Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Tveksamt om Guidetti är Sveriges näst bästa anfallare när han är i form. Men visst, han kan absolut bli det och jag hoppas även att han blir det. Guidetti och Toivonen får göra upp om inhoppar platsen för denna vår känns det som. Elmander står nämligen över dem.
Vidare verkar du inte förstå poängen. Jag använder inte Guidettis speltid som argument. Däremot att han är i den poisitonen att han lätt får speltid i detta reservlaget han nu befinner sig i. Vilket är en enorm fördel gentemot dem andra spelarna. Dessutom kommer även få speltid i det laget han lånas ut till. Och visst ska han klara av ett inhopp på 30 min/en halvlek så inga konstigheter med det heller egentligen. Det ska även tilläggas att det är 2 veckor kvar till denna Argentina match så detta innebär ju också per automatik att Guidetti hinner bli ännu mer tränad till denna match. Vad som ytterligare bör tilläggas är att Guidetti med största sannolikhet kommer att ha haft mer matchtid detta året än dessa 3 resterande spelare. Du nämner också Ranegié som gör en del inhopp men det är långt ifrån alla matcher han gör det.
Jag vet inte vad det är du inte förstår, men hellre att man tar med en spelare som man åtminstone vet kommer att ha bra speltid under våren än vice versa. Eller i alla fall att man åtminstone kan ta en diskussion om det. Och inte som du och 4522 som tror att ni är några övermän av att tycka den här åsikten är löjlig. Det är trots allt 2 platser som ska fyllas och det är inga spelare som är givna till dessa i överhuvudtaget.
Så du menar att en uttagning av Ibra, Elmander, Ranegié och Guidetti är åt helvete? Detta är ett högst seriöst alternativ till uttagning som tål att diskuteras då det inte finns något klart svar på denna fråga vilket du och din vapenbror 4522 verkar tro. Sen att du lallar runt om det bara är unga supportrar som tycker detta förhindrar inte faktumet att en uttagning av Guidetti faktiskt kan vara rimlig.
Lilla gubben, du använder visst Guidettis speltid som ett argument, "Guidetti har i alla fall speltid vilket Hamrén alltid värdesätter. Så nej det är absolut inte korkat.".
Jag tycker att åsikten är löjlig eftersom att den inte känns riktigt genomtänkt, precis som när du trodde att Zlatan kommer att förlänga sitt kontrakt i PSG i ett år. Du fantiserar iväg helt enkelt.
När det kommer till
4522 vet jag inte riktigt vad jag ska säga, ordet "vapenbroder" passar dock inte in på vår relation, första gången jag ser honom faktiskt, roligt att veta att det finns fler än jag som skakar på huvudet åt hur naiv du verkar vara dock!
Om Guidetti blir uttagen till matchen emot Argentina blir jag lite besviken på Hamrén. Jag kan helt enkelt inte ställa mig bakom det, jag både tror och hoppas att Guidetti inte blir uttagen.
Att du gör om vad jag skrivit gör mig däremot lite sur, jag skrev att det är typiskt unga och nyblivna fotbollssupportrar att tro att unga hypade talanger är världsbäst. Jag skrev inte att det bara är unga supportrar som går på medias naturliga fokusering på unga intressanta spelare.
Btw, gulligt att se att du fortfarande inte riktigt har koll på hur Ranégie stavar sitt namn, hehe.