2011-12-20, 20:58
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swahili
blev bestulen på frysta fläsk-kotletter och en öppnad men fryst förpackning med pommes frits .

Min något efterblivna f.d kompis snodde ett torkskåp från sitt förra jobb...
Citera
2011-12-20, 22:16
Medlem
-20r53-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BioTag
Det var någon som bröt sig in i ett kondetori och snodde en kaffemaskin.
Annas så är det roligaste innbrottet jag har hört om i en lokal kebabvagn.
någon bröt sig in i natten. Sen ställde han sig inne i kebabvagnen och lagade kebab. Om han åt den där eller inte kom jag inte ihåg. Därimot så stal han lite kebabkött med sig hem.

Jag antar att han gillar kebab

sant! gärningsmannen bröt sig in, tillagade en kebab som han/hon åt sedan försvann med lite fruset kebabkött och läsk!
Citera
2011-12-20, 22:48
Medlem
-20r53-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Det hör ju som till när man är på IKEA! Blir ju lätt ett femtiotal för mig efter varje besök

sant men BioTag fick med sig över 900 stycken på ett besök
jag var med och såg allt!
Citera
2011-12-20, 23:01
Medlem
glocc44s avatar
Jobbade på en närbutik en gång i tiden när en man med kökskniv och rånarluva glider in i butiken och ska ta vad som finns i kassan. Jag som står i kassan lämnar över allt vi hade, vilket var runt 5.000. Han tyckte inte att det räckte, så av någon anledning skulle han även ha min tröja (Ica...) och en limpa marlboro.
Citera
2011-12-20, 23:04
Medlem
Sainsburyss avatar
Han flashbackaren som snodde med sig ett trafiklyse på fyllan och även tog kort på det, måste fan vara det sjukaste.

Jag har inte kvar länken tyvärr.
Citera
2011-12-20, 23:06
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glocc44
Jobbade på en närbutik en gång i tiden när en man med kökskniv och rånarluva glider in i butiken och ska ta vad som finns i kassan. Jag som står i kassan lämnar över allt vi hade, vilket var runt 5.000. Han tyckte inte att det räckte, så av någon anledning skulle han även ha min tröja (Ica...) och en limpa marlboro.

Haha vilken skev typ! Det mest udda jag med egna ögon sett någon stjäla är väl inget speciellt dock, såg en gång en man på konsum stå och plocka på sig massor av jäst, jag stod och flinade och utbrast högt med en glad stämma: "Här jäävlar ska det bakas!" Mannen blev som paralyserad och stod stilla ett tag, sedan fortsatte han
Citera
2011-12-20, 23:11
Medlem
Cartoors avatar
Nån jävel snodde vårt groggvirke (2.25cider) på Arvika 2010. De lämnade dock vår öl som stod precis bredvid.

Min kompis fick alla sina gardiner stulna under en hemmafest, det såg tomt ut ett tag hos honom. Förstår inte ens hur det kunde hända utan att någon tog notis om det - vi pratar om en ganska stor trea här.
Citera
2011-12-20, 23:54
Medlem
glocc44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Haha vilken skev typ! Det mest udda jag med egna ögon sett någon stjäla är väl inget speciellt dock, såg en gång en man på konsum stå och plocka på sig massor av jäst, jag stod och flinade och utbrast högt med en glad stämma: "Här jäävlar ska det bakas!" Mannen blev som paralyserad och stod stilla ett tag, sedan fortsatte han

ja men det som förbryllar mig än idag är vad fan han skulle ha min Ica tröja till! Skitful piké i röd-vit och materialet påminner om en sträv, överanvänd handduk! Fick sitta och frysa inne i personalrummet ett tag utan tröja

Haha jäst? han kanske var från östeuropa, de langar nämligen smör nuförtiden, så vem vet vad för fuffens de kan få för sig?
Citera
2011-12-21, 00:11
Medlem
inevahs avatar
Var på en mindre fest (~50 pers) i Laholm tillsammans med tre polare. Vi hade med oss väskor etc. då vi skulle sova över.

En av oss får hur som helst för sig att sno en häftapparat, självklart var han full. Ett par timmar senare kommer 7-8 uppenbara blattar och festar med oss i en halvtimme ungefär. Har inget emot dem, de fick gärna vara med och dricka. Gick hur som helst för att ta ett glas vatten i köket och ser då en av dessa gå runt med vår snodda häftapparat i handen. Tänkte vad i.. och gick till våra väskor, självklart hade blattarna rotat runt i grejerna och eftersom det inte fanns något mer värdefullt än deodorant och vax snodde de "vår" häftapparat.

Roliga var att den riktiga ägaren såg honom gå runt och leka med den och tog tillbaks den och la den på en hylla. När alla gått och lagt sig var vi fortfarande 4-5 pers kvar, dyngraka. En av oss var min polare som snodde häftapparaten från första början, och full som han var så skulle han envisas med att sno den ännu en gång
Citera
2011-12-21, 00:30
Medlem
Fladderbajss avatar
En gång när jag hade fest så hade jag en säck med grovbetong i hallen. Den låg inte kvar dagen efter. Säcken väger 25kg
Citera
2011-12-21, 00:49
Medlem
Carl-Magnuss avatar
När jag läste tråden började jag fundera på hur vanligt det är att folk som snott saker upptäcker att någon här i tråden skriver om dem...

On Topic:
Hade inbrott i en gammal bil, och blev bestulen på en pokal gjord av plast... Tycker mer synd om tjyven som kanske trodde den var riktig.
Citera
2011-12-21, 01:09
Medlem
heaintheavys avatar
Dörrhandtaget till lokala banken har jag. Det är nog det ovanligaste. Försökte stjäla en matta på krogen en gång med men blev stoppad.

Blev bestulen på mina utemöbler den här sommaren. Kan tilläggas att de var de skabbigaste plaststolarna på hela området med ca 200 lägenheter till. De va svarta av smuts och helt skeva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in