2011-12-19, 22:18
Medlem
Turkfans avatar
Jag ska ner imorgon och fira jul med min mor och far, men jag har slarvat bort legget JÄVLIGT opassande. BEhöver jag leg då jag ska flyga? Jag kommer ju för fan att ta livet av mig om jag ska sitta i denna lägenhet och fira jul, inte få träffa mina föräldrar, och dessutom slösa bort deras hårt förvärvade pengar på en flygresa jag inte kan ta.

Ja, jag mår rätt pissigt just nu.

Edit:
Jag kan fixa personbevis. Kan det hjälpa månne?
Citera
2011-12-19, 22:34
Medlem
går att fixa pass på de större flygplatserna
Citera
2011-12-19, 22:37
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag har märkt att SAS inte kollar leg när du checkar in via automat (alltså inte via disk). Däremot kan vissa av de mindre bolagen vara mer noga och kräva ID vid boarding. Vilket bolag ska du åka med?
Citera
2011-12-19, 22:43
Medlem
Turkfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag har märkt att SAS inte kollar leg när du checkar in via automat (alltså inte via disk). Däremot kan vissa av de mindre bolagen vara mer noga och kräva ID vid boarding. Vilket bolag ska du åka med?

SAS.
Man kan ju checka in med SMS också, hur funkar det då?
Citera
2011-12-19, 22:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Gör det via nätet så kan du printa ut ett boardingkort och gå direkt till gaten. Men om du har väskor måste du checka in via automaten för att få bagagelappar. Och sedan gå till disken för bagage-drop. Det enklaste är att du bara har en kabinväska - då går du direkt till gaten utan att droppa bagaget och riskera att de av någon anledning vill se id.

Har du ett pass så funkar det som id. Det visste du kanske redan men ville bara säga det för säkerhets skull.
Citera
2011-12-19, 23:52
Medlem
kaleids avatar
Om du flyger inrikes, checkar in på nätet och bara reser med handbagage borde det inte vara några problem. Har för mig att de kräver leg när man checkar in bagage.
Citera
2011-12-20, 00:27
Medlem
Turkfans avatar
Tack!
Tar med personbeviset, men förhoppningsvis är det lugnt.
Citera
2011-12-20, 09:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Skriv och berätta sen hur det gick
Citera
2012-01-06, 00:30
Medlem
Blorkums avatar
Som sagt, hur gick det?

Vill minnas att jag slapp visa leg sist jag flög inrikes mellan Arlanda och Luleå, med SAS.
Citera
2012-01-06, 23:23
Medlem
jolindbes avatar
Jag har flugit utan leg från Danmark till Finland. Pass ska ju inte behövas, men de är inte så noga med leg heller tydligen. Jag undrar också hur det gick för TS.
Citera
2012-01-17, 01:27
Medlem
Turkfans avatar
Kan uppdatera och säga att inget leg behövdes någon gång under resan. Inte heller då jag checkade in väskan på hemresan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in