Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-12-19, 14:24
  #1
Medlem
paperflys avatar
I förbifarten hittade jag en tjej på en dejtingsite. Tänkte inte mer på de och senare på kvällen kollar jag en väns facebook-logg och ser denna tjej som han tydligen är vän med. Bara för skojs skull puffar jag henne. Sedan puffar hon tillbaka, och jag svarar med en ny puff.

Efter 4-5 puffar skriver jag ett mail: "söt =)" och samtidigt svarar jag på hennes puff. tre puffar senare så skriver jag ett nytt mail; "puffilipuff " och sedan svarar jag på hennes puff på nytt.

Nu har vi puffat varandra dussintals gånger. Jag har skrivit mail där hon iaf kan skriva "tack" eller "haha" - ja och sedan är en konversation igång. Varför ser hon inte sin chans när jag skriver? varför fortsätter hon puffa som i sig är helt meningslöst när jag redan har rullat ut mattan för henne till att skriva?

Tar inte detta så seriöst, men.
Citera
2011-12-19, 14:27
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av paperfly
I förbifarten hittade jag en tjej på en dejtingsite. Tänkte inte mer på de och senare på kvällen kollar jag en väns facebook-logg och ser denna tjej som han tydligen är vän med. Bara för skojs skull puffar jag henne. Sedan puffar hon tillbaka, och jag svarar med en ny puff.

Efter 4-5 puffar skriver jag ett mail: "söt =)" och samtidigt svarar jag på hennes puff. tre puffar senare så skriver jag ett nytt mail; "puffilipuff " och sedan svarar jag på hennes puff på nytt.

Nu har vi puffat varandra dussintals gånger. Jag har skrivit mail där hon iaf kan skriva "tack" eller "haha" - ja och sedan är en konversation igång. Varför ser hon inte sin chans när jag skriver? varför fortsätter hon puffa som i sig är helt meningslöst när jag redan har rullat ut mattan för henne till att skriva?

Tar inte detta så seriöst, men.

Asså har du puffat tillbaka så är du lika störd...
Citera
2011-12-19, 14:29
  #3
Medlem
paperflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpenis
Asså har du puffat tillbaka så är du lika störd...

Varför är jag störd för att jag besvarar hennes puff?
Citera
2011-12-19, 14:34
  #4
Medlem
tryds avatar
vad fan är puff haha ,världen är på god väg mot helvetet


Edit : fråga henne bara om hon vill fika eller varför hon är en puff
Citera
2011-12-19, 14:38
  #5
Medlem
knack1s avatar
*mållös*
Vat inte riktigt vad jag ska skriva. Vad var meningen med din puff? Med din andra? Tredje? Fundera på vad DU vill och lägg ner Fejsbok.
Citera
2011-12-19, 14:41
  #6
Medlem
Är ni vänner? Annars kan det ju vara så att hon inte sett meddelandet eller redan svarat. Är man inte vänner får man ingen notification om man får meddelande... Kolla meddelande-menyn till vänster
Citera
2011-12-19, 15:09
  #7
Medlem
paperflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Är ni vänner? Annars kan det ju vara så att hon inte sett meddelandet eller redan svarat. Är man inte vänner får man ingen notification om man får meddelande... Kolla meddelande-menyn till vänster

Man får en notification om man har gemensamma vänner samt är vänner. Vilket vi är. Så mitt meddelande har hon fått.
Citera
2011-12-19, 15:17
  #8
Medlem
Hur gammal är du? 8? Du skriver ganska bra för din ålder men tyvärr måste du vara över 18 för att få skriva här.
Citera
2011-12-19, 15:30
  #9
Medlem
chaoswithins avatar
Skriv ett eget medelande då?

Och nej, "Puffelipuff" och "söt =)" är inte ett meddelande, det är efterblivet.

Eller ännu bättre, fråga efter hennes nummer och ring i verkliga livet.
Citera
2011-12-19, 15:50
  #10
Medlem
Frizks avatar
Haha,allvarligt talat tror du att du kan få ut något av att ''puffa''?
Citera
2011-12-19, 16:07
  #11
Medlem
Palindromets avatar
Jag är tjej och jag kan börja med att säga att när jag får meddelanden som "söt" o.s.v av främlingar så vill jag kräkas lite i min mun. Hon behöver inte bli imponerad.

Sedan kan du tänka lite såhär; vad menar hon med sin puff? Dina puffar verka vara "hihi puff sötis" medans hennes mycket väl kan vara "öööhh vem är detta, han puffar mig, jaja jag puffar väl tillbaka...suck"

Min första tanke.
Citera
2011-12-19, 16:08
  #12
Medlem
Du får nog maila. Utan att "puffa" (vadfanihelahelvetet!?)

Säg "tycker du verkar trevlig, fika?" Jag skulle lägga till något som liknade en ursäkt för mitt efterblivna "puffande" men det är ju upp till dig.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback