2011-12-21, 10:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tycker det är ganska lustigt hur man kan inse att kvinnor inte klarar av att ta ansvar, samtidigt som man skyller dagens feminism på kvinnor. Vilka har tillåtit feminismen att förstöra landet egentligen?

Visst. Det gör ont, men svaret är entydigt.... ynkliga MÄN!
Mesar som gör vad som helst för en liten puss på kinden.
Rätt eller fel spelar ingen roll för de här idioterna.

Visst är kvinnor helmysiga, men man pussar en kvinna när hon förtjänar det. Inte annars.
Skall det vara så djävla svårt?
Du låter verkligen som mannen alla kvinnor drömmer om ..

Dessutom så uttrycker du ju att det är exakt så kvinnor gör - pussar män när de förtjänar det, och att männen därför lägger sig vinn om att förtjäna det.... Tänkte du på det?

Du resonerar således enligt din egen retorik som en kvinna...
Citera
2011-12-21, 15:07
Medlem
Witherspoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Tystnaden i denna tråd tyder på att jag har rätt. De flesta kvinnor som läser startinlägget förstår inte, bokstavligt talat, vad ansvar innebär. Jag blir alltmer övertygad om att så är fallet.

FlamingBacon spelar fortfarande västerländsk gentleman utan någon som helst positiv respons. Jag ställer återigen frågan; vad förväntar ni er att vi svenska män ska göra åt situationen egentligen? Ni promenerar omkring i era sorglösa, ansvarsfulla liv och leker barbie, ni har sex med araber och svarta och föder deras barn som ni sedan inte kan ta hand om utan hjälp från staten. Ni förstör erat land, helt enkelt. Hur känns det?

EDIT: Hittade en video där en amerikansk kvinna uppmanar vita, amerikanska män att skaffa lite stake och frånta kvinnorna deras makt, eftersom kvinnorna förstör den amerikanska nationen:

http://www.youtube.com/watch?v=Q40D0...eature=related

Nu får du ta och lugna ner dig lite! Du är extremt trångsynt! Såhär ser det naturligtvis inte ut för majoriteten kvinnor. Vi bor i ett högst fungerande land jämfört med många andra länder (där kvinnor ses som boskap). Vad männsikor gör med sin frihet är deras ensak sålänge de inte utför brottsliga handlingar. Det måste vara jobbigt för dig att stå och titta på när vuxna männsikor får leva sina liv som de önskar utan att du får tillrättavisa dem med din enorma kunskap och kompetens!

Det är lätt att klaga men inte lika lätt att komma med lösningar på problem. Ska vi kanske förbjuda skilsmässa, abort och ta kvinnors rösträtt ifrån dem? Vi kanske rentav skulle omyndigförklara kvinnor eller ännu bättre lobotomera dem! Japp det måste vara den allra bästa lösningen till problemet
Citera
2011-12-21, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du låter verkligen som mannen alla kvinnor drömmer om ..

Dessutom så uttrycker du ju att det är exakt så kvinnor gör - pussar män när de förtjänar det, och att männen därför lägger sig vinn om att förtjäna det.... Tänkte du på det?

Du resonerar således enligt din egen retorik som en kvinna...

Mitt inlägg var inte riktat till små flickor, men...

Tro inte att jag blir besviken av en puss som jag förtjänar. Du får gärna dela ut den
Delar du ut en puss för egen vinnings skull, kan jag ta den också, men förvänta dig inget...

Ok? Förstår du?
Citera
2011-12-26, 06:48
Medlem
BekymradMedborgares avatar
Citat:
Ja, feministerna har rätt, alla mänskliga samhällen, i alla tider, har varit patriarkala till sin struktur. Det är lika bra att vi fastslår det med detsamma.

Västvärlden befinner sig dock i ett läge där denna struktur håller på att luckras upp. Feministerna vinner segrar närapå dagligen. Könsmaktsordningen kan snart, i västvärlden, vara ett minne blott.

Frågan är - Är detta någonting positivt?

Låt oss först konstatera det som jag i denna tråd tidigare redovisat, nämligen att vita kvinnor - och nordiska och skandinaviska kvinnor i synnerhet - både historiskt och i dagsläget, behandlats väldigt väl och jämställt I JÄMFÖRELSE med andra kvinnor. Ni behöver inte ens gilla detta, men det är helt enkelt fakta.

