Ja, feministerna har rätt, alla mänskliga samhällen, i alla tider, har varit patriarkala till sin struktur. Det är lika bra att vi fastslår det med detsamma.
Västvärlden befinner sig dock i ett läge där denna struktur håller på att luckras upp. Feministerna vinner segrar närapå dagligen. Könsmaktsordningen kan snart, i västvärlden, vara ett minne blott.
Frågan är -
Är detta någonting positivt?
Låt oss först konstatera det som jag i
denna tråd tidigare redovisat, nämligen att vita kvinnor - och nordiska och skandinaviska kvinnor i synnerhet - både historiskt och i dagsläget, behandlats väldigt väl och jämställt
I JÄMFÖRELSE med andra kvinnor. Ni behöver inte ens gilla detta, men det är helt enkelt fakta.
Låt oss därför ta den västerländska civilisationen och därtill nationen Sverige som exempel på vad som händer med samhällen där kvinnor får mer och mer samhällsinflytande.
Först vill jag dock bara säga att jag uppfostrats att respektera kvinnor, och påpeka att jag alltid behandlat dom/er med respekt. Jag har i teorin inget emot kvinnor med makt, kvinnliga beslutsfattare, kvinnliga chefer, att min flickvän eller hustru skulle tjäna mer än mig o.s.v.. Men det är
i teorin det, ibland måste man bistert konstatera hur verkligheten ser ut;
Kvinnor kan inte hantera ansvar.
Jag undrar ibland om kvinnor överhuvudtaget förstår konceptet "ansvar" (när det sträcker sig utöver familjen och barnen vill säga), om de/ni överhuvudtaget begriper att med frihet så följer också ansvar? Patriarkatet kanske har upplevts som orättvist av kvinnor genom historiens gång, men männen som åtnjutit detta "privilegium" har i regel alltid varit införstådda med sina förpliktelser, gentemot sitt land, sitt folk, sin familj o.s.v.. Männen har haft makt, men de har varit medvetna om sitt ansvar.
När västerländska och därtill svenska kvinnor erbjudits inflytande i denna traditionellt manliga sfär så har följande saker, som av en ren "slump", förverkligats:
. Antalet aborter(/barnamord) har skjutit i höjden. Ca 19 010 aborter(/barnamord) utfördes bara första halvan av år 2011, och jag misstänker att det stora flertalet av dessa graviditeter
inte var till följd av våldtäkt eller okunskap om vad sexuellt umgänge kan leda till.
. Antalet skilsmässor(/familjesplittringar) har skjutit i höjden. Ca 80% av skilsmässorna genomförs med initiativ av kvinnan, och jag misstänker att det stora flertalet av dessa skilsmässor(/familjesplittringar)
inte var till följd av en skitstövel till hustrumisshandlande man.
. Antalet ensamstående mammor har skjutit i höjden. Och alltfler barn växer upp utan en fadersgestalt och manlig förebild, och som av en ren "slump" så har också...
. ...antalet blandäktenskap med icke-svenskar i allmänhet och icke-vita i synnerhet skjutit i höjden, i samband med detta.
. "Invandringen"/koloniseringen/invasionen av andra folkgrupper har också, som av en ren "slump", inletts och intensifierats i takt med att kvinnor får mera makt och inflytande i samhället.
Är man för ett dekadent samhälle präglat av våld, kriminalitet, rotlöshet och "spänning" kanske man tycker att ovanstående samhällsförändringar är någonting positivt. Frågan är varför ansvarsfulla människor skulle välkomna det ovanstående dock?
Jag är
för patriarkatets vidmakthållande då ni kvinnor, med all önskvärd tydlighet, manifesterat att en stor del av er inte kan hantera den makt och den frihet som givits er på ett ansvarsfullt sätt. Vad vill ni att vi män ska göra egentligen? Ni fick eran chans, men har förvaltat erat samhällsinflytande genom att mörda foster, knulla runt med negrer och araber och i största allmänhet ägnat er åt samhällsundergrävande verksamheter, vars slutgiltiga konsekvens kommer innebära den västerländska civilisationens underminerande och undergång.
Jag tycker synd om de kvinnor som faktiskt
kan förvalta sitt samhällsinflytande, som faktiskt
förstår innebörden av ansvar gentemot folket och nationen (och nej, det är inte ansvarsfullt att understödja en "invandring"/kolonisering/invasion av icke-svenskar och icke-vita som kommer att leda till att ens egna folkgrupp kommer att bli en maktlös minoritet i dess egna hemland), men som det ser ut i dagsläget kan jag inte stödja ett 100% jämställt samhälle. Om ni kvinnor vill ha jämställdhet måste ni först bevisa att ni kan klara av att förvalta det på ett ansvarsfullt sätt. Annars måste patriarkatet vidmakthållas!!!