2010-12-07, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Läs då också handboken för utbildning av Hitler Jugend eller handbok för SS. Varsågod! Dem har jag läst från pärm till pärm. Jag kan min historia och nu tänker jag gå vidare och hålla mig till ämnet Auschwitz.

Tja, varför inte? Mina kompisar som läst Mein Kampf säger att den var ett riktigt sömnpiller, så de här böckerna kan bara vara bättre.

Finns de online? Eller på bibliotek? Eller antikvariat?
Citera
2010-12-07, 22:03
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
[...] Ett intressant bevis på att man inte dödade fångar så som man tror är väl Anne Frank, som med sin familj transporterades från Westerbork till Auschwitz Birkenau i Augusti 1944. Därifrån blev hon sedan transporterad till Bergen - Belsen . [...]
Nämen, oj! Det argumentet har man väl aldrig hört tidigare (heller)?

Att Anne Frank (och ett antal flera) överlevde själva Auschwitz skulle alltså vara ett sorts "bevis" (hum-hum-hum) på att några massavrättningar aldrig förekom där? Och särskilt inte några avrättningar med gas/Zyklon B??
Citera
2010-12-07, 22:16
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Läs då också handboken för utbildning av Hitler Jugend eller handbok för SS. Varsågod! Dem har jag läst från pärm till pärm. Jag kan min historia och nu tänker jag gå vidare och hålla mig till ämnet Auschwitz.
Just precis. Jag tror inte att ämnet Auschwitz (vare sig arbetsläger eller förintelseläger) omnämns i någon av dessa handböckerna. Skulle tro att de författades innan krigsutbrottet och att de snarare avhandlar SS's roll som en modernare riddarorden, politisk polis och förtrupp för de ideologiskt skolade militärgrenarna.

Jag tror inte heller att utrotningen av judarna (eller andra människor över huvud taget) avhandlas i dessa alster.. Det var ju nämligen inte en helt officiell kampanj som man började bedriva runt 1942. Hitler (och andra nassar) lärde sig nog en del av debaklet med det tidigare eutanasiprogrammet!
Citera
2010-12-07, 22:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Auschwitz är ämnet du har så rätt och det hoppas jag att den jollrande ceasar david också gör. Men jag håller fast vid att man inte dödade fångar systematiskt och där var ju inte bara judiska arbetare. Ett intressant bevis på att man inte dödade fångar så som man tror är väl Anne Frank, som med sin familj transporterades från Westerbork till Auschwitz Birkenau i Augusti 1944. Därifrån blev hon sedan transporterad till Bergen - Belsen . Hon insjuknade i tyfus som härjade i lägret och dog i mitten av Mars 1945. Det som denna historia vill bevisa är att Anne,hennes far och syster, och tusen andra judar "överlevde" Auschwitz. Hennes far fick också tyfus men klarade sig. Han var en av de tusen judar som blev övergivna av tyskarna i Januari 1945 då Sovjet börja närma sig.Han dog i Schweiz i Augusti 1980. Om man hade haft meningen att döda judar så skulle inte Anne och henns far ha klarat sig levande från lägret.

Jag konstaterar att du inte rett ut barnhemsbarnen från Frankrike som skickades till Auschwitz. Synd, men du har mycket att stå i.

Femåriga Claudine Halaunbrenner som skickades till Auschwitz i juni 1944 släppte du, men tar nu upp Anne Frank. Varför flyttades hon med många andra från Auschwitz hösten 1944?
Citera
2010-12-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Just precis. Jag tror inte att ämnet Auschwitz (vare sig arbetsläger eller förintelseläger) omnämns i någon av dessa handböckerna. Skulle tro att de författades innan krigsutbrottet och att de snarare avhandlar SS's roll som en modernare riddarorden, politisk polis och förtrupp för de ideologiskt skolade militärgrenarna.

Jag tror inte heller att utrotningen av judarna (eller andra människor över huvud taget) avhandlas i dessa alster.. Det var ju nämligen inte en helt officiell kampanj som man började bedriva runt 1942. Hitler (och andra nassar) lärde sig nog en del av debaklet med det tidigare eutanasiprogrammet!
Nä men jag menade kartor över tredje riket. Det var med cesar david som vi tvistade om vad som var tyskt och polskt. Boken är visst tryckt 1940 om jag inte minns fel.
Citera
2010-12-08, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag konstaterar att du inte rett ut barnhemsbarnen från Frankrike som skickades till Auschwitz. Synd, men du har mycket att stå i.