Låt oss därför ta den västerländska civilisationen och därtill nationen Sverige som exempel på vad som händer med samhällen där kvinnor får mer och mer samhällsinflytande.

Först vill jag dock bara säga att jag uppfostrats att respektera kvinnor, och påpeka att jag alltid behandlat dom/er med respekt. Jag har i teorin inget emot kvinnor med makt, kvinnliga beslutsfattare, kvinnliga chefer, att min flickvän eller hustru skulle tjäna mer än mig o.s.v.. Men det är i teorin det, ibland måste man bistert konstatera hur verkligheten ser ut; Kvinnor kan inte hantera ansvar.
Jag undrar ibland om kvinnor överhuvudtaget förstår konceptet "ansvar" (när det sträcker sig utöver familjen och barnen vill säga), om de/ni överhuvudtaget begriper att med frihet så följer också ansvar? Patriarkatet kanske har upplevts som orättvist av kvinnor genom historiens gång, men männen som åtnjutit detta "privilegium" har i regel alltid varit införstådda med sina förpliktelser, gentemot sitt land, sitt folk, sin familj o.s.v.. Männen har haft makt, men de har varit medvetna om sitt ansvar.
När västerländska och därtill svenska kvinnor erbjudits inflytande i denna traditionellt manliga sfär så har följande saker, som av en ren "slump", förverkligats:

. Antalet aborter(/barnamord) har skjutit i höjden. Ca 19 010 aborter(/barnamord) utfördes bara första halvan av år 2011, och jag misstänker att det stora flertalet av dessa graviditeter inte var till följd av våldtäkt eller okunskap om vad sexuellt umgänge kan leda till.
. Antalet skilsmässor(/familjesplittringar) har skjutit i höjden. Ca 80% av skilsmässorna genomförs med initiativ av kvinnan, och jag misstänker att det stora flertalet av dessa skilsmässor(/familjesplittringar) inte var till följd av en skitstövel till hustrumisshandlande man.
. Antalet ensamstående mammor har skjutit i höjden. Och alltfler barn växer upp utan en fadersgestalt och manlig förebild, och som av en ren "slump" så har också...
. ...antalet blandäktenskap med icke-svenskar i allmänhet och icke-vita i synnerhet skjutit i höjden, i samband med detta.
. "Invandringen"/koloniseringen/invasionen av andra folkgrupper har också, som av en ren "slump", inletts och intensifierats i takt med att kvinnor får mera makt och inflytande i samhället.

Är man för ett dekadent samhälle präglat av våld, kriminalitet, rotlöshet och "spänning" kanske man tycker att ovanstående samhällsförändringar är någonting positivt. Frågan är varför ansvarsfulla människor skulle välkomna det ovanstående dock?

Jag är för patriarkatets vidmakthållande då ni kvinnor, med all önskvärd tydlighet, manifesterat att en stor del av er inte kan hantera den makt och den frihet som givits er på ett ansvarsfullt sätt. Vad vill ni att vi män ska göra egentligen? Ni fick eran chans, men har förvaltat erat samhällsinflytande genom att mörda foster, knulla runt med negrer och araber och i största allmänhet ägnat er åt samhällsundergrävande verksamheter, vars slutgiltiga konsekvens kommer innebära den västerländska civilisationens underminerande och undergång.
Jag tycker synd om de kvinnor som faktiskt kan förvalta sitt samhällsinflytande, som faktiskt förstår innebörden av ansvar gentemot folket och nationen (och nej, det är inte ansvarsfullt att understödja en "invandring"/kolonisering/invasion av icke-svenskar och icke-vita som kommer att leda till att ens egna folkgrupp kommer att bli en maktlös minoritet i dess egna hemland), men som det ser ut i dagsläget kan jag inte stödja ett 100% jämställt samhälle. Om ni kvinnor vill ha jämställdhet måste ni först bevisa att ni kan klara av att förvalta det på ett ansvarsfullt sätt. Annars måste patriarkatet vidmakthållas!!!

