2012-05-16, 12:18
  #3061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Samma raspiga skiva som mal på med sin tomma förintelsepropaganda om och om igen. När du ställs inför faktum presenterar du svar på andra frågor och hoppas att ingen ska märka att du är helt borta. Sen kommer lögnerna genom att försöka vrida på fakta så det passar som en trasig legobit i ett mekano. Du måste vid det här laget ha postat alla judiska holocaust-länkar som står att finna men fortfarande kan du inte svar på enkla frågor. Vad beror det på?

Varför uppfanns insektsmedlet Zyklon B när det enligt dig har precis samma egenskaper som HCN? Varför används inte Zyklon B i amerikanska gaskammare?

Nu ställer jag frågorna retoriskt då svar som vanligt uteblir.


Du inser det inte, men dina retoriska frågor är totalt irrelevanta, då svaren oavsett vad de än är inte kan ändra faktumet att Zyklon B är fullt möjligt att använda för att döda människor i gaskammare, även i svårare ambienta förhållanden. Detta har jag redan bevisat med de citat och länkar till obestridliga fakta som jag radat upp sista veckan.

Att du vrider dig i våndor och försöker flytta fokus och vägrar svara på de frågor jag ställer till dig gör bara detta än mer komiskt, för det är så tydligt att du är inmålad i ett hörn och står utan hållbara argument för dina påståenden.

Zyklon B är inte ett ämne i sig, utan ett produktnamn.

I Zyklon B är det HCN som är det verksamma ämnet, och då HCN är HCN vare sig det är absorberat i en form av granulat som i Zyklon B eller i något annat t ex kartong i andra produkter, så är det ändå HCN och dess grundläggande egenskaper och påverkan på levande organismer vi har att göra med. Du kan ju läsa Degesch egen produktspecifikation för Zyklon B (den har visats tidigare i dessa trådar) så är det solklart att dina försök till att slingra dig är meningslösa.
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-05-16 kl. 12:24.
Citera
2012-05-16, 12:35
  #3062
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Zyklon B är inte ett ämne i sig, utan ett produktnamn.

Jag har inte sagt att Zyklon B är ett ämne. Varför sitter du och hittar på saker hela tiden?
Citera
2012-05-16, 12:50
  #3063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag har inte sagt att Zyklon B är ett ämne. Varför sitter du och hittar på saker hela tiden?


Jag bara förklarade en sak som du antagligen inte begriper.

Har du några seriösa svar på de frågor jag ställt till dig den senaste veckan? Eller ska du fortsätta att få sand i öronen...?
Citera
2012-05-16, 16:23
  #3064
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Samma raspiga skiva som mal på med sin tomma förintelsepropaganda om och om igen. När du ställs inför faktum presenterar du svar på andra frågor och hoppas att ingen ska märka att du är helt borta. Sen kommer lögnerna genom att försöka vrida på fakta så det passar som en trasig legobit i ett mekano. Du måste vid det här laget ha postat alla judiska holocaust-länkar som står att finna men fortfarande kan du inte svar på enkla frågor. Vad beror det på?

Varför uppfanns insektsmedlet Zyklon B när det enligt dig har precis samma egenskaper som HCN? Varför används inte Zyklon B i amerikanska gaskammare?

Nu ställer jag frågorna retoriskt då svar som vanligt uteblir.

Ja det kan man ju fråga sig, hur funkar detta insektsmedlet(zyklon b). När det är inte 26 grader i lägenheter??
Hur ofta hade de värme upp till 26 grader i lägenheter, så de kunde använda det?
Som tex Dan Andersson död på hotellrummet 1920 talet?? Hade de då 26 grader i hotellrummet??

Ibland är man förbluffad över din slutledningsförmåga, som du bruka säga.
Citera
2012-05-16, 18:02
  #3065
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jag är fullständigt medveten om att det bara är slöseri med tid att försöka övertyga felia om någonting över huvud taget. Mina inlägg skrivs dock inte i huvudsak för felia. Denna person är förlorad och det är bara att inse, tyvärr.

Jag kan hålla med dig, inte ens om Gobbels, Hitler, Himmler hade stått framför honom, nämnt att de ville utrota judarna, enligt sin ideologi. Så hade han blivit övertygad.

Det märks tydligt när han blir pressad, det är tyst om honom då. Eller så kommer med nya motfrågor.


