• 1
  • 2
2005-01-12, 14:09
Medlem
Är jag hemma blir det te/oboy med macka.
Är jag i lägenheten blir det oftast ingen alls Dock ska vi baka bröd idag vilket kan få fart på frukostkonsumtionen
Citera
2005-04-09, 00:04
Medlem
Sasquatchs avatar
som snabb frukost/på vardagar ätar jag oftast havrefras eller havrefibrer med (mini)mjölk och dricker vatten till
på helger tar jag oftast en god smoothie och en kopp te efteråt
om jag ngn gång skulle råka vara hungrig ätar jag en grov macka, utan smör, med salladsblad, gurka och gul/orange paprika.
konstiga kombinationer? my friends tell me so...
Citera
2005-04-09, 11:07
Medlem
tokens avatar
Idag blir det gröt, sedan en spya, mera gröt och förhoppningsvis inte så många spyor till.

Bakislördag here I come.
Citera
2005-04-16, 17:42
Medlem
ugglans avatar
Eftersom jag aldrig är hungrig när jag går upp, gör jag ett gäng baguetter i veckan som jag slår in i plastfolie och lägger i kylen. Så tar jag med en och käkar på tunnelbanan eller var man nu är när hungern slår till. Brukar variera med innehålet, kyckling / rostbiff / kalkon / skinka utöver den obligatoriska salladen, osten och paprikan.
Citera
2005-04-16, 17:49
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag är sketadålig på att äta frukost.
Jag slänger bara i mig lite apelsinjuice på morgonen och kör sen till jobbet där jag äter en macka och tar en kaffe eller nåt annat till vid halv tio tiden.

På lediga dagar blir det bara juicen, men sen kryddar jag till rejält både på lunch och middag...

Det konstigaste jag sett nån käka till frukost var i England (vars frukost f.ö. är utmärkt, för på resor äter jag konstigt nog en rejäl frukost, oftast för att den ingår i priset för hotellövernattningen, snål som man är, och har jag betalat så har jag betalat), där man åt stekta champinjoner och stekta tomater till frukost samt varmkorv i olika former. Jag har även varit på svenska hotellbufféfrukostar där man serverat sill till frukost. Jag har inget emot att käka sill och varmkorv, men till frukost: Nej tack!
Citera
2005-04-16, 17:55
Medlem
von Schmerzs avatar
Efter att ha ledsnat på havregrynsgröt har jag börjat med något jag hallar havreshake.

två dl fiberberikade havregryn
tre dl mjölk
en banan
en tesked kakao
en matsked krossade linfrön

Mixa med stavmixer och låt stå fem minuter för att grynen ska få svälla. Drick.

Mättar ordentligt större delen av förmiddagen, och jag inbillar mig att det är hyffsat nyttigt också.

Ibland varierar jag mig och byter ut bananen och kakaon mot ett äpple och lite kanel.
Citera
2005-04-16, 18:08
Medlem
Min frukost består alltid av kaffe eller någon sort av juice, jag äter så gott som aldrig frukost.
Citera
2005-04-16, 18:14
Medlem
_herman_s avatar
Min frukost består på vardagar av Lingongrova med kaviar på, till det så dricks det Proviva jordgubb. Det är en enkel, mättande och god frukost, men framförallt snabb!
Citera
2005-04-16, 19:18
Medlem
bigMajks avatar
Havregrynsgröt tillagad i micron och nån sked sylt för smakens skull.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in