2011-12-21, 01:03
Medlem
Snapcounts avatar
i Norska dagbladet : Nå publiserer brukere av det kjente nettforumet Flashback det bildet av svensekongen som ble manipulert inn i bildet fra sexklubben. Og i svensk presse forklares det steg for steg hvordan bildet er blitt manipulert inn, og en falsk sannhet om kongen er blitt skapt.

Det er en hacker med pseudonymet Stig-Britt som opprinnelig publiserte informasjonen i et innlegg på forumet. (Se alle Stig-Britts innlegg på Flashback her)

(direktlänk till forat är med..)

http://www.dagbladet.no/2011/12/20/nyheter/carl_gustaf/sverige/kongefamilen/kongelige/19495839/
Citera
2011-12-21, 01:23
Medlem
Har suttit och granskat bilderna under ett par timmar, och kan då inte säga annat än att det verkar med absolut största sannolikhet vara samma.

Mycket bra jobbat, Cred till Stig-Britt!!
Citera
2011-12-21, 01:39
Medlem
StuGs avatar
Trevligt att se länkning till Flashback på Bonnier-Expressens hemsida samtidigt som Bonnier-DNs kulturchef Björn Wiman försöker skrämma sina läsare bort från Flashback!
Citera
2011-12-21, 01:52
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Varför de? Folk som gjort betydligt större saker har inte alla fått någon belöning. Visst, all cred till Stig-Britt. Jävligt bra jobbat. Men en belöning? Nej snälla...

Och andra sidan finns det folk som gör otroligt mycket mindre "saker" som får massiv belöning.
Citera
2011-12-21, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarmonicAce
Ärligt talat, stora journalistpriset är fan inte för mycket begärt.

/bow stig-britt.

Faktiskt, det tycker jag med GOOOOO Stig-Britt!
Citera
2011-12-21, 02:22
Medlem
shadow666s avatar
Ser man inte att bilden är FEJK.. Så borde man skaffa glasögon.. går ju som en vit-aktig linje till vänster om huvudet. osv.
Citera
2011-12-21, 02:53
Medlem
Zeromatics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Grattis flashback. Bra jobbat! Men....
Det är fortfarande jävla skvallerjournalistik. Vem bryr sig om att kungen vart på strippklubb? Inte jag. Lika intressant som att få veta mer om britney nya pojkvän eller dylikt.
Sikta högre, gräv i makten. Hitta bidragsfuskande mutmottagande lögnhittapåare politiker så ska ni få min fulla respekt.

Ändå, bra jobbat med detta men sikta högre. Peace

Men alltså, det är inte Flashback som har grävt fram något / skvallrat om kungen, och det är tydligen många som har brytt sig då skandalboken om kungen fått så mycket uppmärksamhet. Nu har Stig-Britt lyckats visa att åtminstone en av uppgiftslämnarna till boken ifråga inte är att lita på.

Personligen bryr jag mig inte alls om vad kungen gör på sin fritid (om han nu har någon sådan), och jag är för monarkin.
Citera
2011-12-21, 03:14
Bannlyst
Fan vad häftigt och så oerhört pinsamt för slaskmedia att de själva missade detta.
Grattis Stig-Britt, vi i Dödsnazistiska förbundet är mycket imponerade över din insats

Citat:
Ursprungligen postat av A.Strindberg
Hade vi levt för ca 150 år sedan, så hade Stig-Britt blivit adlad - jag är helt säker på det.
Du är nog inte fel ute där..
Senast redigerad av Straybullet 2011-12-21 kl. 03:20.
Citera
2011-12-21, 04:02
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att flashback snor äran från fitt-britt? Det är användaren fitt-britt som avslöjat det som en ensam person och inte ensajt med fler tusen användare som inte har med det att göra. Tycker att brittans namn ska synas istället för grattis flashblack o grejer.
Citera
2011-12-21, 07:15
Medlem
nolifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Strindberg
Att rädda konungen ur denna knipa, är faktiskt fantastiskt.
Hade vi levt för ca 150 år sedan, så hade Stig-Britt blivit adlad - jag är helt säker på det.

Ja, hade någon räddat ansiktet på thailändska kungen så hade han garanterat fått feeet cred idag, å andra sidan är det olagligt att ens baktala kungen i thailand så det hade aldrig hänt.....

Men man får hoppas att Stig-Britt får någonting!!!
Citera
2011-12-21, 09:32
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Och andra sidan finns det folk som gör otroligt mycket mindre "saker" som får massiv belöning.

Just precis. Varför de får utmärkningarna är för mig också ett mysterium. Låt oss därför hylla Stig-Britt i denna tråden istället tvinga han i vägen till kungen som de skulle bli aktuellt.
Citera
2011-12-21, 11:45
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Trevligt att se länkning till Flashback på Bonnier-Expressens hemsida samtidigt som Bonnier-DNs kulturchef Björn Wiman försöker skrämma sina läsare bort från Flashback!

Det är klart ha vill skrämma bort Expressenläsare härifrån. Om alla Expressenläsare och DN
läsare skulle logga in här på forumet och läsa blir ju Expressen och DN redundanta
Senast redigerad av Nostradumbass 2011-12-21 kl. 11:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in