De som förlorar på etablissemangets monotona ihärdiga försök att skaffa jobb åt invandrare och kvinnor, är främst de unga svenska männen. Om utvecklingen fortsätter på den väg sverige har slagit in på så kommer dessa människor inte att få en syl i vädret om 10 år...20 år....30 år osv. Det är ju jättebra för invandrare och kvinnor män det måste finnas en motvikt till denna utvecklingen.
Citera
2011-12-29, 07:16
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
ni kvinnor...Ni fick eran chans, men har förvaltat erat samhällsinflytande genom att mörda foster, knulla runt med negrer och araber och i största allmänhet ägnat er åt samhällsundergrävande verksamheter, vars slutgiltiga konsekvens kommer innebära den västerländska civilisationens underminerande och undergång.

Utmärkt initiativ, Lantbruk. Kvinnorna har fått leka av sig i maktsfären tillräckligt länge nu (sedan 1960 typ), och den skadeverkan som deras intriger och maktkamper inneburit ute i arbetslivet måste bestraffas en vacker dag.
Minst lika skadliga är de testosteronsvaga männen som agerar betjänter åt dessa maktkärringar, och förslagsvis utser vi dessa feministiska män till lämpliga syndabockar i den initiala fasen av återställandet av ordningen.

Vi låter feministerna smaka på deras egna mobbarbeteende helt sonika, och vi bör stå lika känslokalla som feministerna själva när liv och karriärer förstörs. Allt vanligare att feminister tafsar på försvarslösa småpojkars penisar, och där har vi en bra början att utgå ifrån; så att vi effektivt rensar upp bland dessa tantsnuskare ute i samhället.
Citera
2011-12-29, 09:09
Medlem
"Kvinnan bör i stillhet låta sig undervisas och därvid helt underordna sig." (1 Tim. 2:11) "Däremot kan jag icke tillstädja en kvinna att själv uppträda såsom lärare, ej heller att råda över sin man; fastmer må hon leva i stillhet." (1 Tim. 2:12) "Adam blev ju först skapad och sedan Eva." (1 Tim. 2:13)
Citera
2011-12-29, 19:22
Medlem
SMBHs avatar
Du tappar liksom all "cred" när du likställer abort vid barnamord. Jag vet att du gör det för att provocera och att liksom väcka känslor hos folk, men jag stänger bara av.

Orka med propaganda.
Citera
2011-12-30, 01:52
Medlem
Blott en fråga angående abort: Det är väl oftast någon man inblandad i tillverkandet av ett barn också?

Men kanske borde vi förutsätta att flera tusen män i detta land inte vet hur små barn kommer till...
Citera
2011-12-30, 02:23
Medlem
KPisce89s avatar
Intressant tråd. Även fall jag inte tycker om argument där man beskyller motsatta parten för vissa eller alla saker (feminism använder sig av den här metoden och gör att jag inte är feminist). Tror inte att allt är svart på vitt som många ofta pekar på.

Dock är vissa grejer intressanta angående den här delen.

''Translated, this means that children from a fatherless home are:

5 times more likely to commit suicide
32 times more likely to run away
20 times more likely to have behavioral disorders
14 times more likely to commit rape
9 times more likely to drop out of school
10 times more likely to abuse chemical substances
9 times more likely to end up in a state operated institution
20 times more likely to end up in prison''

http://deltabravo.net/custody/stats.php

Sen kan man ju tolka detta lite hur som och vad det beror på, men fortfarande intressant.
Citera
2012-02-12, 09:03
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
. Antalet aborter(/barnamord) har skjutit i höjden. Ca 19 010 aborter(/barnamord) utfördes bara första halvan av 2011, och jag misstänker att det stora flertalet av dessa graviditeter inte var till följd av våldtäkt eller okunskap vad sexuellt umgänge kan leda till.

Tråkigt att män inte kan ta något ansvar, utan bara ligger runt utan att tänka på konsekvenserna och ber på sina bara knän om att kvinnorna ska göra abort sen. Skulle se väldigt annorlunda ut om män kunde se till att ta på sig kondom. Men det ansvaret klarar inte männen uppenbarligen. Sen ska ALLT skyllas på kvinnan. Som det har gjorts i alla tider. Jösses, vad trångsynt.
Och lille gubben, barnamord har inte "skjutit i höjden". Läs på, läs rätt.

Citat:
. Antalet ensamstående mammor har skjutit i höjden. Och alltfler barn växer upp utan en fadersgestalt och manlig förebild, och som av en ren "slump" så har också...

