2011-12-20, 18:54
Medlem
whiplashstalkers avatar
Har "säkerhetskopierat" lite musik från nätet. Dom flesta kom i flac-formatet och bla flera album var bara en fil.

Fixade hem Fluke som la in dom i iTunes. Men den la bara in filen. Så jag får EN låt på 43min. Inte 14st låtar.

Hur får man alla filer från en fil?

Det måste gå då programmet Vox klarar av att spela upp flac filen och gå till nästa låt mm.
Citera
2011-12-20, 19:20
Medlem
Kashis avatar
Ladda ner nåt ljudprogram och klippa själv borde gå, annars är det ju najs att ha det i en enda fil så får du känna på hela albumet samma gång ingen slölyssning här inte.
Citera
2011-12-20, 19:27
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Ladda ner nåt ljudprogram och klippa själv borde gå, annars är det ju najs att ha det i en enda fil så får du känna på hela albumet samma gång ingen slölyssning här inte.

Är lat :P så jag skall kolla med en polare som är duktig på klippa i ljud...

Problemet med att ha allt i ett är om man vill lyssna på en speciell låt eller stycke. Det är svårt att finna då. Plus jag är duktig på att spela "sönder" låtar.
Citera
2011-12-20, 19:32
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
Är lat :P så jag skall kolla med en polare som är duktig på klippa i ljud...

Problemet med att ha allt i ett är om man vill lyssna på en speciell låt eller stycke. Det är svårt att finna då. Plus jag är duktig på att spela "sönder" låtar.

Jo annars borde det gå med nåt filmredigeringsprogram men vet ej vilka som kan hantera / exportera flac.
Eftersom ett program har svårt att själv veta när låtarna tar slut så kanske det går ställa in tider enkelt om du vet hur lång varje låt är.

Har ett album själv som sitter ihop till ett långt klipp, händer inte ofta att man lyssnar sönder. Visserligen osmidigt men det uppmuntrar till att lyssna hela album i taget (vilket kan vara najs om låtarna tillomed sitter ihop/fadar in i varandra)
Citera
2011-12-20, 19:38
Medlem
Testa XLD, har för mig att det kan splitta filer. Men inte säker.
Citera
2011-12-20, 19:41
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kashi
Jo annars borde det gå med nåt filmredigeringsprogram men vet ej vilka som kan hantera / exportera flac.
Eftersom ett program har svårt att själv veta när låtarna tar slut så kanske det går ställa in tider enkelt om du vet hur lång varje låt är.

Har ett album själv som sitter ihop till ett långt klipp, händer inte ofta att man lyssnar sönder. Visserligen osmidigt men det uppmuntrar till att lyssna hela album i taget (vilket kan vara najs om låtarna tillomed sitter ihop/fadar in i varandra)

Fast det borde väl inte vara något problem. Som jag skrev ovan att ett program som heter Vox kan se hur många låtar filen har. Spela, snabbspola och byta mellan dessa. Kan den borde det gå på något sett tycker jag
Citera
2011-12-20, 22:16
Medlem
Finns de ingen .cue fil med dom?
Är det inte så att du kan öppna .cue filen med något program som delar upp låtarna för dig?
Citera
2011-12-20, 23:08
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Finns de ingen .cue fil med dom?
Är det inte så att du kan öppna .cue filen med något program som delar upp låtarna för dig?

Jo det fanns en cue fil ja.. provade med daemon tools men fick inte upp vad jag ville. Trodde man fick upp en mapp med alla filer i me nikke.

Något annat program man kan använda?
Citera
2011-12-20, 23:21
Medlem
Citat:
Jo det fanns en cue fil ja.. provade med daemon tools men fick inte upp vad jag ville. Trodde man fick upp en mapp med alla filer i me nikke.

Se mitt inlägg längre upp...
Citera
2011-12-21, 01:31
Medlem
Citat:

Du är ju riktig rolig du, vaddå Daemon Tools? Finns ens Daemon Tools för Mac?
Du vet att du är inne i Mac-forumet på Flashback va? Finns ingen Daemon Tools för Mac.

Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Se mitt inlägg längre upp...

Som Xe89 säger så finns program såsom XLD som gör detta, om du nu har en Mac, men då förstår jag fortfarande inte var du fick Daemon Tools ifrån.

Annars kan du söka på; mp3 splitter eller något. Borde finnas många mp3splitter program därute som man bara för in .cue filen och sen splittar den automagiskt alla låtar.
Citera
2011-12-21, 08:59
Medlem
whiplashstalkers avatar
Jo du Pulse82 det kan du fundera på... Nä men skämt åsido. Hade filerna på min PC också. Så jag provade då Daemon tools där.
Men jag skall göra ett försök med Xe89s förslag senare idag på mn MacintoshBook Pro (aka MacBook pro) ;P
Citera
2011-12-21, 17:59
Medlem
whiplashstalkers avatar
Kanske skall tillägga att jag provat Xe89's förslag och det funka perfekt Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in