2013-09-13, 21:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Intressant dokumentär, men jag är besviken på att man inte lyckats få till en intervju med videohandlarn/producenten Charles Aperia. Han borde haft bäst koll på var intäkterna från "The Ninja Mission" blev av - men jag misstänker att han inte är så pigg på att snacka om detta...

Känns som att det är mycket vatten som har runnit under broarna med Ninja Mission och den perioden i alla inblandades liv om man säger så, känns ganska naturligt då att dom väljer att vika undan ämnet då.
Citera
2013-09-13, 21:21
Medlem
Tror ni Mats skulle klara av att styra lite större filmer som produceras i Hollywood?
Citera
2013-09-13, 21:23
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Tror ni Mats skulle klara av att styra lite större filmer som produceras i Hollywood?
Absolut inte. Mats Helge Olsson är som en svensk Ed Wood - stor entusiasm men minimalt kunnande.
Citera
2013-09-13, 21:27
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Måste förresten ge tecknaren som gjorde filmaffischen för "The Ninja Mission" en stor eloge! Man förstår att filmen gick som tåget på framförallt video med ett så snyggt omslag - helt i klass med Drew Struzans "Jakten på den försvunna skatten" och andra högbudgetrullar i action/äventyrsgenren.

http://funkhundd.files.wordpress.com/2010/08/12528180031.jpg
Senast redigerad av T.H.F.C. 2013-09-13 kl. 21:31.
Citera
2013-09-13, 21:44
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Måste förresten ge tecknaren som gjorde filmaffischen för "The Ninja Mission" en stor eloge! Man förstår att filmen gick som tåget på framförallt video med ett så snyggt omslag - helt i klass med Drew Struzans "Jakten på den försvunna skatten" och andra högbudgetrullar i action/äventyrsgenren.

http://funkhundd.files.wordpress.com/2010/08/12528180031.jpg
Jag tänkte också på det, helt fantastiskt omslag.

Edit: Fick tag på The Hired Gun där Mats Helge regisserar tillsammans med Arne Mattsson och Heinz Hopf i rollistan! Finns det någon som sett den?
Senast redigerad av JoeL431 2013-09-13 kl. 21:50.
Citera
2013-09-13, 21:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Jag tänkte också på det, helt fantastiskt omslag.

Edit: Fick tag på The Hired Gun där Mats Helge regisserar tillsammans med Arne Mattsson och Heinz Hopf i rollistan! Finns det någon som sett den?

Finns den på CG?
Citera
2013-09-13, 22:06
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns den på CG?
Yes sir!
Citera
2013-09-13, 22:16
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Yes sir!

Tack, drar hem den nu!
Citera
2013-09-13, 22:20
Medlem
mishimas avatar
Jag hade önskat lite att de hade försökte följa upp vad han har gjort de senaste 20 åren. Jag vet att det finns människor som har haft kontakt med honom under dessa år som vet vad han har pysslat med. Han har bland annat jobbat med specialeffekter i Vancouver och ska ha varit hyfsat framgångsrik på området. Jag tror dock att hans tid är förbi. Hans kunskaper är inte lika eftertraktade idag. Han är ingen datasnubbe som har koll på CGI utan är mer inne på att dona med dockor, sprängmedel och sprutande blod.

Jag hade också gärna hört historierna om när han jobbade med Renny Harlin i filmen Born America. Han ska ha varit ansvarig för sprängningar. De ska gjort en sprängning på någon ö nära gränsen till Sovjet som ska ha fått militären i Sovjet att reagera.

Synd att hans ekonomiska sinne inte var det bästa. Tänk om han hade skrivit ett ordentligt distributionsavtal för Ninja Mission. Tråkigt att han var så slarvig. Han hade behövt någon vid hans sida.

Jag ska se om filmen på SVT Play så man slipper den löjliga censureringen. De hade varit bättre om de visat filmen någon timme senare på kvällen.
Senast redigerad av mishima 2013-09-13 kl. 22:25.
Citera
2013-09-13, 22:27
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag hade också gärna hört historierna om när han jobbade med Renny Harlin i filmen Born America. Han ska ha varit ansvarig för sprängningar. De ska gjort en sprängning på någon ö nära gränsen till Sovjet som ska ha fått militären i Sovjet att reagera.

Oj, intressant och spännande! Jag gillar verkligen Renny Harlin och filmen Born American så rent spontant hade jag gärna velat se och veta mera utav produktionen bakom arbetet med filmen och hur det gick till. Minns att då jag var i Helsingfors över dagen 2011 så satt jag på samma trappa som Mike Norris och hans polare i filmen. Nåväl, Born American gör dock alla se!
Citera
2013-09-13, 22:31
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Oj, intressant och spännande! Jag gillar verkligen Renny Harlin och filmen Born American så rent spontant hade jag gärna velat se och veta mera utav produktionen bakom arbetet med filmen och hur det gick till. Minns att då jag var i Helsingfors över dagen 2011 så satt jag på samma trappa som Mike Norris och hans polare i filmen. Nåväl, Born American gör dock alla se!

Han nämns faktiskt på IMDb, men okrediterad.
http://www.imdb.com/title/tt0091313/fullcredits?ref_=tt_cl_sm#cast

Jag vet att jag har sett filmen, men det är så många år sedan nu.

Han ska också hävda att utan han hade inte Bergman gjort Fanny och Alexander. Bergman kunde inte tolerera att han inte hade gjort den dyraste svenska filmen genom tiderna utan var tvungen att skapa något som var dyrare än Sverige åt svenskarna.

Anders S Nilsson finns ju här på forumet. Det vore kul om han hade något att bidra med.
Senast redigerad av mishima 2013-09-13 kl. 22:38.
Citera
2013-09-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag hade önskat lite att de hade försökte följa upp vad han har gjort de senaste 20 åren. Jag vet att det finns människor som har haft kontakt med honom under dessa år som vet vad han har pysslat med. Han har bland annat jobbat med specialeffekter i Vancouver och ska ha varit hyfsat framgångsrik på området. Jag tror dock att hans tid är förbi. Hans kunskaper är inte lika eftertraktade idag. Han är ingen datasnubbe som har koll på CGI utan är mer inne på att dona med dockor, sprängmedel och sprutande blod.

Det handlar nog om respekt, att de inte vill jaga honom och låta honom få avgöra om han vill komma tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in