2011-12-21, 09:13
Medlem
pederastens avatar
jag blev avstängd en månad för att jag postade en länk till en video på vimeo.com.
detta eftersom folk tydligen tjänar pengar på att ha sina videos postade där.
https://www.flashback.org/t1701501
observera att jag inte tjänade några pengar på den videon då jag inte hade något med den att göra.
jag har nu försökt få svar sen dess på om det verkligen är förbjudet att posta länkar på vimeo.com och om det då leder till ban hos alla som har gjort så.

jag får inget svar och mitt inlägg hålls till och med osynligt av moderatorerna.

samtidigt så har det postats en massa inlägg med länkar till videos hos vimeo. senast idag så kom det upp en tråd om en mopedist som fick en snöboll på sig - den videon ligger på vimeo.
om man söker på forumet så får man upp flera sidor fulla med vimoe-länkar.

så mina frågor är helt enkelt - är det förenat med ban att alltid länka en video hos vimeo?
tycker ni isf att jag ska rapportera alla såna länkar på forumet?
är det verkligen en bra ide att man ska bli bannad för att länka till en av de allra största video-sidorna på nätet?
2011-12-21, 09:30
Medlem
najass avatar
Fast det var ju INTE på Vimeo.com du postade länk till utan en anna sida
2011-12-21, 09:59
Medlem
pederastens avatar
ok, men då ställer jag precis samma frågor men du kan byta ut vimeo.com mot den sidan som den videon låg på. (jag minns faktiskt inte vilken, men jag vet att det finns en massa andra trådar som länkar till den sidan eftersom jag sökte när det var aktuellt)

edit: http://www.videofy.me är sidan som videon låg på.
Senast redigerad av pederasten 2011-12-21 kl. 10:02.
2011-12-21, 10:32
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederasten
ok, men då ställer jag precis samma frågor men du kan byta ut vimeo.com mot den sidan som den videon låg på. (jag minns faktiskt inte vilken, men jag vet att det finns en massa andra trådar som länkar till den sidan eftersom jag sökte när det var aktuellt)

edit: http://www.videofy.me är sidan som videon låg på.
Reflänkar strider mot 1.01 och på vilket sätt är en länk till videofy.me inte anse som reflänk? Innehavaren tjänar ju pengar på skiten.
2011-12-21, 10:39
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Reflänkar strider mot 1.01 och på vilket sätt är en länk till videofy.me inte anse som reflänk? Innehavaren tjänar ju pengar på skiten.

fast det gör man väl på många videos på youtube också, eller?

fast svaret på din fråga är iaf: jovisst, så då bör jag alltså rapportera alla andra länkar till den sidan som ligger på forumet?

edit: sen stör jag mig som fittan på att det står i avstängningstråden att JAG tjänar pengar på videon. fast det kanske iofs inte har någon betydelse för beslutet i sig.
Senast redigerad av pederasten 2011-12-21 kl. 10:41.
2011-12-21, 10:49
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
fast det gör man väl på många videos på youtube också, eller?

fast svaret på din fråga är iaf: jovisst, så då bör jag alltså rapportera alla andra länkar till den sidan som ligger på forumet?

edit: sen stör jag mig som fittan på att det står i avstängningstråden att JAG tjänar pengar på videon. fast det kanske iofs inte har någon betydelse för beslutet i sig.
Vad gäller Youtube så vet jag faktiskt inte. Det är kanske möjligt? Isf. måste regeln givetvis ses över. Däremot spelar det mindre roll för beslutet att du personligen inte tjänar pengar på länken. Ur 1.01:
Citat:
Referal-länkar får publiceras ifall ingen tjänar pengar (eller andra fördelar) på länken
2011-12-21, 10:54
Medlem
pederastens avatar
jag har precis rapporterat ett 40tal inlägg som länkar till videofy.me-videos.
2011-12-21, 16:06
Medlem
pederastens avatar
ni moderatorer får ju faktiskt prata ihop er om vad som verkligen gäller.
jag fick precis ett pm från gutegirl där hon skriver att det inte är ett regelbrott att länka till såna videos.
2011-12-21, 16:21
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
ni moderatorer får ju faktiskt prata ihop er om vad som verkligen gäller.
jag fick precis ett pm från gutegirl där hon skriver att det inte är ett regelbrott att länka till såna videos.
Då har hon antingen missförstått, fått knapphändiga uppgifter från dig eller helt enkelt fel. Just utav den anledningen går allt sånt här via omröstningar, och enda gången det kan ses som en förmildrande omständighet är ifall du först fått OK från någon moderator och därefter fälls för regelbrott - rimligtvis blir det ingen åtgärd i så fall förutom att inlägget förblir raderat.
2011-12-21, 16:56
Medlem
pederastens avatar
hon säger dessutom att regelbrott preskiberas efter en månad, stämmer det och vart kan man läsa om det?
2011-12-21, 17:46
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
hon säger dessutom att regelbrott preskiberas efter en månad, stämmer det och vart kan man läsa om det?
Nej, det stämmer inte.
2011-12-21, 17:59
Medlem
pederastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Nej, det stämmer inte.

men va fan. alltså, varför skriver människan så till mig då? hon skriver dels att mina rapporter inte var några regelbrott så hon tänker inte radera dessa och att det hade ändå inte spelat någon roll eftersom de hade varit preskiberade efter en månad.

får jag citera hennes mail här eller är det ett regelbrott?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in