Så jag ser fram emot, hur han kommer besvara. Om zyklon b behövde 26 grader för att funka få döda. Det var 30 grader, för skade insekter? Hur kunde de använda Zyklon B i lägenheter, där det är högst 20 grader? Och kanske lägre på vintern kanske högst 15 grader. Det borde ju inte funka, enligt felia's teori.

Men varför tillverkade de i så fall Zyklon B? Som är gjord för skadeinsekter, om det krävs mer än 26 grader?

Bara det säger, att felia's teori håller ej... men han kanske ha ett bra svar för det. Jag väntar med spänning!
Citera
2012-05-16, 18:30
  #3066
Medlem
Saken är den, att det inte finns några som helst konstigheter (som inte kan förklaras logiskt) med att man använde Zyklon B som man gjorde i koncentrationslägrens gaskammare för att mörda oskyldiga människor. Finns inga frågetecken alls som inte kan rätas ut eller som skulle bevisa eller ens kunna tyda på att det inte gasades ihjäl folk med Zyklon B i gaskamrarna.

Förintelseförnekarna försöker hitta på de mest märkliga halmgubbarna för att försöka försvara sin tro, men misslyckas totalt hela tiden, för de har helt enkelt inget hållbart att komma med utan deras påståenden är antingen helt irrelevanta eller kan lätt motbevisas.
__________________
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2012-05-16 kl. 18:32.
Citera
2012-05-16, 19:05
  #3067
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Jag kan hålla med dig, inte ens om Gobbels, Hitler, Himmler hade stått framför honom, nämnt att de ville utrota judarna, enligt sin ideologi. Så hade han blivit övertygad.

Det märks tydligt när han blir pressad, det är tyst om honom då. Eller så kommer med nya motfrågor.


Så jag ser fram emot, hur han kommer besvara. Om zyklon b behövde 26 grader för att funka få döda. Det var 30 grader, för skade insekter? Hur kunde de använda Zyklon B i lägenheter, där det är högst 20 grader? Och kanske lägre på vintern kanske högst 15 grader. Det borde ju inte funka, enligt felia's teori.

Men varför tillverkade de i så fall Zyklon B? Som är gjord för skadeinsekter, om det krävs mer än 26 grader?

Bara det säger, att felia's teori håller ej... men han kanske ha ett bra svar för det. Jag väntar med spänning!
Den nationalsocialistiska ideologin har aldrig förespråkat utrotning av judar och gör det inte heller idag.

Dessutom då man talar om användningen av Zyklon B, så var bruket av giftet större på våren, sommaren och hösten på grund av att epidemierna som Tyfus var kraftigast då, och man var tvungen att ta kol på lössen som spred sjukdomen och sedan de skabbesmittande kvalsterna måste avlägsnas från fångarnas kläder.
Det var inget problem då man inte använde giftet på vintern.
Då man fantiserar om förintelsen av judar med giftet, så kan jag nog tro att det blir knepigt att förstå användningen av giftet på vintern då temperaturen ibland sjönk till -20 grader osv.
__________________
Senast redigerad av molly62 2012-05-16 kl. 19:08.
Citera
2012-05-16, 19:12
  #3068
Medlem
plackerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Den nationalsocialistiska ideologin har aldrig förespråkat utrotning av judar och gör det inte heller idag.

Dessutom då man talar om användningen av Zyklon B, så var bruket av giftet större på våren, sommaren och hösten på grund av att epidemierna som Tyfus var kraftigast då, och man var tvungen att ta kol på lössen som spred sjukdomen och sedan de skabbesmittande kvalsterna måste avlägsnas från fångarnas kläder.
Det var inget problem då man inte använde giftet på vintern.
Då man fantiserar om förintelsen av judar med giftet, så kan jag nog tro att det blir knepigt att förstå användningen av giftet på vintern då temperaturen ibland sjönk till -20 grader osv.

Ytterligare ett försök att blanda bort korten. Såvida du inte hävdar att man gasade judar under bar himmel så har -20 inget med saken att göra.

Eller menar du att "semester och rekreationslägret Auschwitz" inte värmde upp sina lokaler?

Ta ett dopp i branddammen.
__________________
Senast redigerad av plackers 2012-05-16 kl. 19:15.
Citera
2012-05-16, 19:37
  #3069
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Den nationalsocialistiska ideologin har aldrig förespråkat utrotning av judar och gör det inte heller idag.

Dessutom då man talar om användningen av Zyklon B, så var bruket av giftet större på våren, sommaren och hösten på grund av att epidemierna som Tyfus var kraftigast då, och man var tvungen att ta kol på lössen som spred sjukdomen och sedan de skabbesmittande kvalsterna måste avlägsnas från fångarnas kläder.
Det var inget problem då man inte använde giftet på vintern.
Då man fantiserar om förintelsen av judar med giftet, så kan jag nog tro att det blir knepigt att förstå användningen av giftet på vintern då temperaturen ibland sjönk till -20 grader osv.

Och ändå så finns det angivet i de länkar jag givit om Zyklon B, att det användes just under vintern i mycket låga temperaturer och att det funkade.

Och då de stora förgrundsfigurerna för den nationalsocialistiska ideologin, Göbbels Himmler, Hitler m fl, i klartext och i tal proklamerade just förintintandet, utrotandet, av judarna så förefaller ditt inlägg ännu en gång vara bara vilsna fantasier...
Citera
2012-05-16, 19:56
  #3070
Medlem
Vilka problem (eller fakta) menar förintelseförnekarna i tråden att det finns som skulle omöjliggöra att Zyklon B skulle kunna ha använts, och varför, till att gasa ihjäl oskyldiga människor i gaskamrarna i dessa krematorium i Auschwitz? Kan vi få några exempel på det?
Citera
2012-05-16, 20:07
  #3071
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Den nationalsocialistiska ideologin har aldrig förespråkat utrotning av judar och gör det inte heller idag.

Dessutom då man talar om användningen av Zyklon B, så var bruket av giftet större på våren, sommaren och hösten på grund av att epidemierna som Tyfus var kraftigast då, och man var tvungen att ta kol på lössen som spred sjukdomen och sedan de skabbesmittande kvalsterna måste avlägsnas från fångarnas kläder.
Det var inget problem då man inte använde giftet på vintern.
Då man fantiserar om förintelsen av judar med giftet, så kan jag nog tro att det blir knepigt att förstå användningen av giftet på vintern då temperaturen ibland sjönk till -20 grader osv.

Jaså du kan ju bara läsa två böcker. "Nazismen i dokumetn"DR gobbels minstierium" av Stig Jonasson. De är ifrån 60 talet alltså innan förintelsehysterin började på 80 talet. så hittar du dokument från dessa herrar, som förklara vad de ville göra...
Men gobbels var den som drivande ...

goebbels anförtroende till Justitieministern Thierack, att "alla judar och zigenare bör förintas" . Nurnbergdokument 687-ps.

Källa Stig jonasson "Dr Goebbels minsiterium" sid 160.

Den 10 Nov 1942, Säger *Himmler till sin läkare (47a: 200 - 201): " ack Kertsen, jag ville ju inte alls förinta judarna. Jag hade helt andra idéer. Men den där Gobbels har alltihop på sitt samvete.... ända till våren 1940 kunde judarna flytta ostört utanför tyskland. Men så segrade gobbels. Han hävdade att man bara kunde lösa judefrågan genom att fullständigt förinta alla judar"

Källa Stig jonasson "Dr Goebbels ministerium" sid 160 ... de var bara ett axblock av alla dokument som finns... i boken.

Men då kan du svara på frågan, Om zyklon b behövde 26 grader för att funka få döda. Det var 30 grader, för skade insekter? Hur kunde de använda Zyklon B i lägenheter, där det är högst 20 grader? Och kanske lägre på vintern kanske högst 15 grader. Det borde ju inte funka, enligt felia's teori.

Men varför tillverkade de i så fall Zyklon B? Som är gjord för skadeinsekter, om det krävs mer än 26 grader?
Citera
2012-05-17, 08:58
  #3072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plackers
Ytterligare ett försök att blanda bort korten. Såvida du inte hävdar att man gasade judar under bar himmel så har -20 inget med saken att göra.

Eller menar du att "semester och rekreationslägret Auschwitz" inte värmde upp sina lokaler?

Ta ett dopp i branddammen.
Kanske inte avlusningskammrarna var uppvärmnda?

Auschwitz var ett arbetsläger och i Läger I fanns block 11 för dödsdömda fångar.

Jag brukar simmar i Sola.
__________________
Senast redigerad av molly62 2012-05-17 kl. 09:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in