med utbildningen, för den var verkligen inte vad jag trodde, och utbildningen/skolan har verkligen förstört min syn på studerande. hela klassen har blivit behandlat så dåligt och utbildningen är inte vad någon förväntade sig. Nästan alla hoppade av första året. så jag vill hellre ha ett jobb nu ett tag, och plugga senare då. Är fortfarande väldigt ung så att säga
Citat:
Bra att du planerar att göra saker, det är inte nyttigt att bara vara själv och grubbla. Du kan ju be någon kompis som du litar extra mycket på att hålla koll på dig och säga till dig att sluta dricka ifall han/hon märker att du håller på och få en snefylla? Du behöver inte snacka känslor med denne, tror det räcker gott med att säga något i stil med "jag är redan deppad för att det tog slut, orkar inte må dåligt av att festa också".
Citat:
umgåts med folk hela dagen, och idag är första dagen jag ätit något ordentligt sen det hände. och det kändes riktigt skönt faktiskt. de jag ska iväg med är mina bästa polare, och en av dem märker på mig när det går åt det dåliga hållet, och han har alltid tagit hand om mig och dragit hem mig till honom för att sova av det när sånt hänt. så jag är i goda händer. problemet är dock att jag är en person med väldigt stort samvete och vill att ALLA ska må bra, så är mer rädd för att jag ska förstöra någon annans nyår än mitt egna. vill inte att någon ska behöva ta hand om mig för att jag snear, så har redan bestämt mig för att bara dricka öl, ska inte blanda med sprit eller vin, för då går det aldrig fel!
Citat:
Men lägg av. -.-
Du har inget med hennes hälsa att göra, jag menar inte att du ska hata för hat gör dig inget gott. Försök bara inte hitta orsaker till att tycka synd om henne, sluta tänk på henne bara. Varje gång du tänker på henne, koncentrera dig på att tänka på något annat, manipulera dig själv helt enkelt.
jag letar verkligen inte anledningar till att förlåta henne, det enda som skulle kunna få mig att förlåta henne är om hon verkligen visar ånger och att hon är redo på att förändra sig, och det kräver väldigt mycket, och det är något hon får lista ut själv, inte som jag tänker vägleda henne igenom. Jag nämnde bara det för att jag själv vet hur jag kan reagera om när jag har det dåligt, och hon har haft ett väldigt jobbigt liv, så när det blir för mycket så kan jag bara tänka mig vad hon gör, vet ju vad jag själv har gjort. Men säger inte att det gör det ok för henne att vara otrogen, missförstå inte mig där!

Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Ring och säg att du förlåter henne och lura henne att tro att ni ska ha försoningssex och förenas igen! Väl på alla fyra så ser du sen till att pumpa tvåan upp i djungeln på henne så att hon kvider värre än en stucken gris, lägger satsen på skithuset, pressar ner hennes huvud och tvinga henne att leta efter den och lämnar henne bland fekalierna.

Gå för guds skull aldrig tillbaka till slynan.

Passande låt:
http://www.youtube.com/watch?v=OcUgsvpchms
tyvärr är jag för snäll för att göra något sånt haha, även om det hade känts jävligt skönt att få henne må lika dåligt som mig. Men som sagt, är inte en sån person som skulle kunna klara av att få en annan människa att må så dåligt, vad den än gjort, men tack för påminnelsen om en underbar låt

Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Det KOMMER att hända igen om du tar henne tillbaks. Tro mig jag lovar, det är så. Möjligtvis så ska hon kämpa för dig i några månader, verkligen känna smärtan om hon ska vara trogen framöver. Men förmodligen så knullar hon med första bästa efter ett uppbrott, som den slyna hon är.

Dumpa!
skulle jag förlåta henne så skulle det vara först när hon verkligen bevisat för mig att hon ångrar sig, och då ingår det att övertalat mig till 100% att något sånt ALDRIG skulle kunna hända. och jag är inte världens lättaste att övertala, är en väldigt envis person

Citat:
Ursprungligen postat av TheGriffin
Detta! Bra skrivet. Gäller för alla som är nere nu inför jul tycker jag

Jag håller med, hennes problem är inte dina problem efter hur hon har behandlat dig. Förlåter du henne och tar tillbaka henne kommer hon fortsätta behandla dig på samma sätt igen eftersom du har godkänt det en gång.
skulle jag ta tillbaka henne skulle jag aldrig säga att jag förlåtit henne för det. Skulle aldrig "godkänna" det beteendet, men jag anser att om en person VERKLIGEN ångrar sig, och lyckas övertala en annan och verkligen visa sin ånger och att det ALDRIG kommer att upprepas, så förtjänar den en andra chans. Men som sagt, har man kapacitet till en sån ursäkt, att kunna visa så mycket känslor för någon man var otrogen mot?

Citat:
Ursprungligen postat av sesamolja
Har varit i en liknande situation.
Gör ont som fan!

Innan den här incidenten var livet en dans på rosor och anledningen att du funderar på att gå tillbaks till henne är givetvis att du vill må lika bra som du gjorde då.
Kan dock garantera dig att det inte är någon som helst vits med att gå tillbaks till henne.

Däremot kommer du hitta en bättre tjej i framtiden som får dig att må ännu bättre och behandlar dig med den respekt du är värd!
livet var inte alltid en dans på rosor, utan vi hade ganska stora problem i början utav vårt förhållande, men som vi tog oss igenom. Anledningen till att jag har stannat hos henne är för att hon får mig att känna mig så jävla trygg, direkt när jag ser henne så lyser jag upp som en pojke på julafton. den pirriga känslan i magen som man fick när man var 13 och skulle på sin riktiga första date får jag varje gång jag träffar henne. men jag förstår såklart vad du menar

jag är väldigt tacksam för alla svar. om jag svarar konstigt ibland så är det för att mitt humör svänger ganska rejält just nu. Nu sitter jag ganska neutral, känner att jag klarar mig med henne, jag klarar mig utan. kan förstå om mina svar just nu låter som att jag strävar efter att förlåta henne. Men så är det INTE. just nu känner jag mig jävligt taggad inför nyår och att få träffa folk, har knappt en tanke på henne just nu. Men jag vet att dem kommer komma igen. Om någon inte är nöjd med sitt svar, eller tycker jag svarat konstigt så är det bara att skriva igen och som jag sa innan, jag letar inte efter anledningar till att förlåta henne, utan jag förstår bara om hon har det extra jobbigt just nu eftersom hennes liv inte går direkt super. Men det gör inte hennes beteende okej. känner mig väldigt kluven i mina svar, men det är väl inte så konstigt eftersom jag inte vet vad jag vill.....

men ni ska veta att jag uppskattar verkligen tiden ni lägger ner, och svaren ni ger mig, ni är guld värda! och jag hoppas att ni får en riktigt underbar jul om jag nu inte hör mer från er i tråden
Citera
2011-12-21, 22:43
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontisare

skulle jag förlåta henne så skulle det vara först när hon verkligen bevisat för mig att hon ångrar sig, och då ingår det att övertalat mig till 100% att något sånt ALDRIG skulle kunna hända. och jag är inte världens lättaste att övertala, är en väldigt envis person

Tror fortfarande att det är bäst att vända ryggen till. Men annars, dra ut på det, var kall, låt det ta tid och det ska vara hon som jagar dig, inte du som kontakter henne.
Citera
2011-12-21, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Tror fortfarande att det är bäst att vända ryggen till. Men annars, dra ut på det, var kall, låt det ta tid och det ska vara hon som jagar dig, inte du som kontakter henne.
kommer aldrig dra mig efter henne, kommer aldrig sträva efter att hon ska ge en ursäkt. bollen ligger 100% hos henne, vill hon något vet hon vart jag finns
Citera
2011-12-21, 23:50
Medlem
hej, blir så jävla trött när jag läser sånt här. Om du är hundra på att hon verkligen har varit otrogen, så tycker jag du ska lämna henne. Får uppfattningen att du är ganska ung, det kunde ha varit värre tro mig. Det står dig tusen tjejer som är bättre än henne. Jag har personlig erfarenhet då min tjej var otrogen under en längre tid efter 16 års samboskap, nu 1,5 år senare är jag förlovad med en underbar tjej. Tiden läker alla sår!
Citera
2011-12-22, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engoddel
hej, blir så jävla trött när jag läser sånt här. Om du är hundra på att hon verkligen har varit otrogen, så tycker jag du ska lämna henne. Får uppfattningen att du är ganska ung, det kunde ha varit värre tro mig. Det står dig tusen tjejer som är bättre än henne. Jag har personlig erfarenhet då min tjej var otrogen under en längre tid efter 16 års samboskap, nu 1,5 år senare är jag förlovad med en underbar tjej. Tiden läker alla sår!
jag vet hon har vart otrogen, men vet dock att alla kan göra misstag, och förtjänar en andra chans. Dock bara om man verkligen menar det och om man själv som person kan förlåta sveket. Vilket jag inte vet om jag kan. Jag är ganska ung ja, dock haft tidigare flickvän i 2år som med var otrogen på fyllan, det avslutade jag helt och har inte ångrat mig en sekund för det, men det känns verkligen inte så nu. nu är jag verkligen orolig för att jag ska göra fel om jag inte ens ger henne chansen att försöka laga det hon förstört.

skönt att det gick bra för dig det är klart man alltid hittar någon ny senare, det är ju ganska svårt att man skulle dö ensam, men tänker man så känner jag att man kan kasta bort något som kunde lagats.. fast jag vet inte, tänker som sagt väldigt mycket just nu
Citera
2011-12-22, 00:50
Medlem
ZlatanManias avatar
Du borde verkligen prata med henne och fråga varför hon gjorde som hon gjorde.. Om hon har en riktigt bra ursäkt så ska du ta tillbaka henne men hon ska veta att hon antagligen aldrig kommer att bli förlåten..
Citera
2011-12-22, 00:53
Medlem
wippedcreams avatar
I feel for you man...pissbrudar som inte ens kan va ärliga och erkänna vad dom gjort. Varit med om samma sak, och nu är det lite svårt o lita fullt ut på tjejer
Citera
2011-12-22, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du borde verkligen prata med henne och fråga varför hon gjorde som hon gjorde.. Om hon har en riktigt bra ursäkt så ska du ta tillbaka henne men hon ska veta att hon antagligen aldrig kommer att bli förlåten..
hon har sagt nu att vi ska träffas och prata. det hon sagt till mig är att hon kan inte förklara det, hon vet verkligen inte vad som flög i henne. det jag mest vill veta är om dem gjorde något mer än o strula, och hur mycket dem nu gjorde det. gjorde hon mer än det kommer jag aldrig förlåta henne. det finns såklart en gräns på hur mycket man kan göra med... men problemet är att jag vet inte hur jag ska få fram sanningen till 100% eftersom hon redan ljugit om otroheten från första början, så kommer jag ju aldrig kunna veta exakt 100% att hon talar sanning....

Citat:
Ursprungligen postat av wippedcream
I feel for you man...pissbrudar som inte ens kan va ärliga och erkänna vad dom gjort. Varit med om samma sak, och nu är det lite svårt o lita fullt ut på tjejer
det är så jävla tragiskt.... hur svårt är det att vara trogen? ska man nu vara en jävla idiot så kan man väl iaf visa respekten att göra slut innan......
Citera
2012-01-04, 13:56
Medlem
Tillit är en av de viktigaste komponenterna i ett förhållande.

Illustrerar hur jag tänker med två olika scenarion.

Scenario 1:
Ens flickvän super ner sig en kväll och det slutar i en femkant med allt möjligt otukt från topp till tå.
Hon ångrar sig dagen efter och berättar om det utan att det finns risk för att man skulle få veta det på något annat sätt. Hon lovar att aldrig mer dricka då hon blir en helt annan människa då. Det känns som att hon är uppriktigt.

Scenario 2:
Man ser att ens flickvän står och kramar en annan kille.
När man sedan frågar om det så förnekar hon det. När man säger att man sett dem så erkänner hon, men inte mer än nödvändigt. Det känns som det fortfarande är något hon inte talar om.

Nu är jag ganska militant och skulle nog dumpa båda två, men om jag var tvungen att välja så skulle jag behålla tjej nummer 1.
Citera
2012-01-04, 14:06
Medlem
sister.fockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontisare
hon har sagt nu att vi ska träffas och prata. det hon sagt till mig är att hon kan inte förklara det, hon vet verkligen inte vad som flög i henne. det jag mest vill veta är om dem gjorde något mer än o strula, och hur mycket dem nu gjorde det. gjorde hon mer än det kommer jag aldrig förlåta henne. det finns såklart en gräns på hur mycket man kan göra med... men problemet är att jag vet inte hur jag ska få fram sanningen till 100% eftersom hon redan ljugit om otroheten från första början, så kommer jag ju aldrig kunna veta exakt 100% att hon talar sanning....

det är så jävla tragiskt.... hur svårt är det att vara trogen? ska man nu vara en jävla idiot så kan man väl iaf visa respekten att göra slut innan......

TS, hur har det gått? Har ni träffats och pratat ännu?
Citera
2012-01-04, 17:54
Medlem
Såren kommer att läka, försök bara att få så mycket svar som möjligt av henne, via bekräftelse. Du har säkert tankar som du inte har fått svar från, rätta svaret är inte att du ska bli tillsammans med denna person utan snarare att genom henne kan du bli starkare genom att förbättra dig själv att inte bli sårad eller "undergiven".

Som tidigare kommentar sa; att hon berättade till dig, vilket du kan behålla tills du tröttnar Spela ett spel mot henne genom att du bygger upp dig så mycket så att du senare kan kolla ner på henne och skratta att hon inte kan komma upp till din nivå. Jag håller på att göra så och det hjälper mig iallafall, inget tofflande här inte utan jag vet vad jag gör och varför jag fortfarande har kontakt med denna person, men kommer förmodligen inte knulla denna person igen utan bara umgås tills jag tröttnar, för det kommer du att göra då hon gjort något sådant här mot dig för man ser inte upp till människor som gör så.

Men det som du beskriver att allt känns hopplöst, det är så man ska känna när någon gjort sådär mot en, det är en helt naturlig känsla och försök att lära dig om den då kommer ingen såra dig längre på samma sätt.
Citera
2012-01-05, 12:55
Medlem
Jag har blivit utsatt för otrohet av min sambo, 6 st på 9 månader, en sak lärde jag mig efter lång tid, för jag deppade ihop totalt, det jag lärde mig är att det finns tjejer som INTE är otrogna och som gör allt för att ett förhållande ska fungera, släpp henne, låt livet gå vidare, du hittar en ny tjej som är bättre.. Livet har inte tagit slut för dig bara för att du dumpar henne, finns många tjejer därute som drömmer om ett tryggt liv med någon, vem vet, kanske det är kanske du som skulle göra någon väldigt lycklig..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in