2013-01-25, 13:58
Bannlyst
Guidetti var ju med i träningsmatchen mot Kroatien och hoppade in, och hade kommit med om det inte vore för skadan, istället fick hamrén plocka in rosenberg, som hade petats om guidetti inte blivit skadad.

Och, rosenberg fick starta mot Ukraina, fanns inga andra tillgängliga :P
Så pass har det varit

Nu med skadorna borde han bli uttagen och få hoppa in

Han ska även spela mot Norwich i U21/reserv nu snart
Citera
2013-01-25, 14:58
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Resterande alternativ sitter ju på bänken utan att knappt komma in så det är ju inget att hänga i granen där heller. Det är ju inga höjdarkonkurrenter så sett. På frågan vad det i så fall skickar ut för signaler är att dem helt enkelt får fixa speltid. Guidetti har i alla fall speltid vilket Hamrén alltid värdesätter. Så nej det är absolut inte korkat. Som sagt ville Hamrén ha med Guidetti till Januari-turnén. Jag vill återigen efterfråga en kommenterar till vilka spelare som är så mycket mer självklara att ta in än Guidetti.
Allvarligt talat hur kan du använda Guidettis speltid som ett argument för att han ska bli uttagen? Han har lirat EN match under cirka ett års tid, dagens match blev inställd så inför Argentinamatchen så kommer han antagligen att bara spela en match till med Citys reservlag.
Ändå fast Guidetti är en spelare som snabbt kommer tillbaks är han inte redo för landslaget efter två matcher i Citys reservlag. Så jo, det är absolut korkat.

Jag vet att våra anfallare ute i Europa inte har fått så mycket speltid. Men Ranégie har faktiskt hoppat in frekvent för Udinese och spelat in poäng för klubben. Rosenberg har också gjort en del inhopp.
Jag tycker det är viktigare att skicka ut en signal till Guidetti att han måste komma ifrån Citys reserver. Jag vet att Guidetti är Sveriges näst bästa anfallare när han är i form, men att bara låta honom spela efter ett år utan att ha varit given innan är för mig svårsmält. Så egentligen handlar det inte om ersättare för Guidetti, det handlar om att han inte borde spela helt enkelt.

Men det är verkligen typiskt ungdomar/nya supportrar att tro att bara för att Guidetti, Neymar etc.. får mycket plats i media så är dom likställda med dom bästa. Det står ju i tidningen om Guidetti träffat stolpen på träning, något som jag iofs gillar eftersom jag följt Guidetti sedan han var 14 år gammal. Men samtidigt måste man kunna skilja på nyheter och nyheter.
Citera
2013-01-25, 16:07
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlcooling
Allvarligt talat hur kan du använda Guidettis speltid som ett argument för att han ska bli uttagen? Han har lirat EN match under cirka ett års tid, dagens match blev inställd så inför Argentinamatchen så kommer han antagligen att bara spela en match till med Citys reservlag.
Ändå fast Guidetti är en spelare som snabbt kommer tillbaks är han inte redo för landslaget efter två matcher i Citys reservlag. Så jo, det är absolut korkat.

Jag vet att våra anfallare ute i Europa inte har fått så mycket speltid. Men Ranégie har faktiskt hoppat in frekvent för Udinese och spelat in poäng för klubben. Rosenberg har också gjort en del inhopp.
Jag tycker det är viktigare att skicka ut en signal till Guidetti att han måste komma ifrån Citys reserver. Jag vet att Guidetti är Sveriges näst bästa anfallare när han är i form, men att bara låta honom spela efter ett år utan att ha varit given innan är för mig svårsmält. Så egentligen handlar det inte om ersättare för Guidetti, det handlar om att han inte borde spela helt enkelt.

Men det är verkligen typiskt ungdomar/nya supportrar att tro att bara för att Guidetti, Neymar etc.. får mycket plats i media så är dom likställda med dom bästa. Det står ju i tidningen om Guidetti träffat stolpen på träning, något som jag iofs gillar eftersom jag följt Guidetti sedan han var 14 år gammal. Men samtidigt måste man kunna skilja på nyheter och nyheter.
Tveksamt om Guidetti är Sveriges näst bästa anfallare när han är i form. Men visst, han kan absolut bli det och jag hoppas även att han blir det. Guidetti och Toivonen får göra upp om inhoppar platsen för denna vår känns det som. Elmander står nämligen över dem.

Vidare verkar du inte förstå poängen. Jag använder inte Guidettis speltid som argument. Däremot att han är i den poisitonen att han lätt får speltid i detta reservlaget han nu befinner sig i. Vilket är en enorm fördel gentemot dem andra spelarna. Dessutom kommer även få speltid i det laget han lånas ut till. Och visst ska han klara av ett inhopp på 30 min/en halvlek så inga konstigheter med det heller egentligen. Det ska även tilläggas att det är 2 veckor kvar till denna Argentina match så detta innebär ju också per automatik att Guidetti hinner bli ännu mer tränad till denna match. Vad som ytterligare bör tilläggas är att Guidetti med största sannolikhet kommer att ha haft mer matchtid detta året än dessa 3 resterande spelare. Du nämner också Ranegié som gör en del inhopp men det är långt ifrån alla matcher han gör det.

Jag vet inte vad det är du inte förstår, men hellre att man tar med en spelare som man åtminstone vet kommer att ha bra speltid under våren än vice versa. Eller i alla fall att man åtminstone kan ta en diskussion om det. Och inte som du och 4522 som tror att ni är några övermän av att tycka den här åsikten är löjlig. Det är trots allt 2 platser som ska fyllas och det är inga spelare som är givna till dessa i överhuvudtaget.

Så du menar att en uttagning av Ibra, Elmander, Ranegié och Guidetti är åt helvete? Detta är ett högst seriöst alternativ till uttagning som tål att diskuteras då det inte finns något klart svar på denna fråga vilket du och din vapenbror 4522 verkar tro. Sen att du lallar runt om det bara är unga supportrar som tycker detta förhindrar inte faktumet att en uttagning av Guidetti faktiskt kan vara rimlig.
Senast redigerad av Mellbergan 2013-01-25 kl. 16:10. Anledning: fel
Citera
2013-01-25, 17:05
Medlem
Carlcoolings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Tveksamt om Guidetti är Sveriges näst bästa anfallare när han är i form. Men visst, han kan absolut bli det och jag hoppas även att han blir det. Guidetti och Toivonen får göra upp om inhoppar platsen för denna vår känns det som. Elmander står nämligen över dem.

Vidare verkar du inte förstå poängen. Jag använder inte Guidettis speltid som argument. Däremot att han är i den poisitonen att han lätt får speltid i detta reservlaget han nu befinner sig i. Vilket är en enorm fördel gentemot dem andra spelarna. Dessutom kommer även få speltid i det laget han lånas ut till. Och visst ska han klara av ett inhopp på 30 min/en halvlek så inga konstigheter med det heller egentligen. Det ska även tilläggas att det är 2 veckor kvar till denna Argentina match så detta innebär ju också per automatik att Guidetti hinner bli ännu mer tränad till denna match. Vad som ytterligare bör tilläggas är att Guidetti med största sannolikhet kommer att ha haft mer matchtid detta året än dessa 3 resterande spelare. Du nämner också Ranegié som gör en del inhopp men det är långt ifrån alla matcher han gör det.

Jag vet inte vad det är du inte förstår, men hellre att man tar med en spelare som man åtminstone vet kommer att ha bra speltid under våren än vice versa. Eller i alla fall att man åtminstone kan ta en diskussion om det. Och inte som du och 4522 som tror att ni är några övermän av att tycka den här åsikten är löjlig. Det är trots allt 2 platser som ska fyllas och det är inga spelare som är givna till dessa i överhuvudtaget.

Så du menar att en uttagning av Ibra, Elmander, Ranegié och Guidetti är åt helvete? Detta är ett högst seriöst alternativ till uttagning som tål att diskuteras då det inte finns något klart svar på denna fråga vilket du och din vapenbror 4522 verkar tro. Sen att du lallar runt om det bara är unga supportrar som tycker detta förhindrar inte faktumet att en uttagning av Guidetti faktiskt kan vara rimlig.
Lilla gubben, du använder visst Guidettis speltid som ett argument, "Guidetti har i alla fall speltid vilket Hamrén alltid värdesätter. Så nej det är absolut inte korkat.".
Jag tycker att åsikten är löjlig eftersom att den inte känns riktigt genomtänkt, precis som när du trodde att Zlatan kommer att förlänga sitt kontrakt i PSG i ett år. Du fantiserar iväg helt enkelt.

När det kommer till 4522 vet jag inte riktigt vad jag ska säga, ordet "vapenbroder" passar dock inte in på vår relation, första gången jag ser honom faktiskt, roligt att veta att det finns fler än jag som skakar på huvudet åt hur naiv du verkar vara dock!

Om Guidetti blir uttagen till matchen emot Argentina blir jag lite besviken på Hamrén. Jag kan helt enkelt inte ställa mig bakom det, jag både tror och hoppas att Guidetti inte blir uttagen.

Att du gör om vad jag skrivit gör mig däremot lite sur, jag skrev att det är typiskt unga och nyblivna fotbollssupportrar att tro att unga hypade talanger är världsbäst. Jag skrev inte att det bara är unga supportrar som går på medias naturliga fokusering på unga intressanta spelare.

Btw, gulligt att se att du fortfarande inte riktigt har koll på hur Ranégie stavar sitt namn, hehe.
Citera
2013-01-25, 20:14
Bannlyst
Carl, du har både rätt och fel.
Visst är han överhypad, precis som du sa om han (eller någon annan talang) träffar stolpen blir det krigsrubriker.

Kacaniklic "gjorde nästan mål" innan EM för Fulham och stod på första sidan :P
Grejjen är den att det finns ju för fanken ingen tillgänglig. Alla är ju skadade, och 4 anfallare ska in i truppen.

Sen är det inte frågan om att guidetti ska starta, eller ens 5 minuter eller alls.
Han ska vara med i truppen, det är bra han har inte varit i landslaget på jättelänge och hade varit bra att träna och träffa grabbarna.

10-20 minuters speltid borde han få och klara av.
Citera
2013-01-25, 21:14
Bannlyst
Jag håller med om att det är bättre att ta med Guidetti mot Argentina än sådana som Berg och Rosenberg som aldrig kommer fylla någon funktion för landslaget. Ta med Guidetti och låt han spela en kvart eller tio minuter mot Argentina så att vi hjälper han att komma till matchform snabbare och på så sätt kan ha en Guidetti i full form inför matchen mot Irland i mars.
Citera
2013-01-25, 22:17
Medlem
Tycker Mervan Celik borde få en plats i truppen då han har spelat till sig en startplats i Pescara på de senaste matcherna och gjort några mål trots få spelminuter.
Citera
2013-01-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Gerndt och Armenteros borde få chansen.
Gerndt..
Citera
2013-01-25, 23:14
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons1234
Gerndt..
Gerndt har ju gjort precis samma sak som Celik i Pescara så ditt " " kan du stoppa upp nånstans.
Citera
2013-01-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Gerndt har ju gjort precis samma sak som Celik i Pescara så ditt " " kan du stoppa upp nånstans.

Celik har gjort fler mål per minut i en betydligt bättre liga då han varit ytter, inte striker. Celik är dessutom yngre. En person som misshandlar kvinnor tycker jag dessutom är högst irrelevant i landslagssamanhang.
Citera
2013-01-27, 08:56
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfons1234
Celik har gjort fler mål per minut i en betydligt bättre liga då han varit ytter, inte striker. Celik är dessutom yngre. En person som misshandlar kvinnor tycker jag dessutom är högst irrelevant i landslagssamanhang.
Jaha, du är en sån som inte läst på utan mest dragit egna slutsatser efter att i media ha läst ordet "misshandel".
Citera
2013-01-28, 20:26
Medlem
Nu när det verkar som att Guidetti blir kvar i City och Balotelli lämnar för Milan, tror ni det bäddar för att Guidetti får en del speltid när han blir helt återställd? Jag tycker det verkar lovande, en del inhopp bör det åtminstone bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in