• 1
  • 2
2011-12-19, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAdler
Det fanns ingen beige kashmirhalsduk hos Country Attire, men du kanske är intresserad av något annat också.

http://www.countryattire.com/accesso...ender_code=348

Schysst, vet du om denna finns tillgänglig i Sverige? I affär eller på nätet. Litar inte riktigt på utländska hemsidor och det där med att skicka över allt till Sverige

http://www.countryattire.com/johnsto...mackellar.html

Billig och snygg var den i alla fall
Citera
2011-12-19, 18:36
Medlem
MrAdlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Schysst, vet du om denna finns tillgänglig i Sverige? I affär eller på nätet. Litar inte riktigt på utländska hemsidor och det där med att skicka över allt till Sverige

http://www.countryattire.com/johnsto...mackellar.html

Billig och snygg var den i alla fall

Tror inte att affären finns i Sverige, men jag har handlat därifrån tidigare och jag hade inga problem. Leveransen gick bra också, tog bara några dagar, och det var gratis. Sedan är priserna riktigt bra.
Citera
2011-12-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAdler
Tror inte att affären finns i Sverige, men jag har handlat därifrån tidigare och jag hade inga problem. Leveransen gick bra också, tog bara några dagar, och det var gratis. Sedan är priserna riktigt bra.

Lite för bra priser kanske? Vill inte låta onödigt misstänksam, men cashmere halsdukar för under tusenlappen och Barbour skjortor för 49£ (borde väl kosta tusenlappen eller mer?) låter lite skumt

Får ändå ta o kika in hemsidan
Citera
2011-12-19, 19:57
Medlem
fetas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gitarrguden
Vet di möjligtvis om det finns billigare varianter i kashmir? Börjar bli osäker om jag vill lägga ner mycket eller lite pengar på det

Det finns självklart inte bara EN kvalitet av kashmirull utan en hel (mindre) uppsjö. Jag tycker att en bra regel är att du får vad du betalar för. Köper du en billig kashmirhalsduk från Tiger så kommer ullen antagligen från kashmirgetens bakparti och håller därför lägre kvalitet. Då kanske du förlorar lite av poängen med att köpa något plagg i kashmirull och det kan därför vara värt att införskaffa en halsduk i bättre fårull istället.

Edit: Glömmer ord...
Senast redigerad av feta 2011-12-19 kl. 20:16.
Citera
2011-12-19, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feta
Det finns självklart inte bara EN kvalitet av kashmirull utan en hel (mindre) uppsjö. Jag tycker att en bra regel är att du får vad du betalar för. Köper du en billig kashmirhalsduk från Tiger så kommer ullen antagligen från kashmirgetens bakparti och håller därför lägre kvalitet. Då kanske du förlorar lite av poängen med att köpa något plagg i kashmirull och det kan därför vara värt att införskaffa en halsduk i bättre fårull istället.

Edit: Glömmer ord...

Det har du rätt i, sitter och läser på just nu och känner mig lite dum Men men, sådär jättehöga krav har jag inte på halsduken så kanske kör på den jag länkade
Citera
2024-01-07, 23:40
Medlem
Det låter dyrt med en cashmere scarf men du kan nog hitta oäkta cashmere som är billigare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in