Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-12-17, 22:46
Medlem
Håller på med att fixa backup genom att ladda upp filer (word, excel samt powerpoint filer på nätet. Såg att Dropbox är så bra = 2 Gb helt gratis! Och man kan synka direkt! Det är helt perfekt! I och med att jag har en Macbook Pro ville jag se vad Cloud app gick för. Vilken värdelös app! 25 Mb gratis!

Frågeställning:
Är det så att Dropbox är 100 ggr bättre än Cloud eller iCloud eller vad det nu heter?! Hur kommer det sig!?
Citera
2011-12-17, 22:48
Medlem
cammos avatar
iCloud och dropbox går inte att jämföra då de fungerar helt olika.
Citera
2011-12-17, 22:49
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Jag har 5gb gratis av någon anledning.

Sedan är väl en stor del av tjusningen det att saker syncas automatiskt, exempelvis ett foto du tar med din iPhone finns automatiskt på din dator strax därefter.
Citera
2011-12-17, 22:50
Medlem
Läs på lite om dom olika produkterna så blir det lättare för dig att förstå.

Dropbox och CloudApp är lagringstjänster på internet, i molnet som man säger nuförtiden.

iCloud är en synktjänst (med backupmöjligheter för iPhone/iPad).
Citera
2011-12-17, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
Läs på lite om dom olika produkterna så blir det lättare för dig att förstå.

Dropbox och CloudApp är lagringstjänster på internet, i molnet som man säger nuförtiden.

iCloud är en synktjänst (med backupmöjligheter för iPhone/iPad).

Men Dropbox är bättre antar jag. Förstår inte hur de kan vara helt olika saker? När jag drar över mappar till iCloud så är mappen för stor står det. Detta händer aldrig med dropbox...
Citera
2011-12-17, 22:56
Medlem
Madiskens avatar
Dropbox alla dagar i veckan! Vill man ha mer utrymme än 2gb så är det bara att göra en egen (inte så svårt)
Citera
2011-12-17, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
När jag drar över mappar till iCloud så är mappen för stor står det. Detta händer aldrig med dropbox...

iCloud eller CloudApp? Börja med att lära dig skillnaderna på tjänsterna, läs på deras hemsidor.
Citera
2011-12-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Dropbox alla dagar i veckan! Vill man ha mer utrymme än 2gb så är det bara att göra en egen (inte så svårt)

Göra en egen? Hur gör man en egen dropbox? Berätta?!!!!
Citera
2011-12-17, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silikat
iCloud eller CloudApp? Börja med att lära dig skillnaderna på tjänsterna, läs på deras hemsidor.

Vad är skillnaden på iCloud och Cloud App? Jag tror att jag har CloudApp... Den som är gratis alltså...
Citera
2011-12-17, 23:04
Medlem
Citat:
Vad är skillnaden på iCloud och Cloud App? Jag tror att jag har CloudApp... Den som är gratis alltså...

Båda är gratis.

http://www.getcloudapp.com/
http://www.icloud.com/

Återkom med dina frågor när du tagit reda på vad du vill åstadkomma.
Citera
2011-12-17, 23:05
Medlem
Citat:

Båda är gratis, herregud. Ta och lär dig skillnaderna mellan program innan du skriver att något är värdelöst. Nej, vill inte ens förklara vad skillnaden är!

iCloud ger dig: 5GB gratis.
Citera
2011-12-17, 23:10
Medlem
Madiskens avatar
Citat:
Göra en egen? Hur gör man en egen dropbox? Berätta?!!!!

Börja med att ladda ned cyberduck eller liknande. Amazon S3 (vilket är samma som dropbox använder) är en sak du kan använda i cyberduck till exempel. Du måste dock ha en server som kan hosta filerna, men har du många datorer hemma eller till och med en serverdator så är det inget problem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in