Femåriga Claudine Halaunbrenner som skickades till Auschwitz i juni 1944 släppte du, men tar nu upp Anne Frank. Varför flyttades hon med många andra från Auschwitz hösten 1944?
Hon evakuerades, tillsammans med tusen andra fångar, dit på grund av att den sovjetiska armen började närma sig. Det var en evakuering.
Claudine Halaunbrenner är något som inte jag alls känner till.
Citera
2010-12-22, 22:51
Medlem
kaffis avatar
Bevis för krematorium...

http://www.gluefox.com/komment/kremas.shtm

Den här sidan ska försöka bevisa krematorium/gaskammare i Birkenau. Men jag undrar en sak. Scrollar man ner lite så finns en bild med texten "Ett SS-foto av Krematorium III i Auscwitz-Birkenau från 1943." under. Det ska föreställa Krema III i Birkenau. Varför spyr inte skorstenen ut eld och rök som alla "vittnen" berättar om?! Med tanke på deras historier om att folk mördades och brändes hela tiden borde det ju inte vara så att krematoiret är avstängt.
Konstigt det här med "förintelsen"....
Citera
2010-12-22, 23:16
Medlem
Metropers avatar
Om krematorium II (enligt artikeln) togs i bruk 14/4 1943 och bilden från 1943 visar krematorium III så kan det vara så att III ännu inte tagits i bruk (givet att de byggs i nummerordning).
Citera
2010-12-22, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffi
http://www.gluefox.com/komment/kremas.shtm

Den här sidan ska försöka bevisa krematorium/gaskammare i Birkenau. Men jag undrar en sak. Scrollar man ner lite så finns en bild med texten "Ett SS-foto av Krematorium III i Auscwitz-Birkenau från 1943." under. Det ska föreställa Krema III i Birkenau. Varför spyr inte skorstenen ut eld och rök som alla "vittnen" berättar om?! Med tanke på deras historier om att folk mördades och brändes hela tiden borde det ju inte vara så att krematoiret är avstängt.
Konstigt det här med "förintelsen"....

Kanske inte är konstigare än att det kanske är ett foto taget när man byggde Krema III? Det kanske är i slutfasen på bygget eller nyss färdig men inte satt helt i drift ännu?

Krema III togs i bruk 25 Juni 1943.

Kika på denna sida så får du mer fakta.

http://www.holocaustresearchproject.org/othercamps/auschwitzgaschambers.html

Dr Tinnitus
Citera
2010-12-22, 23:31
Medlem
kaffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metroper
Om krematorium II (enligt artikeln) togs i bruk 14/4 1943 och bilden från 1943 visar krematorium III så kan det vara så att III ännu inte tagits i bruk (givet att de byggs i nummerordning).

Enligt "vittnena" så brann det för fullt i detta krematorium redan i februari 1943. Titta på bilden och tänk dig vilken årstid det är.
Citera
2010-12-23, 07:37
Medlem
PH1s avatar
På sidan http://www.gluefox.com/komment/kremas.shtm visar han bilder på de "nyligen upptäckta" ritningarna som bl.a. föreställer en gaskammare, och det ser han som ett otvetydigt bevis för Förintelsen. Att det på ritningen står att det är en avlusningsanläggning viftar han bort med att det är en förskönande omskrivning.

Men ritningen handlar om denna byggnad:

http://www.scrapbookpages.com/auschwitzscrapbook/Tour/Birkenau/DisinfectionBuilding.html

Den utskjutande delen var gaskammaren för kläder, och tydliga fläckar av berlinerblått som skapades genom användningen av cyanväte kan ses på väggarna.

Gluefox insinuerar att revisionister förnekar att de ska ha funnits krematorier. Var har han fått det ifrån? Det påminner om SVT:s påstående en gång om att revisionister förnekade att det fanns läger.

Citat:
Chefsingenjör Kurt Prüfer utvecklade förbättringar av krematoriet. Bl a något som kallades "Expressarbeit", dvs "Expressarbete". Detta innebar att tre lik brändes samtidigt i en ugn. En annan "förbättring" var att man modifierade ugnarna så att fettet som trängde ut från kropparna under förbränningen, leddes via rännor in i själva eldhärden och på så sätt fungerade som bränsle. Kremeringen blev på detta sätt nästan självgående.

Har ugnarna verkligen fettrännor? Det har jag inte hört talas om förut.

Citat:
Topf und Söhne tillverkade också skorstenar och gastäta dörrar och fönster (dvs de tillverkade i princip nästan allt som SS behövde för att kunna genomföra Förintelsen — gastäta dörrar och fönster passar ju bra i gaskammare och skorstenar behövs till krematorieugnar).

Varför behöver man fönster i en gaskammare för människor? Använde man okrossbart glas? Professor Leon Litvacks föräldrar överlevde Förintelsen. Hans mor, Pola, skulle gasas två gånger, men varje gång lurade hon nazizterna genom att hoppa ut genom fönstret.
Citera
2010-12-23, 07:53
Medlem
unsungs avatar
Ämnen sammanfogade

// moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem