2011-12-19, 20:10
Medlem
Jag har kort hår och mitt hår blir alltid oredigt när det blir längre. Jag har både hyfsat tätt och tjockt hår. Jag har funderat på om det finns något redskap som kan hjälpa mig. Det skall vara väldigt lätt att använda en plattttång, men det kanske finns något annat redskap jag borde fundera på?
Citera
2011-12-19, 20:13
Medlem
VemAnnarss avatar
Har en kompis som gör! Även om det ser lite bögigt ut...
Citera
2011-12-19, 20:18
Medlem
Tegelpannans avatar
Hade en polare med krulligt hår och han använde plattång varje morgon då det hade blivit långt.
Såg bögigt ut men men...
Citera
2011-12-19, 20:25
Medlem
PositiveNegatives avatar
Har själv tjockt lockigt hår och använder plattång dagligen, det fungerar jättebra! (No homo) Om du ska använda plattång så köp Gama Italys plattänger, dom är jättebra. Glöm inte att använda värmeskyddande för motverka skador på håret. Om du inte pallar så kan du rakpermanenta men gör inte dom billiga som kostar 800kr för dom sliter ut på håret som fan. Gör en som kostar runt 3000 kr, personligen finner jag plattången billigare och bättre.
Citera
2011-12-19, 22:24
Medlem
bb rodney gör det, sönderplattat afrohår
Citera
2011-12-20, 01:23
Medlem
MittensKims avatar
Men herregud, på vilket jävla sätt skulle det vara bögigt att använda plattång? Skärp er för fan.

Har man krulligt hår och vill får det platt, platta det då. Hur kan ett redskap för håret förknippas med att man vill ha stock?
Citera
2011-12-20, 06:02
Medlem
Emelisans avatar
Amen för helvete, kom igen. Varför är ni så rädda för att stämplas som bögar?
En plattång är ett stylingverkstyg som är till för att man ska kunna platta sitt hår, inte ett verktyg som bara är till för bögar och tjejer.
Det är inte direkt så att man tänker på ifall någon använt plattång i håret eller inte.
Var lite man och visa att du inte bryr dig, vill du platta ditt hår så gör det då för fan!
Citera
2011-12-20, 06:06
Medlem
Använd det om de fungerar bra för dig, men räkna med lite kommentarer
Citera
2011-12-20, 21:26
Medlem
Verbal.Kints avatar
Jag och många andra killar i min ålder (20) använder plattång för att det främst ska bli lättare att styla till önskad effekt. Tycker inte det är något som helst 'bögigt' över den saken. Även om någon skulle tycka det så hade jag inte brytt mig ett skit =)
Citera
2011-12-21, 06:02
Medlem
TokyoBarns avatar
Jag hade aldrig klarat mig utan min plattång, betydligt lättare att styla när man drar i vaxet efter, fixar ju inte håret varje dag utan då och då

Frågade min polare om han brukade köra plattång när han fixade håret och fick till svar ''Nej.. det är ju för tjejer och sånt..''

Sen efter några veckor frågar han ''har du fixat med plattång? snyggt, borde nog med fixa en''

Och nej han har inte fixat en, fast jag vet innerst inne att han vill ha.

Det är skitvanligt, bara bönder som skulle tycka det är ''bögigt'' men dom går ju runt med truckerkeps och spottar snus, vi vet alla att brudar älskar ofräscha killar, elr?
Senast redigerad av TokyoBarn 2011-12-21 kl. 06:05.
Citera
2011-12-21, 08:14
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emelisan
Amen för helvete, kom igen. Varför är ni så rädda för att stämplas som bögar?
En plattång är ett stylingverkstyg som är till för att man ska kunna platta sitt hår, inte ett verktyg som bara är till för bögar och tjejer.
Det är inte direkt så att man tänker på ifall någon använt plattång i håret eller inte.
Var lite man och visa att du inte bryr dig, vill du platta ditt hår så gör det då för fan!

Mode och vara aktsam om ev. "bögigheter" dessa dar, löjligt hur mycket trådar som kommer upp.

Ja det finns mäns som använder plattång (som är hetro), nej det är inte bögigt för att svara på TS. Verkar som bögigt blivit det nya WT ingen har någon jävla aning om vad de pratar om för det mesta.
Citera
2011-12-21, 16:43
Medlem
Hur kan det/skulle det kunna vara "bögigt" att ta hand om sitt utseende?

En sexualitet sitter knappast i en plattång...gå nuts
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in