Jaha och det beror på kvinnorna?! Vad är det som säger att det inte enbart beror på att männen inte orkar/klarar av att ta något ansvar för sin familj? Jag har vet MÅNGA familjer där pappan bara stuckit, utan att ta något som helst ansvar, varken ekonomiskt eller känslomässigt för sitt barn. Vet inget fall där mamman gjort likadant. Så vem är det som inte klarar av ansvaret kan man fråga sig.

Oerhört dumt och verklighetsfrånvarande inlägg från dig. Du verkar ha stora problem med att vi i väst inte längre vill lägga allt ansvar och all skuld på kvinnorna. Är det för att du själv är man och inte klarar av ansar? Skönt att ha din lilla syndabock kvinnan, som du kan lägga över allt ansvar som du själv inte klarar av på? Det är tydligt det.
Citera
2012-02-12, 09:20
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KPisce89
Intressant tråd. Även fall jag inte tycker om argument där man beskyller motsatta parten för vissa eller alla saker (feminism använder sig av den här metoden och gör att jag inte är feminist). Tror inte att allt är svart på vitt som många ofta pekar på.

Det är just den metoden "lantbruk" använder sig av. Lägger all skuld på kvinnan.

Dock är vissa grejer intressanta angående den här delen.

''Translated, this means that children from a fatherless home are:

5 times more likely to commit suicide
32 times more likely to run away
20 times more likely to have behavioral disorders
14 times more likely to commit rape
9 times more likely to drop out of school
10 times more likely to abuse chemical substances
9 times more likely to end up in a state operated institution
20 times more likely to end up in prison''

http://deltabravo.net/custody/stats.php

Sen kan man ju tolka detta lite hur som och vad det beror på, men fortfarande intressant.

Vågar nog påstå att de ungdomar som blir sådana i många fall hade blivit ännu värre om de hade bott med sin biologiska pappa, eftersom han i dessa fall inte verkar bry sig om sitt barn ändå. Inte så utvecklande att ha kontakt med en svikare som ger barnet en ännu sämre syn på vuxenvärlden. Och vågar nog påstå att i de familjer där ungdomarna blir sådana, så är det ofta så att varken mamman eller pappan skulle skaffat barn till att börja med, för de hade förmodligen inte den ekonomi, levnadsstandard och erfarenhet som krävs för att bli en bra förälder. Så om barnet hade bott med både mamma och pappa, bara mamma, eller bara pappa är nog lite skit samma i de här fallen. Har arbetat en del på ungdomshem för övrigt och många av pojkarna där har av det ena eller andra tragiska skälet inte haft någon mamma, utan bott med pappa eller farmor och inte gick det så bra för dem heller..
Tror inte det viktiga är vilket kön den föräldern har som man bor med, det viktiga är att den man bor med har rätt förutsättningar för att uppfostra ett barn med allt vad det innebär. I många splittrade familjer så saknas detta från början från båda håll, så då är barnets förutsättningar att få en bra utveckling sämre, det säger ju sig själv. De här ungdomarna kommer ofta från det "lägre socialskiktet" där det om man ska generalisera blir barn lite mer ofta "hipp som happ" än bland det "högre skiktet" där man ofta gifter sig först och ser över sina förutsättningar för att klara av ett barn. Det är nog som sagt inte en fråga om vad den som slutligen sitter kvar själv med barnet har mellan benen, utan snarare vad den personen har för förutsättningar.
Citera
2012-02-12, 21:55
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Jag har vet MÅNGA familjer där pappan bara stuckit, utan att ta något som helst ansvar, varken ekonomiskt eller känslomässigt för sitt barn.

Det kryllar av arabiska och afrikanska män i Sverige som beter sig som du beskriver, men det är ointressant för oss svenska män som varit översnälla sedan 60-talet mot våra dominanta kärringar.
Alla har vi sett hur den jämlike Pär Ström blir hackkyckling och syndabock, för att kvinntimren uppfattar hans åsikter som svaga. (kvinnor föraktar alltid svaghet)
Vi har ca 50 års empiri i ryggen nu, och nu vet vi att kärringarna föraktar snälla & jämlika män som underordnar sig fruntimrena.

Låt oss därför gå kvinnorna till mötes, och göra dom nöjda genom att dominera dom i fortsättningen. Alternativt ignorera dom, vilket fortfarande är lagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in